Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea Agora - un furnizor antreprenorial de învățământ superior

Un scurt bilanț al anului 2014

Universitatea Agora - un furnizor antreprenorial de învățământ superior

La sfârşit de an, distinsul rector al Universităţii Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, face un scurt bilanţ, punctând şase probleme: evaluarea Universităţii Agora de către EUA -IEP; Atragerea de fonduri din proiecte europene; Politica de întărire a resursei de cadre didactice titulare; Acreditarea unui nou program de master; Vizibilitate națională; Vizibilitate internațională.

1. Evaluarea de către EUA -IEP (Asociația Universităților Europene - Programul de Evaluare Instituțională)
Universitatea Agora a fost vizitată și evaluată, în perioadele 18-20 februarie și 19-21 mai 2014, de către o echipă EUA formată din Sijbolt Noorda (President emeritus,University of Amsterdam and VSNU, team chair), Vaidotas Viliūnas (Principal, Marijampole College, Lithuania), Liliya Ivanova (studentă, University of National and World Economy, Bulgaria) și Jethro Newton (former Dean of Academic Quality Enhancement, University of  Chester, UK, team coordinator). Echipa EUA a apreciat pozitiv dimensiunea relațiilor internaționale, cercetarea științifică și diseminarea acesteia prin conferințele internaționale și publicațiile în jurnale de top internațional, dar mai ales buna colaborare cu angajatorii, cu mediul economic și spiritul antreprenorial al Universității Agora: „The team has enjoyed learning about the characteristics of Agora University and its role as an entrepreneurial provider of higher education in the fields of law, management and social science. It has been an interesting experience to discuss with staff, students, and external stakeholders the challenges faced by UAO and the university's efforts to address constraints and to explore future opportunities. We believe the university has the potential to take successful steps in its next stage of development".
2. Atragerea de fonduri din proiecte europene de formare a resursei umane, finanţate din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - POSDRU
Spiritul antreprenorial are acoperire în cele 5 proiecte POSDRU câștigate în 2014, dintre care patru în calitate de beneficiar și unul în calitate de partener:
1)„Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate", Contract nr.  POSDRU/125/5.1/S/125438 (manager proiect: Pandelică Ionuț, asistent manager: Gabriela Bologa);
2)„Creșterea competitivității economice prin calificarea angajaților din Turism - COMTUR", Contract nr. POSDRU/164/2.3/S/142133 (manager proiect: Gabriela Bologa);
3) „Succes prin stagii de practică - SSP" (asistent manager: Viorina Maria Judeu);
4) „ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională și practică studențească", Contract nr.  POSDRU/161/2.1/G/138622 (manager proiect: Gabriela Bologa, asistent manager: Iancu Ana Elena);
5) „C.E.R.C. DE APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea și DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viața actIvă", POSDRU/161/2.1/G/137526 (responsabili parteneriat: Mișu-Jan Manolescu și Ioan Dzițac).
3. Politica de întărire a resursei de cadre didactice titulare
În urma concursului desfășurat în februarie 2014, prin decizia rectorului, colectivul de cadre didactice titulare s-a îmbogățit cu un conferențiar universitar (Alina-Angela  Manolescu), patru lectori universitari (Ioana-Luminița Dudaș, Alexandru-Liviu Lascu, Crăciun Leucea, Florian Mateaș) și un asistent universitar (Elena Sferlea).
4. Acreditarea unui nou program de master
În şedința Consiliului ARACIS din 27.11.2014 a fost acreditat un nou program de master, „Cercetări criminalistice aplicate" pe domeniul Drept.
În acest moment, Universitatea Agora are următoarele programe de studii:
Domeniul Programe de studii universitare de licență; Programe de studii universitare de master şi Doctorat
DREPT Drept - 4 ani
1) Științe penale și criminalistică - 1 an
2) Cercetări criminalistice aplicate - 2 ani; conducător de doctorat: prof. univ. dr. Elena Iancu
MANAGEMENT  Management - 3 ani    
Managementul resurselor umane - 2 ani       
CONTABILITATE Contabilitate și informatică de gestiune - 3 ani                   
ȘTIINȚE ADMINISTRATIVE Poliție locală - 3 ani                  
5. Vizibilitate națională  (ARACIS)
Două cadre didactice ale Universității Agora au devenit experți evaluatori ARACIS: prof. univ. dr. Elena Iancu (Drept) și conf. univ. dr. Ramona Urziceanu (Economie).
(CNATDCU) Doamna prof. univ. dr. Elena Iancu și-a susținut examenul de abilitare și a obținut calitatea de conducător de doctorat în domeniul Drept.
6. Vizibilitate internațională
Vizită în India. În ianuarie 2014, rectorul Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a efectuat o vizită de lucru în India și a încheiat un acord de colaborare cu Kalasalingam University (KLU). În primul semestru al anului universitar 2014 - 2015 un număr de 132 de studenți din KLU au urmat și promovat un curs de inițiere în limba română oferit de Universitatea Agora. 
Vizită în Rusia. În iunie 2014, rectorul Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a vizitat National Research University Higher School of Economics din Moscova, fiind invitat ca organizator al unei sesiuni speciale, Soft Computing Methods in Quantitative Management and Decision Making, la The Second International Conference on Information Technology and Quantitative Management (ITQM 2014).
Vizită în China. Universitatea Agora din Oradea are acorduri de colaborare cu trei mari universități din China: University of Chinese Academy of Sciences (UCAS), Beijing Jiatong University (BJTU). Doi studenți de la Universitatea Agora, Renata și Paul Moca, de la programul de studii postuniversitare „Managementul resurselor umane", au fost la o școală de vară în China în luna iulie 2014. Cei doi studenți au vizitat două mari universități chineze: Southwestern University of Finance and Economics (SWUFE) din Chengdu și Beijing Jiatong University.
Vizită în Italia. Președintele Senatului Universității Agora din Oradea, prof. univ. dr. Adriana Manolescu și președintele Consiliului de Administrație, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, au vizitat, în luna octombrie 2014, două instituții de învățământ superior din Italia, Universitatea „Aldo Moro" și Politehnica din Bari.
Webranking. Universitatea Agora a urcat pe locul 43 dintre cele 112 universități românești evaluate de Cybermetrics Lab (Spanish National Research Council).
ISI Web of Science. Factorul de impact al revistei International Journal of Computers Communications & Control a crescut de la 0,441 la 0,694, ceea ce a făcut-o să urce în categoria Computer Science, Information Systems pe locul 96 din cele 135 de reviste din lume cotate în această categorie (Q3).
Doctor Honoris Causa. Prof. univ. dr. Yong Shi de la Universitatea Academiei Chineze de Științe a primit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Agora (7 mai, 2014).
Conferinţe internaţionale organizate de Universitatea Agora.
1. International Conference on Computers Communications & Control (May 7-9,  2014): ICCCC2014
2. Agora International Economics Conference (November 6-8, 2014): AIEC2014 
3. Agora International Law Conference (October 23-24, 2014): AILC2014
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:11 Ora standard a Europei de Est