Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)

În perioada 20-21 februarie, la Oradea, se va desfăşura

Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)

Dorind să oferim profesorilor din învăţământul special şi special integrat, logopezilor şi psihologilor şcolari, dar şi altor cadre didactice şi specialişti oportunitatea unui schimb de experienţă şi exemple de bune practici, vă invităm să vă înscrieţi cu prezentări directe, indirecte sau tip poster la secţiunile conferinţei, propunându-vă o gamă variată de workshop-uri.

„SCRII pSihoPEdagog, CIteşti speciaAL - Arta consilierii şi integrării copiilor în familie, şcoală, viaţă", ediţia a II-a
Programul conferinţei
Vineri, 20 februarie
9.00-11.00 Sesiune plenară
Cuvânt  introductiv - prof. Alina Vese, inspector de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor
Prelegeri susţinute de invitaţii speciali: prof. univ. dr. Elena Bonchiş, prof. univ. dr.Vasile Preda, prof. univ. dr.Vasile Marcu, conf. univ. dr.Traian Vrăsmaş, conf. univ. dr.Cecilia Sas,  conf. univ. dr. Ioan Chelemen, conf. univ. dr. Adrian Roşan, conf. univ. dr.Valentin Cosmin Blândul, lector. univ. dr.Karla Peter, lector. univ. dr.Daniela Roman.
11.30 Prezentarea lucrărilor pe secţiuni
1.Direcţii de acţiune în abilitarea şi reabilitarea copiilor cu cerinţe educative speciale
2.Provocări ale integrării copiilor cu cerinţe educative speciale
3.Consilierea copiilor şi părinţilor în contextul parteneriatului şcoală-familie-comunitate
4.Rolul proiectelor educaţionale şi a activităţilor non-formale în dezvoltarea personalităţii copiilor
14.30 Workshop
Cerinţele educaţionale speciale în Europa - conf. univ. dr.Traian Vrăsmaş (CCD)
17.00 Workshop-uri
1.Emoţii bune? Emoţii rele? Sau... doar emoţii. Dezvăluirea, primul pas spre acceptarea şi adecvarea propriilor emoţii - psihoterapeut Luminiţa Felezeu - formator în psihodramă (CCD+COPSI)
2. Starea de bine - o prioritate pentru fiecare - lector. univ. dr. Mioara Salloum, sub coordonarea prof. univ. dr. Doru Vlad Popovici (CCD+COPSI)
3. Strategii metacognitive utilizate în predarea disciplinelor din domeniul "Limbă şi comunicare" - lect. univ. dr. Adela Bradea, conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul (CCD)
Sâmbătă, 21 februarie
9.00 Workshop-uri
1.În sprijinul copilului prin familia lui - lector univ. dr. Daniela Roman, prof. consilier şcolar Mihaela Levai, prof. psihopedagog Oana Tuduce, prof. psihopedagog Monica Szabo (CCD+COPSI)
2. Probleme de conduită la elevi. Modalităţi specifice de intervenţie - conf. univ. dr. Delia Bârle, lector. univ. dr. Laura Bochiş (CCD+COPSI)
11.30 Workshop-uri
1.Rolul terapiilor prin mediere artistică în dezvoltarea unei personalităţi complexe - lector univ. dr. Daniela Roman,
prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Carmen Ilisie, prof. psihopedagog Lavinia Gorgan (CCD+COPSI)
2. Învăţarea prin joacă - motivul pentru care copiii adoră logopedia - conf. univ dr. Monica Secui,  prof. psihopedagog Laura Hărdălau, prof. psihopedagog Geta Laslou, prof.psihopedagog Melinda Deneş ( CCD+COPSI)
13.30 Evaluarea conferinţei
14.00 Tombola cu premii
Conferinţa se va desfăşura la Centrul Cultural Posticum  (Oradea, Str. Teiului, Nr. 26, www.posticum.ro)
Taxele conferinţei se vor achita prin ordin de plată în contul Asociaţiei Naţionale a Profesorilor Psihopedagogi Orizont, RO33BTRL00501205E49226XX deschis la Banca Transilvania, Sucursala Oradea, anterior trimiterii formularului on-line.
30 ron - participare ca audient (include: mapa de participare, pauza de cafea)
50 ron - participare cu lucrare (maxim 3 autori, taxa se plăteşte individual de către fiecare autor şi include pentru fiecare participant: mapa de participare, broşura cu rezumate, pauza de cafea/ cheltuieli de expediere a diplomelor în ţară)
35 ron - participare la workshop (taxa se achită pentru fiecare workshop selectat; înscrierea la workshop-uri este condiţionată de înscrierea la conferinţă ca audient sau cu lucrare)
30 ron - participare la workshop (pentru membrii asociaţiilor partenere cu cotizaţia plătită la zi)
100 ron - participare COPSI (se achită suplimentar, o singură dată, de către psihologii cu drept de liberă practică, care doresc să obţină credite)
Conferinţa este organizată cu sprijinul Casei Corpului Didactic Bihor şi este în curs de acreditare la Colegiul Psihologilor din România.
Toţi participanţii pot opta pentru oricare dintre workshopurile propuse, cu condiţia ca acestea să nu se desfăşoare în acelaşi interval orar şi li se vor elibera adeverinţe CCD atât pentru participarea la conferinţă, cât şi pentru participarea la workshop-uri.
Membrii COPSI vor primi şi diplome cu credite pentru participarea la conferinţă şi pentru workshop-urile acreditate COPSI, la care participă (numărul de credite va fi anunţat înainte de finalizarea perioadei de înscriere).
Înscrierea la conferinţă se poate face prin completarea formularului on-line
(https://docs.google.com/forms/d/1LMZTFLcFSRzU-fK0iJsHuUixI20Bkg2P48MrQv1G5Nw/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link)
până la data de 31 ianuarie 2015.
Rezumatele lucrărilor, solicitate în fişa de înscriere vor fi publicate în broşura cu ISBN a conferinţei.
Lucrările în extenso, în limba română, vor fi trimise pe adresa revistapsihopedagogieispeciale@gmail.com până la data prezentării, 20 februarie 2015 şi vor fi publicate în Nr. 5/2015 al Revistei Psihopedagogiei Speciale (ISSN 2285-5572), în urma evaluării pozitive realizate de recenzorii revistei.
Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la tel. 0766790055 - Teodora Pantazi, preşedinte Asociaţia CES; tel 0742151041 - Sanda Turcuş, preşedinte ANPPO şi la adresa de e-mail: conferintaces@gmail.com sau puteţi accesa site-ul: www.anpporizont.ro.
Comitetul ştiinţific
Conferinţa se bucură de sprijinul unui comitet ştiinţific, format din lectori şi practicieni în domeniul educaţiei speciale, educaţiei special integrate, psihoterapiei şi psihologiei şcolare:
prof. univ. dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea/ preşedinte Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari
prof. univ dr. Vasile Marcu, Universitatea din Oradea
prof. univ. dr. Gheorghe Schwartz, Universitatea „Aurel Vlaicu", Arad
prof. univ. dr. Doru Vlad Popovici, Univeritatea din Bucureşti
prof. univ. dr. Vasile Preda, Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
prof. univ. dr. Ecaterina Vrăsmaş, Univeritatea din Bucureşti/ preşedinte Asociaţia RENINCO România
conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul, Universitatea din Oradea/ Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis"
conf. univ. dr. Delia Bârle, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Ioan Chelemen, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Adrian Roşan, Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
conf. univ. dr. Cecilia Sas, Universitatea din Oradea
conf. univ dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea
conf. univ dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Traian Vrăsmaş, Univeritatea „Ovidius" Constanţa/ Asociaţia RENINCO România
lect. univ. dr. Laura Bochiş, Universitatea din Oradea/ Asociaţia CES
lect.univ.dr. Adela Bradea, Universitatea din Oradea
lector. univ. dr. Julien Kiss, Universitatea din Oradea
lector univ. dr. Karla Peter, Universitatea din Oradea
lector univ. dr. Teofil Panc, Universitatea Titu Maiorescu,  Bucureşti
lector univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea /Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari
lector. univ. dr. Mioara Salloum, Universitatea din Oradea/ Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
asist. univ. dr. Andra Perţe, Universitatea din Oradea
prof. Alina Vese, inspector şcolar de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor
prof. dr. Carmen Bodiu, director Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
prof. dr. Angela Maruşca, director Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea/ Asociaţia Naţională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont"
prof. dr. Rodica Popa, Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
prof. psihoped. dr. Lorena Vaetisi, Şcoala Gimnazială Specială-CRDEII, Cluj Napoca/ Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
prof. psihopedagog Melinda Deneş, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. psihoped. Lavinia Gorgan, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea/  Asociaţia CES
prof. psihoped. Doina Gyori, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea
prof. psihoped. Carmen Ilisie, director adjunct Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea
prof. psihopedagog Geta Laslou, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. psihopedagog Laura Hărdălau, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. consilier şcolar Mihaela Levai, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" Oradea
prof. psihopedagog Teodora Pantazi, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea/ preşedinte Asociaţia CES
prof. psihopedagog Monica Szabo, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea
prof. psihopedagog Oana Tuduce, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea
psihoterapeut Luminiţa Felezeu - Societatea de Psihodramă Jacob Levy Moreno
Theodora P. & Ovidiu D.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:42 Ora standard a Europei de Est