Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prioritate a poliţiştilor bihoreni

Siguranţa în şcoli

Prioritate a poliţiştilor bihoreni

Poliţiştii de prevenire bihoreni sunt alături de adolescenţi, pentru a preveni infracţionalitatea şi victimizarea acestora.

În cursul lunii ianuarie 2015, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de poliţiştii de proximitate bihoreni au derulat o serie de activităţi preventive în unităţi şcolare din  judeţul Bihor, în vederea  prevenirii delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor sunt segmente ale prevenirii criminalităţii care necesită o atenţie deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu uşurinţă în capcana infracţionalităţii, mai cu seamă datorită caracteristicilor vârstei, teribilismului şi dorinţei de a gusta noul la orice pas. Nu în ultimul rând, din cauza capacităţii reduse de a sesiza pericolul, tinerii pot deveni cu uşurinţă şi victime ale unor infractori.
Activităţile au constat în organizarea de întâlniri  informativ - preventive cu grupuri de elevi din ciclul primar, gimnazial, liceal pe teme de interes, cum ar fi:
- Siguranţa pe internet, cu accent pe avantajele acestuia, pericolele şi riscurile mediului virtual; s-au prezentat cazuri de victimizare, s-au dezbătut factorii favorizanţi şi măsurile de protecţie pe care fiecare utilizator trebuie să le adopte pentru a evita victimizarea în mediul online.
- Violenţa şcolară şi consecinţele legale şi sociale ce decurg din adoptarea unor comportamente violente. S-au prezentat consecinţele acestui fenomen, dar şi modalităţile în care elevii se pot implica în activităţi de informare/prevenire pentru consolidarea siguranţei şcolară şi extraşcolare.  
- Siguranţa bunurilor personale, factorii favorizanţi şi măsurile de prevenire pe mai multe categorii de furturi: buzunare/clasă, din locuinţe etc.
- Educaţia rutieră, a fost o altă temă intens dezbătută de poliţiştii în întâlnirile cu elevii, care au fost angrenaţi de poliţiştii bihoreni în jocuri cu caracter preventiv prin care şi-au demonstrat cunoştinţele în materie de educaţie rutieră.
Pe parcursul desfăşurării activităţilor, au fost proiectate filme educativ - preventive, pentru a conştientiza copiii şi a contribui la dezvoltarea unui comportament preventiv.
De asemenea, poliţiştii bihoreni au distribuit pliante, broşuri şi alte materiale cu mesaj preventiv şi au organizat numeroase concursuri pe diverse tematici .
Aceste activităţi au fost desfăşurate în cadrul unor proiecte/campanii sau activităţi, iniţiate pe parcursul acestui an şcolar de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu un Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi unităţi şcolare din Municipiul Oradea.
 În acest context, au fost derulate activităţi în cadrul următoarelor proiecte/ campanii: „Jurnalul siguranţei mele", „Copilărie fără delincvenţă", „Un adolescent informat, un adolescent salvat" şi „Adolescenţă fără delincvenţă".
Activităţile realizate au fost derulate în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Şcoala Gimnazială Nr. 11, Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Colegiul Tehnic „Traian Vuia", Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna", „ Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", Şcoala Gimnazială „Avram Iancu", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu"  din Municipiul Oradea.
Subiectele dezbătute cu cei peste 600 de elevi implicaţi au urmărit cunoaşterea/conştientizarea cauzelor, a factorilor favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile, a consecinţelor legale şi sociale în cazul comiterii de fapte antisociale de către persoane minore, răspunderea contravenţională şi penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social şi a diferitelor situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii, prevenirea dispariţiilor de minori, navigarea în siguranţă în mediul virtual.
Totodată, poliţiştii de prevenire şi proximitate au participat la întâlniri cu părinţi în cadrul unor şedinţe organizate la sediul unităţilor şcolare. În discuţiile cu părinţii au fost abordate subiecte legate de măsurile necesare prevenirii victimizării copiilor, modul de gestionare a conflictelor, riscurile la care se expune un copil în cazul în care comite infracţiuni, rolul părinţilor în educarea copiilor şi consecinţele comportamentelor antisociale etc..
Având în vedere apropierea vacanţei intersemestriale pentru siguranţa copiilor în această perioadă, perioadă în care aceştia sunt, de multe ori, lăsaţi acasă fără supravegherea unui adult, poliţiştii de prevenire bihoreni recomandă părinţilor să le reamintească acestora principalele reguli de atoprotecţie pe care trebuie să le cunoască, pentru a preveni orice evenimente neplăcute.
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Prioritate a poliţiştilor bihoreni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:08 Ora standard a Europei de Est