Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna științifică a Universității din Oradea

În perioada 26-31 mai 2008

Săptămâna științifică a Universității din Oradea

În Săptămâna științifică (26-31mai), sub coordonarea prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, rectorul Universității Oradea, prof. univ. dr. Elena Bonchiș, prorector, și conf. univ. dr. ing. Sorin Curilă, secretar științific al senatului universității, s-au desfășurat seminarii didactice (marți și miercuri) și conferință (joi), cu decernări de titluri (Doctor Honoris Causa) și o expoziție cu produse ale activității studenților și cadrelor didactice.

„Învățarea centrată pe student – între cerințe și posibilități de realizare”
În cadrul seminariilor didactice au avut loc dezbateri pe grupuri de facultăți pe tema” „Învățarea centrată pe student – între cerințe și posibilități de realizare”, prezentate de prof. univ. dr. Elena Bonchiș (psiholog principal), lector univ. dr. Cecilia Sas (pedagog), asist. univ. drd. Marius Drugaș (psiholog specialist) și drd. Dana Roman (psiholog specialist).
Astăzi (joi, 29 mai), în Aula Magna, am participat la deschiderea oficială a manifestărilor științifice, precum și la conferința a doi invitați speciali: prof. univ. dr. Nicolae Jurcău (de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca) și prof. univ. dr. Danielle Nuzillard (Universitatea din Reims, Franța), cărora li s-a decernat titlul de Doctor Honoris Causa (titlu decernat anterior, marți, și prof. univ. dr. academician Mircea Păcurariu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Andrei Șaguna” a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, și prof. univ. dr. Javor Andras, de la Universitatea din Debrecen, Ungaria, tot astăzi).
Dascălul – o icoană vie
Multe noutăți am aflat din prezentarea (în power point) a dlui prof. univ. dr. ing. Ioan Felea, prorector responsabil cu cercetarea, calitatea și doctoratele (inclusiv despre sistemele de ierarhizare a universităților și poziția Universității Oradea în clasamentul celor 41 de universități de stat din România). O notă distinctă și o prestanță aparte a avut dl prof. univ. dr. Nicolae Jurcău (de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca), modelul profesorului universitar erudit, care captează și stăpânește meșteșugit auditoriul cu un discurs viu și interesant. Profesorul, el însuși, un dascăl născut, nu făcut, a reprezentat „acea icoană vie la care învățăceii să vină să se închine” cu plăcere. Pentru exemplele sale pline de învățătură, izvorâtă nu neapărat din manuale și cursuri academice, distinsul profesor clujean a fost răsplătit, în repetate rânduri, cu aplauze sincere, pe măsura infuziei de „capital”(a se înțelege învățătură utilă, inoculată meșteșugit, cu șarm și eficiență maximă) pe care ni l-a deșertat în amfiteatrul universitar orădean, un discurs-șoc pe care numai marii dascăli de profesie îl pot proba.
Domnule profesor, sincer, ne-ați făcut curioși, și musai (vorba alor noștri -   bihoreni neaoși) trebuie să căutăm „Medalioanele” lui Ștefan Bârsănescu (pentru o pedagogie a modelelor).
Să ne anunțați când mai veniți prin urbea de pe Crișul Repede! (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați  Galeria foto:  Săptămâna științifică a Universității din Oradea.
      

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:33 Ora standard a Europei de Est