Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea și DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viața actIvă”

Marţi, o nouă întâlnire în cadrul proiectului

„C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea și DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viața actIvă”

„Bucuria sărbătorilor de iarnă trebuie regăsită în fiecare acțiune întreprinsă de noi toți.

Miros de sărbătoare la fiecare pas și în fiecare loc", a spus doamna decan conf. univ. dr. Gabriela Bologa la întâlnirea din data de 16 decembrie 2014, cu studenții de la programele de studiu Contabilitate și Drept de la Universitatea Agora, studenți înscriși în proiectul: „C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea și DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viața actIvă", Contract nr: POSDRU/161/2.1/G/137526.
Experții din cadrul proiectului, însoțiți de către doamna decan Gabriela Bologa de la Facultatea de Drept și Științe Economice din cadrul Universității Agora au prezentat în fața studenților înscriși în proiect până la acest moment, stadiul de implementare al proiectului și efectul pe care acest proiect îl are în rândul studenților. S-a precizat faptul că este foarte importantă implicarea studenților în activitatea Întreprinderii Simulate înființate în cadrul proiectului, întreprindere la care și-au început stagiul de practică o parte dintre studenții înscriși în proiect.
Experții pe termen lung pentru selecția grupului țintă au pus la dispoziție tuturor studenților prezenți materiale de informare în ceea ce privește Întreprinderea Simulată și avantajele oferite de stagiul de practică într-o întreprindere simulată și au precizat faptul că această oportunitate de a realiza un stagiu de practică într-o întreprindere simulată, dată de proiectul în care sunt înscriși, este benefică pentru fiecare dintre ei deoarece pot acumula experiență pe domeniile de studiu și astfel pot să-și găsească mai ușor o direcție pozitivă în traseul lor profesional.
Administratorul unei firme reale cu care s-a încheiat un acord de parteneriat pentru întreprinderea simulată, prezent la eveniment, a precizat faptul că, întreprinderea pe care o administrează, care are același profil cu Întreprinderea Simulată, oferă tot suportul practic pentru întreaga  activitate desfășurată în cadrul Întreprinderii Simulate și că fiecare pas în activitatea din Întreprinderea Simulată va fi un punct forte în cariera fiecărui participant.
Și pentru că spiritul de sărbătoare a fost prezent la această întâlnire și fiecare activitate este răsplătită, experții din cadrul proiectului au amintit studenților din grupul țintă că în urma participării la activitățile proiectului, fiecare student o să primească  o subvenție de 900 lei.
În încheierea întâlnirii experții coordonatori de la cei doi parteneri implicați în proiect a precizat că activitățile proiectului se desfășoară în conformitate cu graficul de activități și cu cererea de finanțare a proiectului urmărindu-se atingerea obiectivelor proiectului și a indicatorilor prevăzuți.
Studenții au fost felicitați pentru activitatea desfășurată în cadrul proiectului până la acest moment și întâlnirea s-a încheiat cu urări specifice în prag de sărbătoare.
La mulţi ani din partea echipei de implementare a proiectului:
"C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea și DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viața actIvă"!
www.cercdeaptitudini.eu
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dziţac
 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:36:05 Ora standard a Europei de Est