Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul judeţean „Dăruind, dobândeşti!”

A fost o seară de neuitat, cu un impact deosebit

Proiectul judeţean „Dăruind, dobândeşti!”

Proiectul judeţean „Dăruind, dobândeşti!" se derulează cu succes la Azilul de noapte pentru adăpost temporar al persoanelor adulte (din Str. Gutemberg Nr.8, Oradea).

Un număr de 42 de copii de la L.T. „Onisifor Ghibu", însoţiţi de prof. Dascălu Lenuţa Amalia - responsabil proiect, prof. Herţe Carmelia - coordonator proiect, în cadrul L.T. „O. Ghibu", prof. Timofte Camelia şi prof. Furtos Eugen - membri în echipa de proiect, împreună cu un grup de părinţi au împlinit porunca Celui Întrupat: „Mila voiesc, nu jertfa!"
Locaţia de pe Gutemberg găzduieşte un număr de 96 de persoane. Administraţia publică acordă acestora servicii de găzduire temporară, informare şi consiliere. Fără locuinţă, unii chiar fără identitate, sunt persoanele pe lângă  care mulţi dintre noi trecem în cursul zilei aruncându-le priviri indiferente sau dispreţuitoare; în seara zilei de 16 decembrie 2014, elevii de la Liceul T. „O. Ghibu" au fost adevăraţi „samariteni miloşi", aducându-le nu doar bucuria colindului, ci şi alimente, dulciuri, îmbrăcăminte, lenjerie de pat şi alte bunuri necesare.
Deoarece proiectul „Dăruind, dobândeşti" se derulează în parteneriat cu bisericile din oraş, celor 45 de elevi li s-a alăturat un grup de tineri de la Biserica Efrata Oradea, avându-l ca lider pe dl. Milian Ovidiu; în majoritate membrii acestui grup sunt elevi de la  „Ghibu" şi de la Şcoala Gimnazială „Ioan  Slavici".
Şi ei au oferit cadouri armonizându-şi colindul cu cel al elevilor; sub clar de lună, ei au purtat colindul printre cele şase module sat din curtea Azilului care adăpostesc nu mai puţin de 32 de persoane, cel mai tânăr membru al acestei comunităţi este o fetiţă de patru săptămâni. Beneficiarii acestor module se bucură de găzduire atât pe timp de zi cât şi pe timp de noapte, primind chiar o masă caldă pe zi, graţie Asociaţiei Smiles.
Sceneta Naşterea Pruncului Iisus
Elevii au prezentat, atât în interior, cât şi afară, sub cerul înstelat, o scenetă pe tema Naşterii Pruncului Iisus şi un buchet de colinde, care au fost savurate cu bucurie şi aplauze de cei prezenţi.
Mulţumim d-nei director Hava Maria, reprezentant al Asociaţiei Smiles Cihei, care în virtutea Acordului de parteneriat din cadrul Proiectului „Dăruind, dobândeşti!", ne-a facilitat intrarea în Azil, transformând-o într-o vizită interactivă.
A fost o seară de neuitat, cu un impact deosebit în inimile tuturor participanţilor, fiecare având de învăţat ceva şi fiecare dăruind ceva special celuilalt, ceva care în circumstanţe obişnuite nu se poate oferi.
Dascălu Lenuţa Amalia

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:32 Ora standard a Europei de Est