Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili”

La Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre”, a avut loc

Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili”

Marţi, 16 decembrie 2014, a avut loc, la Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre" din Oradea, workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili", organizat de Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea, în colaborare cu unitatea de învăţământ menţionată.

Evenimentul şi-a propus să aducă în discuţie o problemă extrem de importantă cu care se confruntă numeroase cadre didactice - stabilirea unui parteneriat eficient între şcoală şi familie - o cerinţă fundamentală a unui învăţământ modern şi performant, dar un lucru extrem de greu de realizat, în condiţiile în care atât părinţii, cât şi profesorii sunt purtătorii unui sistem de valori adesea divergent. Workshop-ul a fost moderat de d-na Emilia Bradea, iar ca metodă de lucru s-a recurs la „discuţia panel". Astfel, unui grup de experţi educaţionali (alcătuit din prof. univ. dr. Vasile Marcu - formator al formatorilor, conf. univ. dr. Carmen Popa - părinte, prof. Sorina Bradea - expert în comunicare, prof. Eugenia Drăgoi - reprezentant al învăţământului alternativ şi psih. Alin Creţu - psiholog) i-au fost adresate o serie de întrebări atât de către moderator, cât şi de către cei 70 de participanţi cu privire la problematica comunicării cu părinţii dificili. Pentru început, s-a încercat definirea conceptului, în urma discuţiilor ajungându-se la concluzia că părinţii dificili (sau incomozi) sunt cei care, prin atitudinea lor subiectivă faţă de propriii copii împiedică construirea unui parteneriat eficient cu şcoala şi cu educatorii copiilor lor. Atât experţii din grupul-panel, cât şi participanţii din sakp au fost invitaţi să prezinte diverse experienţe cu care s-au confruntat şi soluţiile pe care le-au identificat. Concluzia a fost că, deşi nu există o reţetă unică a succesului, un aspect foarte important care poate facilita comunicarea dintre profesori şi părinţi îl constituie găsirea unui punct de interes comun pe care să se poată construi colaborarea într-o abordare pozitivă. În ultima parte a workshop-ului, lucrând pe ateliere, participanţii au avut posibilitatea să-şi împărtăşească opiniile privitoare la subiectul dat, problemele şi propriile soluţii pe care le-au identificat ca fiind cele mai eficiente.
La finalul discuţiilor, într-o atmosferă relaxată, toţi cei prezenţi au ciocnit un pahar de şampanie, marcând în felul acesta încheierea unui an fructuos la Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea. Profităm de această ocazie pentru a transmite tuturor membrilor, simpatizanţilor şi colaboratorilor noştri cele mai calde urări, Sărbători fericite, La mulţi ani, precum şi invitaţia ca şi în 2015 să ne fie alături la noi evenimente marca „TopFormalis"!
Prof. Florentina Adriana Blândul
Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 56 Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Workshop-ul cu tema „Comunicarea cu părinţii dificili”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:01 Ora standard a Europei de Est