Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a

Joi, la Hotel Ramada

Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a

Fundația Comunitară Oradea a organizat joi, 11 decembrie 2014 - Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a, găzduită de Hotel Ramada.

Este vorba despre un eveniment unic de premiere a companiilor din județul Bihor care desfășoară activități de responsabilitate socială corporativă. Gala Responsabilității Sociale Corporative are menirea de a mulţumi, în numele comunităţii, companiilor care s-au implicat în activităţi de responsabilitate socială, de a da exemple de bună practică şi de a arăta tuturor că doar împreună putem reuşi. „Scopul nostru principal este să schimbăm mentalitatea comunităţii în care activăm prin schimbarea mentalităţilor individuale; nu ne acuzaţi de naivitate, nu e cazul, dar acordaţi-ne scuza de a fi idealişti! Spre exemplu, Oradea nu trebuie să fie un oraş curat pentru că primăria, din banii noştri, face curăţenie de nu ştiu câte ori pe zi, ci pentru că indivizii care compun comunitatea nu aruncă mucuri de ţigări sau hârtii pe jos pentru că, în Oradea, aşa ceva nu se face, nu se mai face!" a spus în cadrul evenimentului Cătălin Popa - membru al Consiliului director.
În urma propunerilor venite din partea comunităţii bihorene, juriul a selectat şi nominalizat companiile implicate în activităţi de responsabilitate socială.
La categoria IMM-uri au fost nominalizate: ABA Turism (Hotel Ramada), Autonom-Rent-a-Car & Lease, Bookafe Bistro Oradea, Duran's, Eco Bihor, Euromaidec Touring, Lotus Center, Paul Gardens, Zucchetti;
La categoria companii mari au fost nominalizate: Benvenuti, Celestica România, Calipso - DoubleTree by Hilton, Holcim România, OMV Petrom, Plexus Services Ro, VPK Packaging. Juriul care a analizat programele/proiectele şi a desemnat câştigătorii la fiecare categorie a avut următoarea componenţă: Ada Gabor - reprezentant United Way ,Timişoara  - 1 vot; Adrian Ciorna - reprezentant Asociaţia Bunul Samaritean / Habitat for Humanity , Beiuş - 1 vot; Alina Stan - Orange România, București  - 1 vot; Ioana Szatmari - trainer CSR Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, Cluj-Napoca -  1 vot; Consiliul director al Fundaţiei Comunitare Oradea  - 1 vot.
Premiile
Premiul pentru cel mai promițător new-entry în aplicarea de politici de Responsabilitate Socială - categoria IMM - Zucchetti SRL;
Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială - Bookafé Bistro Oradea
Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale - categoria IMM - Lotus Center
Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială - categoria IMM - Călin Păcurar de la Euromaidec Touring
Premiul pentru implicarea angajaților în acțiuni de  Responsabilitate Socială - categoria companii mari - Plexus Services Ro
Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială - categoria companii mari - Holcim România
Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale - categoria companii mari - Celestica România
Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială - categoria companii mari - Codruța Bala - Celestica România
Cele 6 proiecte selectate la Bursa Talentelor
Secțiunea cea mai dinamică din cadrul evenimentului a fost prezentarea celor 6 proiecte selectate la Bursa Talentelor moderată de Laura Breb și Cătălin Popa (membru Consiliu director FCO). Participanții la Gala CSR au ales să susțină financiar și logistic implementarea lor, arătând încă o dată că facem parte dintr-o comunitate generoasă și implicată activ în creșterea propriului nivel educațional și cultural. Bursele vor avea o valoare mai mare decât cea inițial propusă (4.500 lei pentru fiecare proiect) ca urmare a susținerii proiectelor în cadrul Galei CSR de către aplicanți, prezentările atrăgând interesul participanților, aceștia alegând să îi sprijine pe bursieri în implementare atât din punct de vedere logistic (plinuri de combustibil, promovare, creare imagine proiecte etc.) cât și din punct de vedere financiar. Susținerea financiară confirmată până acum pe baza angajamentelor de plată este structurată astfel:
„Redescoperă Bihorul" - Răzvan Modog și Alexandru Ion - 5.312,70 lei
„Elevul Promovat" - Patricia Munteanu și Călin Serac - 12.618 lei
„Poezii pentru toți" - Cezara Pop - 13.572,90 lei
„Fii parte la diversitate!" - Ioana Gligor - 6.786 lei
„Good Life Performers" - Mark Lukacs și Oana Meșter - 15.844,50 lei
„Teatrul vine la tine" - Tudor Buzle - 9.423 lei
Suma strânsă pentru proiecte în cadrul Galei CSR a totalizat astfel 63.557,10 lei la ea adăugându-se cei 10% din sponsorizări necesari pentru derularea Programului Bursa Talentelor de către Fundația Comunitară Oradea.
Mulțumim tuturor sponsorilor: Celestica România, Communications Media, Cesal, Zucchetti, VPK Packaging, Selina Invest, Decitex Ro, PGS Sofa & Co, Holcim România, Viva Pharm, Partizan Security, Cabinet de Avocatură Georgeta Lucuța, Phenalex, Spes Invest, Rotaract, Calipso - DoubleTree by Hilton, Active Job Consulting, Fundația Alternative România, RoMarketing, Point Event, BioVita, SmartFin Consulting, Asociația Bunul Samaritean, Ecoserv, Euromaidec Touring, donatorilor individuali din cadrul Galei CSR (Patrick Leamy, Codruța Bala, Carmen Sasu, Bart Dobbelaere, Csaba Bekesi, Eduard Lopez, Dinu Meșter, Anca Coman, Andreea și Sorin Constantin, Cristian și Zorica Vari, Csaki Carmen, Ovidiu Tirla, Nicoleta Turcuț.
Ioana Șandor - director executiv

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:16 Ora standard a Europei de Est