Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mulţi studenţi indieni vor să înveţe limba română şi să-şi continue studiile masterale în România

În urma parteneriatului dezvoltat de Universitatea Agora

Mulţi studenţi indieni vor să înveţe limba română şi să-şi continue studiile masterale în România

Un număr de 135 de studenţi indieni au absolvit un curs de iniţiere în limba română oferit de Universitatea Agora din Oradea.

Universitatea Agora din Oradea are un acord de colaborare cu Kalasalingam University din regiunea Tamil Nadu, India. Acest acord prevede diverse schimburi de experienţă academice, care s-au concretizat deja în vizite reciproce ale profesorilor indieni în România şi ale profesorilor români în India.
Profesorul indian Vinod Madan a vizitat Universitatea Agora de trei ori: 13-15 iunie 2013, 15-20 octombrie 2013 şi 6-13 mai 2014. În cea de a doua vizită a fost însoţit şi de cancelarul şi proprietarul universităţii indiene, Thiru K. Sridharan, cel cu care am semnat un acord-cadru de colaborare.
În baza acordului de înţelegere şi a unei invitaţii oficiale, în perioada 17-24 ianuarie 2014, în calitate de rector al Universităţii Agora, am efectuat o vizită specială în India.
Vizita în Campusul Universităţii Kalasalingam a fost precedată de câteva excursii turistice la Delhi  şi Agra, fiind urmată de o vizită în jungla din regiunea Kerala, supranumită şi Tărâmul lui Dumnezeu (incluzând şi o tradiţională plimbare indiană prin junglă, călare pe elefant).  Este de remarcat faptul că în sudul Indiei, în ianuarie, temperaturile variază între 30-38 de grade Celsius.
 Lucrurile care m-au impresionat plăcut, la Kalasalingam University, sunt multe, dar amintesc doar câteva:
Campusul este foarte curat, dotat cu apă curentă şi potabilă, având toate facilităţile necesare traiului, ca şi cum ar fi un orăşel independent, de la centre de cercetare şi laboratoare, la  locuri de rugăciune (în apropierea campusului se află chiar şi o biserică catolică pentru eventualii creştini care frecventează universitatea şi pentru creştinii din zonă);
În campus se construieşte Kalasalingam International School, după modelul Agora International School, pe care indienii l-au văzut la Universitatea Agora  în timpul vizitei din octombrie 2013 (Ce rapid se pot implementa unele idei valoroase!);
În urma conferinţei pe care am susţinut-o, mai mulţi studenţi, de la studiile de licenţă, şi-au exprimat dorinţa de a-şi continua studiile masterale în România. Peste 100 de studenţi s-au înscris la cursul facultativ de limba română.
În semestrul I al anului universitar 2014-2015 a debutat un curs de iniţiere în limba română la Kalasalingam University, lecţiile fiind susţinute de colaboratoarea Universităţii Agora, o mare admiratoare a culturii indiene, Semida David.
Un număr de 135 de studenţi indieni au promovat examenul final şi au obţinut certificate semnate şi parafate de conducerile celor două universităţi.
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dziţac

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:51 Ora standard a Europei de Est