Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La ora bilanțului ... diplomelor și bucuriei!

Zilele Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”

La ora bilanțului ... diplomelor și bucuriei!

Astăzi (joi, 29 mai 2008), de la ora 12.00, elevii ciclului primar, iar de la ora 13.00, gimnaziștii Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea s-au întâlnit, într-un careu festiv, în curtea școlii, „pentru un bilanț al „Zilelor școlii” și premierea câștigătorilor concursurilor organizate cu prilejul sărbătoririi „Zilelor școlii”, vorba dlui director, Ioan Mocan.

155 de diplome și trei cupe
 De la inst. Simona Vașadi aveam să aflăm că numai la ciclul primar au fost înmânate 155 de diplome (100 de premii și mențiuni individuale, 30 de premii speciale pentru activitățile comune desfășurate cu părinții în cadrul unor ateliere de creație, plus 25 de diplome la concursurile sportive de ștafetă), precum și trei cupe.
Elevii claselor I D (inst. Monica Igna),I A (înv. Ileana Lazăr), I B (înv. Florica Pop) și I C (înv. Dorel Mureșan) au fost premiați pentru desenele realizate pe asfalt, cu tema „Copilărie fericită”. La concursul „Cel mai bun povestitor” au participat și au câștigat echipajele claselor I D (locul I), I A (locul II) și I B (locul III).
Cei din clasele a II-a s-au întrecut la concursul de ghicitori - „Întrebări glumețe pentru minți istețe”. Cele mai istețe minți din clasele a II-a A și E (inst. Simona Vancea și înv. Vasilica Ienei) s-au situat pe locul I, urmate de isteții din clasele a II-a B și C (înv.Maria Bughiu și Florica Ferenț), clasați pe locul II, și isteții din a II-a D (înv. Ioana Căbău) – locul III. Clasele a III-a A (înv. Mariana Tiriteu), a III-a B (înv. Livia Ciotea) și a III-a C (inst. Simona Mihalca) au recitat, miercuri, poezii, pe tema „Școala mea”, iar cei mai buni recitatori au primit diplome. La concursul „Sunt copil european” au primit diplome echipajele claselor a IV-a C (inst. Stela Tăut) - locul I, a IV-a B (inst. Carla Ferician) – locul II, și a IV-a A (înv. Domnica Nan) – locul III. Elevii de la secția maghiară (din clasele I, a II-a și a IV-a F) au participat, marți, la un concurs de desene în lanț, cu tema „Natura prin ochii de copii”. Și ei au primit, astăzi, diplome din partea celor două coordonatoare, Simona Vancea și Stela Tăut.
Pentru ca activitatea de premiere să fie cât mai dinamică, momentele de înmânare a diplomelor au alternat cu momentele artistice susținute de micii artiști pe care i-am admirat și la Festivalul primăverii, găzduit de sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”. E vorba de clasa I A (înv. Ileana Lazăr), cu un dans tematic, a II-a C (înv. Florica Frenț), cu dans de societate, a II-a A (inst. Simona Vancea), cu un dans country, a III-a C (inst. Mihalca Simona), cu un dans hip-hop, Mădălina Bitea (din clasa a III-a A, înv. Mariana Tiriteu), cu un număr de gimnastică ritmică. Profesorii de educație fizică și sport (Mircea Caraba, Petru Gepian și Adrian Culda) au coordonat întrecerile de ștafetă și jocurile distractive la care au participat elevii ciclului primar chiar în prima zi a manifestărilor. În fruntea clasamentului general pe probe, s-au situat sportivii clasei a IV-a D (inst. Adriana Tiugea), urmați de cei din a IV-a B (inst. Carla Ferician) – pe locul II, și a IV-a A (înv. Domnica Nan) – pe locul III. Ei au intrat astfel în posesia râvnitelor cupe. La clasa I, pe prima treaptă a podiumului au urcat reprezentanții clasei I B (înv. Florica Pop), pe treapta a doua, I A (înv. Ileana Lazăr), iar pe treapta a treia, I C (înv. Dorel Mureșan).
Ultimul cuvânt, pe scenă, l-au avut membrii ansamblului coral (elevii inst. Monica Igna și inst. Adriana Tiugea), care au încheiat manifestarea cu cântecul „O lume minunată”.
La ora 13, au (re)venit în careu gimnaziștii, tot pentru premierea câștigătorilor concursurilor și a celor care au prezentat lucrări în cadrul sesiunii de comunicări științifice. Diplomele au fost înmânate de prof. Adriana Gherman și Angela Pop.
Manifestările programate de “Zilele școlii” vor continua mâine (vineri, 30 mai), cu o întâlnire festivă între generații, un program artistic, vizitarea școlii și masa festivă. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La ora bilanțului ... diplomelor și bucuriei!

Trimite email
luni, 30 decembrie 2024, 18:09:33 Ora standard a Europei de Est