Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost premiaţi 44 de olimpici naţionali şi internaţionali

Joi, la Primăria Oradea

Au fost premiaţi 44 de olimpici naţionali şi internaţionali

Potrivit bunelor practici instituite de conducerea Primăriei Oradea, de câţiva ani, Primăria şi Consiliul Local premiază, an de an, cei mai buni elevi orădeni care obţin premii şi menţiuni la etapele naţionale şi internaţionale ale olimpiadelor şcolare.

Pentru laurii cuceriţi în 2014, joi, 29 ianuarie 2015, au fost premiaţi 44 de elevi. Dl primar Ilie Bolojan i-a citit, iar cei doi viceprimari, Ovidiu Mureşan şi Mircea Mălan, le-au înmânat diplomele şi câte un plic cu şase milioane (câte 600 de lei pentru fiecare premiant); profesorii coordonatori s-au ales doar cu felicitări şi diplome.
„Baza şi temelia dezvoltării oraşului şi a ţării noastre sunt oamenii inteligenţi şi oamenii care muncesc"
„Vreau să le mulţumesc şi să-i felicit pe elevii de la şcolile din Oradea care au muncit anul trecut şi care datorită strădaniilor lor au obţinut rezultate foarte bune la olimpiadele naţionale. Vreau să le mulţumesc profesorilor care i-au pregătit şi părinţilor acestor elevi pentru susţinerea pe care le-au acordat-o.
Oraşul Oradea şi ţara noastră au nevoie şi de proiecte sociale, dar, în mod evident, nu se pot dezvolta decât prin inteligenţă şi prin muncă. Şi baza şi temelia dezvoltării oraşului şi a ţării noastre sunt oamenii inteligenţi şi oamenii care muncesc. Şi sunt convins că o bună parte din cei care sunt astăzi premianţi vor contribui în anii următori la dezvoltarea oraşului Oradea şi la dezvoltarea ţării noastre prin rezultatele şi prin munca pe care o vor depune atunci când vor ajunge la maturitate", a spus dl primar, ing. Ilie Bolojan, în deschiderea şedinţei de Consiliu Local.
Ovidiu Dan
Să-i cunoaştem pe cei 44 de olimpici orădeni şi pe  profesorii lor!
1.Bădulescu Andrei-Vlad de la CN „Emanuil Gojdu", premiul II la naţională la Chimie (prof. Aniţa Luncan), menţiune la naţională la Olimpiada de Ştiinţe pentru juniori (prof. Bako Liana - directorul colegiului, Berchez Daniela, Luncan Aniţa şi Molnar Iosif), precum şi medalie de bronz la Olimpiada internaţională de Ştiinţe pentru juniori 2.Stana Anamaria de la Lic. T. „Onisifor Ghibu", premiul I la Religie (prof. Dascălu Lenuţa) 3.Ciuciu Cosmin-Cornel de la CT „Mihai Viteazul", locul I la Electronică, automatizări şi telecomunicaţii (prof. Nicolae Muraru) 4.Corduneanu Cezara Cătălina de la Lic. Greco-Catolic „Iuliu Maniu", loc. I la Religie catolică (prof. Dura Ana) 5.Blaga Andreea Ioana de la Lic. Greco-Catolic „I. Maniu", loc I la Religie catolică (prof. Man Ligia) 6.Pelea Teodora Patricia de la CN „E. Gojdu", loc.I la Limba germană 7.Rencsik Evelin de la CN „E. Gojdu", loc. I la Lb. germană (prof. Ola Ramona) 8.Olaru David Claudiu de la  CT „Constantin Brancuşi", locul I la Construcţii, instalaţii şi lucrări publice, la etapa naţională; elevul de aur al colegiului şi elevul de nota 10 al d-nelor prof. Monica Gale şi Magdalena Brad 9.Hodişan Alexandru de la Lic. T.  „Aurel Lazăr", loc. II la Lectura ca abilitate de viaţă (prof. Dumitraş Elena) 10.Creţiu Diana Petronela de la Lic. T.  „Aurel Lazăr", premiu special (cinci ani de performanţe deosebite) şi prem. II la Limba germană 11.Toie Alex Octavian de la Lic. de Arte, loc. II la Interpretare instrumentală (prof. Petrilă Rodica) 12.Sekaci Jan de la Lic. de Arte, loc. II la Interpretare instrumentală (prof. Ichim Beata) 13.Ţicărat Bianca Denisa de la CN „Iosif Vulcan", loc. II la Limba spaniolă (prof. Pop Rodica) 14.Majoros Peter de la Lic.Teol. Romano-Catolic „Szent Laszlo", loc II la Religie (prof. Konrad Katalin) 15.Spin Ariana - Lic. de Arte, loc. II la Design vestimentar (prof. Gyongyi Ujvarossy) 16.Neaga Antonia Eva de la Lic. Greco-Catolic „I. Maniu", loc. III la Religie catolică 17.Costea Mădălina Liana de la Lic. Greco-Catolic „I. Maniu", loc. III la Religie catolică (prof. Dura Ana) 18.Popa Maria Gabriella de la Lic. Greco-Catolic „I. Maniu", loc. III la Lb. Germană (prof. Raţ Ildiko) 19.Tatic Antonia Maria de la Lic. Greco-Catolic „I. Maniu", loc. III la Religie catolică (prof. Dura Ana) 20.Borbely Andrea Monika de la CN „E. Gojdu", loc. III la Lb. engleză (prof. Roşu Georgeta) 21.Sabău George Petrişor de la Lic. Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", loc. III la Religie (prof. Alin Sonea) 22.Szabo Doria Karla de la Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu", loc. III la Cultură şi spiritualitate (prof. Codruţa Bogoşel, Mirela Rus şi Florica Popovici) 23.Olah Alexandra de la Lic. de Arte, loc. III la Arte textile (prof. Dorin Damaschin) 24.Lăzău Patricia de la Lic. de Arte, loc. III la Arte vizuale (prof. Gyongyi Ujvarossy) 25.Borbiro Timmea de la Liceul de Arte, loc. III la Interpretare instrumentală 26.Mihalca Roxana de la Lic. de Arte, menţiune la Interpretare instrumentală (prof. Bonţu Aurica) 27.Hidvegi Roland de la Şcoala Gimnazială Nr.16, menţiune la Educaţia tehnologică (prof. Balint Anamaria) 28.Tirpe Andrei Alexandru de la CN „E. Gojdu", menţiune la Chimie (prof. Luncan Aniţa) 29.Făinărea M. Diana de la CN „E. Gojdu", menţiune la Chimie (prof. Luncan Aniţa) 30.Zsisku Lajos Mihai de la CN „E. Gojdu", menţiune la Fizică (prof. Berchez Daniela) 31.Gherman S. Mihai de la CN „E. Gojdu", menţiune la Ştiinţele pământului (prof. Ignat Cristina şi Ursuţa Camelia) 32.Borşa Iunia de la CN „E. Gojdu", menţiune la Lectura ca abilitate de viaţă (prof. Iederan Daniela) 33.Aghaei Darius de la CN „I. Vulcan", menţiune la Lb. germană (prof. Clonda Andreea) 34.-35.Luncan Ştefania şi Pendea Nicholas de la CN „Iosif Vulcan", menţiune la Educaţie civică (elevii doamnei profesor dr. Maria Donca au fost singurii elevi din ciclul primar premiaţi de Primăria Oradea) 36.Şandru Teodora de la CN „Mihai Eminescu", menţiune la Religie ortodoxă (prof. Ias Violeta) 37.Vigdorovits G. Alon de la CN „Mihai Eminescu", menţiune la Chimie (prof. Dobre Maria) 38.Sîrca Luana Letiţia de la CN „E. Gojdu", menţiune la Istorie (prof. Birta Radu) 39.Kussy Erna Brigitta de la Lic.Teol. Romano-Catolic „Szent Laszlo", menţiune la Religie (prof. Benedek Ramona) 40.Bulzan Sergiu-Cosmin de la CN „E. Gojdu", menţiune la Tehnologia informaţiei (prof. Niţă Maria şi Niţă Adrian) 41.Nistor Cristian Alin de la Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu", menţiune la Religie (prof. Leucea Dorel Mircea) 42.Bacter Andi de la Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu", menţiune la Religie (prof. Rus Radu Valer) 43.Ciontea Sergiu Ştefan de la Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu", menţiune la Educaţie tehnologică (prof. Derzsi Iuditha) 44.Corb Rahela de la Liceul Teologic Penticostal „Betel", menţiune la Religie (prof. Centea Iuliu).
P.S.Pentru mai multe poze (61 de poze), accesaţi Galeria foto: Au fost premiaţi 44 de olimpici naţionali şi internaţionali. 

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:48:11 Ora standard a Europei de Est