Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre proiectul „Implicare activă pentru dezvoltare comunitară”

Luni, la Seminarul Greco-catolic

Despre proiectul „Implicare activă pentru dezvoltare comunitară”

Asociaţia Caritas Eparhial Oradea, în parteneriat cu SC Public Euroconsulting SRL, a organizat luni, 26 ianuarie 2015, Conferinţa de lansare a proiectului „Implicare activă pentru dezvoltare comunitară", finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Conferinţa a avut loc la Seminarul Greco-catolic, din Parcul Traian, nr. 20.

În cadrul conferinţei au fost prezentate obiectivele proiectului, activităţile ce urmează a fi implementate, rezultatele şi indicatorii proiectului. Obiectivul general al proiectului constă în facilitarea accesului pe piaţa muncii a unui număr de 60 de persoane aparţinând grupurilor vulnerabile (persoane de etnie romă) din Regiunea Nord-Vest a României, judeţul Bihor, pe toată perioada proiectului.
Proiectul se va implementa în perioada 5 ianuarie - 31 decembrie 2015 şi beneficiază de un buget de 2.193.040 lei. În cadrul proiectului vor fi organizate cursuri de calificare şi cursuri de scurtă durată pentru 60 de persoane de etnie romă. Dintre acestea, 16 persoane vor fi angajate în cadrul celor 3 economii sociale înfiinţate (firmă de construcţii, depozit cu vânzare de îmbrăcăminte şi mobilier second-hand şi atelier de confecţionare lumânări) şi cel puţin 5 persoane de etnie romă vor fi angajate pe piaţa muncii, ca urmare a oferirii serviciilor de mediere a muncii.
Conferinţa s-a bucurat de participarea ONG-urilor locale, a potenţialilor beneficiari, precum şi a autorităţilor publice locale, care au avut ocazia să previzioneze impactul proiectului asupra comunităţilor unde va fi implementat.
Proiectul este adresat în principal persoanelor de etnie romă din Municipiul Oradea şi comunele Sântandrei şi Finiş, care vor beneficia de calificare gratuită, în domenii în care urmează să lucreze, o dată cu înfiinţarea celor 3 forme de economie socială: firmă de construcţii, depozit cu vânzare de articole de îmbrăcăminte şi mobilier second-hand şi atelier de confecţionare lumânări. Considerăm că activităţile proiectului vor aduce o schimbare benefică în rândul beneficiarilor, întrucât mare parte din aceştia vor deveni persoane active, care vor contribui la bugetul de stat, şi nu vor mai avea nevoie să fie asistaţi pasiv din bugetul de stat", a declarat Monica Suciu, manager proiect. (M.S.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:34 Ora standard a Europei de Est