Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezbatere pe tema utilităţii Programului ,,Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!”

Eveniment marca „TopFormalis”

Dezbatere pe tema utilităţii Programului ,,Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!”

Miercuri, 28 ianuarie 2015, a avut loc la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea o dezbatere pe tema utilităţii Programului ,,Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, eveniment iniţiat de Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis” din Oradea şi având ca parteneri inspectoratele şcolare judeţene din Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Sălaj şi Hunedoara, respectiv Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia.

Acţiunea a fost cuprinsă în proiectul „Şcoala altfel - Campionii!", ediţia a II-a 2015, inclus în CAER 2015. De fapt, nu a fost vorba despre o „masa rotundă", cum foarte mulţi au fost tentaţi să creadă, ci chiar despre 4 meciuri de „debate" organizate pentru elevi, studenţi, părinţi şi profesori, care au dezbătut moţiunea ,,Activităţile cuprinse în Săptămâna Şcoala altfel sunt utile pentru ...". La meciuri au participat 24 de persoane (organizaţi în câte două echipe pentru fiecare categorie, echipele având câte 3 membri fiecare) la care s-au adăugat încă aproximativ 30 de audienţi/susţinători ai competitorilor. În urma tragerii la sorţi s-a stabilit atât ordinea de intrare la ,,debate" a echipelor cât şi poziţia acestora: în „guvern" şi în „opoziţie". Prima echipă ce a intrat la dezbatere a fost cea a elevilor. „Guvernul" a fost format din elevi ai Colegiului Tehnic „Traian Vuia" (Holonec Casian, Bara Laurenţiu şi Bodea Alex), iar „opoziţia" din elevi ai Liceului Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" (Tufan Andreea, Iancuş Tudor şi Toader Francesca). După elevi, la duel au urmat studenţii, „guvernul" fiind format din studenţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea (Negruţ Emma, Ţopa Mădălina şi Toia Andrei), iar „opoziţia" a fost reprezentată de studente ale Facultăţii de Litere a Universităţii „Emanuel" din Oradea (Minciună Flavia, Părpăuţ Ana şi Voichescu Ioana). După elevi şi studenţi a venit rândul părinţilor să dezbată „problema spinoasă a Şcolii altfel"; în acest caz, rolurile au fost împărţite astfel: „guvernul" a fost format din Dorina Ştefea, Diana Panda şi Sanda Buboi; pe când „opoziţia" a constituit-o Ioana Ciorna, Monica Bar şi Constantin Popa. Este de menţionat aici faptul că o parte din părinţi sunt şi cadre didactice în acelaşi timp deci, cunosc problema ,,Şcolii altfel" din ambele perspective! Ultimii la dezbatere (dar, nu cei din urmă!) au fost cei cărora le revine iniţierea programelor pentru elevi în cadrul săptămânii ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!" şi anume, cadrele didactice. S-au „duelat" profesorii de la Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" (Crina Crăciun, Sergiu Ciurea şi Traian Nistor), reprezentând „guvernul", cu profesorii de la două dintre colegiile tehnice din Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" (Vasile Bidiliţă şi Andreea Roşu), respectiv Colegiul Tehnic „Transilvania" (Angela Pop). Întreaga dezbatere a durat nu mai puţin de 4 ore, semn că problematica programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!" este una de actualitate şi interes pentru toate categoriile implicate: de la elevi, la părinţi, profesori până la viitorii dascăli: studenţii. Argumentele vehiculate cu prilejul dezbaterilor au fost evaluate de un juriu format din conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita de la Universitatea din Oradea, prof. Şandor Lilla de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi pr. prof. inspector Florin Negruţiu din partea ISJ Bihor. În urma jurizării s-au stabilit următorii câştigători: în cazul elevilor a ieşit învingătoare „opoziţia", iar în cazul studenţilor, părinţilor şi profesorilor, „guvernul" a rămas în picioare. Câştigătorii de la fiecare categorie au fost răsplătiţi simbolic, cu ceva dulce, pentru efortul cu care şi-au prezentat şi susţinut argumentele.
Următoarea activitate cuprinsă în cadrul proiectului este reprezentată de concursul propriu-zis „Şcoala altfel - Campionii!". La această activitate vor fi solicitaţi şi colegii, reprezentanţi ai partenerilor să sprijine atât pe partea de promovare a evenimentului, cât şi cu evaluarea activităţilor participante la concurs.
Prof. drd. Anamaria Liana Giurău

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:38 Ora standard a Europei de Est