Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gojdistul orădean Horia ONIŢA este noul preşedinte al CNE

Consiliul Naţional al Elevilor are o nouă conducere

Gojdistul orădean Horia ONIŢA este noul preşedinte al CNE

În perioada 2-5 februarie 2015, oraşul Craiova a găzduit cel mai important eveniment pentru activitatea structurii reprezentative a elevilor din România.

Adunarea Generală reprezintă momentul în care este ales în mod democratic noul preşedinte al Consiliului Naţional al Elevilor, precum şi cei doi secretari executivi ai organizaţiei pentru departamentul de relaţii externe, respectiv interne.
Evenimentul a fost organizat de Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Elevilor, prin Consiliul Judeţean al Elevilor Dolj, cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, al Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS), Ministerului Tineretului şi Sportului(MTS) şi al altori parteneri locali şi naţionali.
Întâlnirea care a reunit peste 100 de elevi participanţi în urma selecţiei naţionale, preşedintele CJE alături de un delegat, venind din toate judeţele, a avut ca scop alegerea noului preşedinte al Consiliului Naţional al Elevilor, a celor doi secretari executivi (al Departamentului de Educaţie şi Comunicare şi al Departamentului de Organizare Internă). Totodată, în urma desfăşurării atelierelor tematice, delegaţii au conlucrat pentru întocmirea strategiei de dezvoltare organizaţională a Consiliului Naţional al Elevilor pentru mandatul 2015-2016 şi au găsit soluţii pentru probleme identificate pe parcursul mandatului trecut.
După deschidere oficială de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, la Colegiul Naţional „Elena Cuza" din Craiova s-au prezentat rapoartele de activitate al preşedintelui şi ale celor 2 secretari executivi.Următorul moment al AG-ul a fost procesul electoral.
Astfel, au fost aleşi: Horia ONIŢA - noul preşedinte al Consiliului Naţional al Elevilor (preşedinte CJE BH) şi Cătălin ZUGRAVU - secretar al Departamentului de Organizare Internă. Deşi unic candidat al Departamentului de Educaţie şi Comunicare (Relaţii Externe), Adunarea Generală CNE a avut majoritate negativă. În urma invalidării unicului candidat pentru postul de secretar executiv al departamentului de Educaţie şi Comunicare (relaţii externe), Adunarea Generală a hotărât în unanimitate prelungirea mandatului lui Tudor GĂITAN (CJE Suceava) cu 45 de zile, până la o viitoare Adunare Generală Extraordinară.
La deschiderea oficială au participat reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, precum consilierul MECS, Albert CRAIU, Vlad ŢONE, director Cabinet al Secretarului de Stat Cristian Cosmin din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor locale şi ai partenerilor Consiliului Naţional al Elevilor în mandatul 2014-2015.
În cea de-a treia zi s-au desfăşurat ateliere de lucru facilitate de membrii Biroului Executiv şi seniori sau parteneri ai structurii. Printre ateliere se numără cel de Relaţii Externe, Organizare Interne, Politici de Tineret, Relaţii Internaţionale privind Consiliul Naţional al Elevilor din Republica Moldova şi OBESSU, structura reprezentativă a elevilor la nivel european, şi Sistemul de Învăţământ.
Concluziile celor 5 ateliere se îndreaptă spre mai multe direcţii, precum o vizibilitate şi promovare mai mare în Consiliul Elevilor, continuarea campaniei de rebranding, sporirea materialelor vizuale, consolidarea relaţiei cu partenerii şi seniorii, asigurarea continuităţii în structură, soluţionarea principalelor probleme cu care se confruntă elevii din România, lacunele din sistemul de învăţământ preuniversitar, depolitizarea acestuia şi menţinerea consultării periodice cu actorii implicaţi în procesul educaţional.
Totodată, pentru acest mandat, noul Birou Executiv şi-a propus reactualizarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, dar şi a Regulamentului de Organizare Internă. Adunarea Generală şi-a asumat realizarea demersurilor în ceea ce priveşte Consiliul de Administraţie, Statutul Seniorului şi Consiliul Elevilor Junior.
Despre Consiliul Naţional al Elevilor
Consiliul Naţional al Elevilor din România a fost înfiinţat în baza OMECT nr. 2782/2007. În prezent, Consiliul Elevilor funcţionează în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin de ministru nr.4247 din 26.06.2010.
Consiliile Elevilor sunt singurele structuri care apără interesele elevilor la nivel local şi naţional, promotori ai dezvoltării climatului şcolar, dar şi un cadru de dezvoltare, de educaţie civică autentică şi de formare a unor cetăţeni responsabili.
Consiliul Naţional al Elevilor este structura care reprezintă în prezent peste 3.200.000 de elevi din România, fiind un factor important al democratizării şcolii şi încurajării relaţiei de parteneriat profesor-elev. Prin intermediul acestui cadru de organizare, elevii îşi pot alege reprezentanţii pe baza principiului legitimităţii, pot formula puncte de vedere specifice lor şi pot elabora propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii şcolare.
Tudor GĂITAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Gojdistul orădean Horia ONIŢA este noul preşedinte al CNE. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:41:25 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...