Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acordarea dreptului de vot elevului în Consiliul de Administraţie

Consiliul Naţional al Elevilor continuă demersurile pentru

Acordarea dreptului de vot elevului în Consiliul de Administraţie

Marţi, 10.02.2015, va avea loc şedința Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din cadrul Camerei Deputaţilor în care se va discuta iniţiativa legislativă PL-x nr. 574/2014 ce vizează reacordarea dreptului de vot reprezentantului major al elevilor în cadrul Consiliului de Administrație a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

Consiliul Naţional al Elevilor, singura structură reprezentativă a elevilor la nivel naţional, îşi exprimă încrederea că raportul acordat de către Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din cadrul Camerei Deputaţilor proiectului de modificare a legii va fi unul pozitiv şi astfel elevul, beneficiar direct al actului educaţional, îşi va redobândi dreptul de a fi reprezentat în forul decizional la nivelul şcolii sale.
Un sistem educaţional centrat pe elev presupune dreptul acestuia la informare, opinie şi asumare, precum şi dreptul de expunere a problemelor, nevoilor şi intereselor elevilor conducerii unităţii de învăţământ. Reprezentarea  opiniei elevilor în cadrul acestei structuri este imperios necesară având în vedere că acţiunile şi deciziile Consiliului de Administraţie vizează în totalitate procesul educaţional şi beneficiarii direcţi ai acestuia, elevii.
Consiliul Naţional al Elevilor consideră că un factor de referinţă al dezvoltării sistemului de învăţământ şi al creşterii calităţii procesului educaţional este prezenţa elevului în cadrul Consiliului de Administraţie, pentru că elevul este cel care se loveşte direct cu problemele procesului educaţional şi cel asupra căruia impactul deciziilor la nivel şcolar se resimt cel mai mult.
În acelaşi timp, reamintim că dreptul de vot al elevului în C.A. nu ar reprezenta o noutate pentru sistemul de învăţământ românesc. Legea Învăţământului 84/1995 împreună cu Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar din România din 2005 acordau amândouă elevului vocea pe care o merită într-un for deliberativ la nivelul şcolii.  
Având în vedere diferitele strategii de dezvoltare ale  procesului educaţional din România şi dorinţa de a adopta cât mai multe valori europene, structura reprezentativă a elevilor consideră că o decizie favorabilă privind iniţiativa legislativă nr. 574/2014 ar demonstra orientarea viziunii sistemului de învăţământ către valori democratice, necesare unui mediu de dezvoltare optim pentru elev.  
Nu în ultimul rând, dreptul de vot al reprezentantului elevilor în Consiliul de Administraţie consolidează poziţia Consiliului Şcolar al Elevilor şi asigură reprezentativitatea elevilor la nivel şcolar, responsabilizând, prin creşterea gradului de importanţă a vocii elevilor, demersurile pe care structura reprezentativă a elevilor la nivel şcolar le realizează.
Consiliul Naţional al Elevilor va continua demersurile pentru reacordarea dreptului de vot  al elevului în Consiliul de Administraţie şi speră că aceste acţiuni vor avea o finalitate pozitivă.
Tudor Găitan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:59 Ora standard a Europei de Est