Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programe noi de educaţie antreprenorială, economică şi de orientare profesională pentru elevii din Bihor

Despre programele educaţionale Junior Achievement

Programe noi de educaţie antreprenorială, economică şi de orientare profesională pentru elevii din Bihor

Programele educaţionale Junior Achievement pentru anul 2015-2016 sunt disponibile într-o nouă formă, adaptată la nevoile elevilor şi cadrelor didactice. Elevii şi profesorii vor primi gratuit manuale şi materiale didactice.

Elevii din judeţul Bihor vor putea urma şi în 2015, într-o nouă ediţie şi cu conţinuturi didactice structurate de la clasa 1 la a 12-a, programe de educaţie antreprenorială, economică şi de orientare profesională cu ajutorul unor manuale moderne, oferite gratuit de organizaţia Junior Achievement (JA) România.
Ei vor putea studia sub formă de opţional discipline precum dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă, educaţie financiară, antreprenorială, economică şi pentru orientare profesională. Anul trecut, aproximativ 2.600 de elevi bihoreni au urmat programele JA.
Adaptate pentru fiecare nivel de studiu, astfel de materii îi ajută pe elevii din clasele 0-12 să-şi dezvolte abilităţile de viaţă, folosind o varietate de activităţi practice, precum jocuri, scenarii, dezbateri, lucru în echipă şi chiar mici proiecte de afaceri. Elevii se familiarizează cu realitatea economică, experimentează diverse situaţii similare cu cele din viaţa reală, învaţă să ia decizii raţionale şi să se comporte responsabil faţă de oamenii din jurul lor şi faţă de mediul înconjurător. Ei beneficiază de sesiuni de webinarii şi de mentorat de la profesionişti din sectorul de business şi au acces la burse şi competiţii la nivel naţional şi european.
 „A fost o plăcere să împărtăşesc informaţii elevilor în alt mod decât cel rigid din manualele şi programele şcolare şi să particip la activităţi interesante care ilustrează situaţii din viaţa reală. Elevii le simt mai apropiate de problemele lor reale, de zi cu zi, şi din această cauză sunt mai interesaţi" - prof. Monica Faur, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma" din Oradea, participant în programele JA în anul şcolar trecut.
 Pregătire pentru viaţă
 Fie că sunt pasionaţi de informatică, talentaţi la literatură sau că vor să urmeze o carieră în sport sau în inginerie, elevii pot urma opţionale de educaţie economică care îi ajută să înţeleagă cum funcţionează societatea şi ce legătură există între ea şi profesia pe care şi-au ales-o.
 Programele JA sunt realizate după o metodologie dezvoltată la nivel internaţional şi adaptate la nivelul de studiu, programa şcolară şi realitatea de pe piaţa muncii din România. Manualele şi materialele didactice sunt revizuite şi actualizate periodic şi ajung gratuit pe băncile elevilor datorită susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri din România. Componentele esenţiale ale programelor JA sunt activităţile aplicate, de tip learning by doing şi prezenţa consultanţilor voluntari din mediul de business la clasă. Aceştia sunt profesionişti dintr-o varietate de domenii care împărtăşesc elevilor din experienţa lor personală şi profesională.
 Programele sunt implementate în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, iar manualele şi materialele didactice sunt oferite gratuit elevilor şi profesorilor, având prioritate clasele care optează pentru forma de implementare „"Curriculum la Decizia Şcolii" (CDS).
Pentru anul 2015-2016 locurile în programele JA sunt limitate şi se ocupă în ordinea înscrierii. Informaţii despre procesul de înscriere sunt disponibile pe www.jaromania.org.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educaţie economică, antreprenorială, financiară, etică şi responsabilitate socială, sănătate şi viaţă activă. 39 de ţări din Europa şi 121 de ţări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi datorită susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri. Mai multe informaţii, pe www.jaromania.org.
Raluca Petrescu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:33:48 Ora standard a Europei de Est