Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Asigurarea de servicii proprii de calitate pentru contribuabili

O abordare corectă în relaţia cu locuitorii municipiului şi

Asigurarea de servicii proprii de calitate pentru contribuabili

Direcţia Economică a Primăriei Oradea şi-a prezentat joi, 22 ianuarie 2015, raportul de activitate pe anul 2014.

Viceprimarul Ovidiu Mureşan, Eduard Florea, administrator public şi Nadia Haş,director executiv al Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Oradea au prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, analiza execuţiei bugetare pe anul trecut şi administrarea creanţelor fiscale în anul 2014.
Conform explicaţiilor date de viceprimarul Mureşan, managementul financiar al oraşului s-a bazat, ca în anii anteriori, pe venituri şi cheltuieli publice, iar municipiul Oradea a avut un buget al dezvoltării şi al serviciilor publice de calitate. Totodată, 2014 a fost anul cu cel mai mare nivel al impozitului pe venitul global şi, implicit, cu cel mai mare nivel al veniturilor proprii.
Viceprimarul Ovidiu Mureşan a arătat că principiile bugetare de gestionare a investiţiilor publice s-au axat pe reducerea cheltuielilor publice (renegocieri tarife, cererea de plată alternativă pentru creditul bancar), îndeplinirea obiectivelor privind veniturile proprii, susţinerea financiară din sursele proprii a programelor de investiţii, precum şi identificarea de surse alternative de finanţare a investiţiilor.
Obiectivele generale în activitatea Direcţiei Economice, precum şi sinteza execuţiei bugetare au fost prezentate de directorul Nadia Haş, care a arătat că direcţia a avut pentru anul 2014 ca obiectiv principal o abordare corectă în relaţia cu locuitorii municipiului şi asigurarea de servicii proprii de calitate pentru contribuabili.
În ceea ce priveşte gradul de realizare a prevederilor bugetare privind veniturile în anul 2014, acesta a fost de 90%, ceea ce înseamnă o creştere de venituri faţă de anul anterior cu 26%, însă faţă de veniturile prevăzute în bugetul iniţial aceste valori sunt în descreştere cu 10 %. Veniturile proprii au înregistrat o creştere cu 7% comparativ cu anul 2013, iar fondurile nerambursabile înregistrează o creştere semnificativă, prin implementarea unui număr considerabil de proiecte, însă veniturile încasate rămân sub nivelul bugetat. În ceea ce priveşte prelevările din bugetul de stat, acesta are cel mai mare nivel înregistrat în ultimii 5 ani.
Directorul economic a subliniat faptul că, în ceea ce  priveşte cheltuielile operaţionale, acestea prezintă o creştere cu 12 % faţă de cheltuielile din anul trecut, iar în ceea ce priveşte structura investiţiilor publice în anul 2014, s-au continuat programele de investiţii în reabilitarea străzilor, a reţelelor de apă şi canalizare, reabilitarea fondului imobiliar, a spaţiilor verzi, ponderea cheltuielilor cu investiţiile în totalul cheltuielilor publice fiind de 36%.
În ceea ce priveşte datoria publică a municipiului, în anul 2014 nu a fost contractat nici un contract de împrumut.
Aministratorul public al oraşului, dl. Eduard Florea, a prezentat obiectivele Direcţiei Economice pentru anul 2015. Astfel, se doreşte îmbunătăţirea relaţiei cu cetăţenii prin modificarea programului de lucru cu publicul, de luni până joi între orele 7.30-18.00, iar vineri între orele 7.30-16.00. De asemenea, vor fi instalate mijloace de comunicare în centrul de relaţii cu publicul şi zonele publice din cadrul instituţiei, se va introduce o aplicaţie pentru plata impozitelor şi taxelor locale de pe dispozitivele mobile - Mobile-pay, precum şi un sistem de notificare prin SMS a contribuabililor cu privire la ridicarea actelor emise (avize, acorduri). Se are în vedere şi implementarea în centrul de relaţii cu publicul a unui punct de încasare de tip Pay Point pentru plata facturilor de utilităţi publice, scanarea documentelor de impunere fiscală, precum şi diversificarea modalităţilor de plată a taxelor de trafic greu, prin SMS şi on-line.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:51:11 Ora standard a Europei de Est