Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista „OviDan” nr. 50/162 din 21- 29 ian. 2015

Semnal

Revista „OviDan” nr. 50/162 din 21- 29 ian. 2015

Ediţia conţine ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ.
Numărul se deschide cu Unirea Principatelor Române, eveniment desfăşurat, sâmbătă, 24 ianuarie 2015, în Piaţa Unirii din Oradea.

În 15 ianuarie, poetul Mihai Eminescu a fost comemorat şi la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora. Joi, 22 ianuarie, Direcţia economică a Primăriei Oradea şi-a prezentat raportul de activitate pe 2014. OFSD Oradea a organizat miercuri, 14 ianuarie, la Biblioteca judeţeană, cea de-a III-a ediţie a manifestării „Mihai Eminescu, poet al sufletelor noastre". În pagina Universitaria, am publicat şedinţa Senatului Universităţii din Oradea, desfăşurată luni, 12 ianuarie. În perioada 20-21 februarie, la Oradea se va desfăşura Conferinţa Naţională de psihologie specială şi consiliere şcolară, cu participare internaţională. În pagina Universităţii Agora, dl rector, prof. univ. dr. Ioan Dziţac, semnează articolul „Mulţi studenţi indieni vor să înveţe limba română şi să-şi continue studiile masterale în România". Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice face precizări în legătură cu Introducerea învăţământului dual ca formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic. Ziua Unirii Principatelor Române a fost sărbătorită şi la Colegiul Naţional „Teodor Neş" din Salonta, după cum aflăm din articolul semnat de Daniela Toma. La Rubrica juridică, dl notar Gârba Cornel ne scrie despre Moştenire - 2 (succesiunea nedeschisă). 26 de gojdişti orădeni au devenit printre primii specialişti Microsoft Office din ţară şi singurii din judeţ. În paginile din mijlocul revistei, am publicat două fotoreportaje de la Ivirea Luceafărului, la colegiile naţionale „Mihai Eminescu" şi  „Iosif Vulcan". Cu ocazia zilei de 24 ianuarie, la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" s-a sărbătorit Unirea cea Mică. În perioada 20-23 ianuarie, la Colegiul Economic „Partenie Cosma", s-a desfăşurat o nouă ediţie a târgului culinar, activitate caritabilă organizată de Consiliul elevilor, coordonat de prof. Ovidiu Marc. Prof. Felicia Dima şi Maria Duma ne-au scris despre practica pedagogică la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan". La „Cântarea zilei", Alexandra publică versurile cântecului „O maică dulce-a vieţii mele". Din articolul semnat de prof. Irimuş-Jurcuţ Maria aflăm cum a fost sărbătorit Mihai Eminescu la Grădiniţa Nr. 45 - „Ion Creangă" din Oradea. În pagina Omagiu Luceafărului, am publicat un fotoreportaj realizat de prof. Alexandra Stana la împlinirea a 165 de ani de la naşterea poetului Mihai Eminescu, eveniment desfăşurat la Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa" din Cîmpani.
Prof. Paula Zaha de la Şcoala Gimnazială „Ion Bogdan" din Oradea, structura Şcolii Gimnaziale Nr. 11, a scris despre spectacolul de marionete, desfăşurat în cadrul proiectului european „Itinerarii".
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 50/162 din 21-29 ian. 2015, pagini care cuprind 64 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:54 Ora standard a Europei de Est