Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Concursul naţional de matematică „LuminaMath”

Miercuri, la CN „Iosif Vulcan”, premierea câştigătorilor

La Concursul naţional de matematică „LuminaMath”

Miercuri (7 ianuarie 2015), la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, doamna profesor Adriana Florica Puie, coordonator concurs la nivel de colegiu, a înmânat 33 de premii şi menţiuni, precum şi trei bilete de tabără câştigătorilor Concursului naţional de matematică „LuminaMath", ediţia a XVIII-a, desfăşurată în 22 noiembrie 2014.

La nivelul colegiului, au fost obţinute 33 de premii şi menţiuni, precum şi trei bilete de tabără: câte 4 premii I şi II, 15 premii III, 10 menţiuni şi trei bilete de tabără naţională, la Potigrafu (în jud. Prahova).
„Fundaţia Lumina Instituţii de Învăţământ luptă de mai bine de un deceniu alături de Dumneavoastră pentru a inocula un sistem de gândire autodidact elevilor noştri şi pentru a-i face pe aceştia să îşi dorească să obţină performanţe în diferite domenii.
Dacă vom reuşi să ne convingem elevii că singura modalitate prin care pot să-şi  depăşească propriile bariere este setea  nestăvilită de cunoaştere, atunci vom considera că obiectivul nostru a fost atins", susţine Dr. Ragip Gokcel, secretarul general al fundaţiei.
Şi tot domnia sa consideră că „LuminaMath este unul dintre cele mai prestigioase concursuri de matematică la nivel naţional, care a evoluat în ultimii ani şi a reuşit să strângă tot mai mulţi participanţi dornici să-şi testeze  cunoştinţele asimilate în şcoală, responsabilitatea, perseverenţa şi răbdarea (...). Trebuie să-i învăţăm pe copiii noştri că este nevoie de o muncă temeinică şi susţinută pentru ca ei să devină adulţii de succes de mâine, încrezători în propriile forţe. Ne dorim să valorificăm potenţialul elevilor care au înclinaţie spre matematică şi să îi pregătim în acelaşi timp pentru examenele cu miză din viitorul lor şcolar".
În deschiderea festivităţii de premiere, doamna profesor Adriana Florica Puie a lansat provocări pentru crearea atmosferei şi testarea elevilor în legătură cu cea de-a XVIII-a ediţie, desfăşurată în 22 noiembrie 2014, dorind să înfiripeze „povestea" de succes a acestei ediţii la nivelul colegiului vulcaniştilor orădeni.
Să mai spunem că concursul a constat într-un test grilă alcătuit din probleme cu grade diferite de dificultate, fiecare având cinci variante de răspuns; clasele primare (II-IV) au avut 30 de probleme, iar cele gimnaziale, 40 de probleme, care trebuiau rezolvate în 120 de minute. Întrebările fără răspuns nu s-au punctat, dar nici nu s-au depunctat.
Acestea fiind zise, să-i cunoaştem pe câştigătorii celei de-a XVIII-a ediţii.
Premiul I (patru)
Dana Maria şi Pantea David, din clasa a III-a (elevii d-lui prof. Andrei Ionuţ Ghiţă), Turcuș Emanuela, clasa a III-a (prof. Mărincean Anca) şi Ardelean Melania Maria, clasa a IV-a (prof. Adriana Florica Puie)                  
Premiul II (patru)
Ile Patricia şi Meșter Daria din clasa a II-a (prof. Huszar Ioana), Chebeleu Daria (prof. Horga Anamaria) şi Noje Carina, clasa a III-a (prof. Andrei Ionuț Ghiță).
Premiul III (15)
Şandru Raul, din clasa a II-a (prof. Huszar Ioana), Bonaci Iacob Georgiana, Chindlea Bianca, Gavriluț Alexandru, Ghețe Daiana, Indrieș Sofia, Lazăr Andrei, Mărginean Matei, Neț Ianis, Perț Oana, Popovici Raluca, Sabău Vlad, Ţinc Briana şi Torje Luca, toţi 13 din clasa a III-a (prof. Andrei Ionuţ Ghiţă), precum şi Stark Alexian Arthur din clasa a IV-a (prof. Adriana Florica Puie).
Tot premiul III a obţinut şi Pop Raul din clasa a IV-a (Şcoala Gimnazială Nr.1 Sârbi).
Mențiune (10)
Culici Maria, clasa a II-a (prof. Horga Anamaria), Domuța Sebastian, Florescu Titus şi Pendea Keira, clasa a II-a (prof. Huszar Ioana), Berdie Tudor, clasa a III-a (prof. Mărincean Anca), Boroș EszterCherecheș Mara, Constantin Iasmina, Coș Alexie şi David Marc, toţi cinci din clasa a III-a (prof. Andrei Ionuț Ghiță).
Trei vulcanişti orădeni au câştigat şi câteun bilet pentru Tabăra naţională de vară „Potigrafu" din judeţul Prahova. E vorba de elevii Meșter Daria (prof. Huszar Ioana), Pantea David (prof. Andrei Ionuț Ghiță) şi Ardelean Melania Maria (prof. Adriana Florica Puie).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (50 de poze), accesaţi Galeria foto: La Concursul naţional de matematică „LuminaMath”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:41 Ora standard a Europei de Est