Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”

Ediția a VII-a a Festivalului Creștin Internațional

„Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”

Vineri, 12.12.2014, Teatrul „Regina Maria", sala „Arcadia", a găzduit cea de-a VII-a ediție a Festivalului Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun", organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, sub coordonarea directorilor, prof. dr. Angela Marușca și directorul adjunct, prof. Gina Popa, dar și a prof. Adriana Ficuț, Cristina Cristea și Carina Florin.

Crăciunul sau Nașterea Domnului este o sărbătoare deosebită. Oamenii își fac daruri unii altora pentru a-și arăta dragostea lor. Primul Crăciun a fost atunci când Dumnezeu a oferit darul Său omenirii. Acest dar a fost Iisus Hristos, Fiul Său.
Nașterea Domnului reprezintă apogeul sărbătorilor din luna decembrie. Bucuria acestui praznic este manifestată de cei mici și de cei mari prin diferite activități.
Pentru că spiritual Crăciunului există în fiecare dintre noi, mai ales în sufletele copiilor cu CES, aceștia s-au gândit să facă o bucurie tuturor oamenilor și să ofere ca dar de Crăciun acest Festival dedicat lor. Astfel, festivalul dorește să promoveze și să îmbunătățească socializarea și integrarea copiilor cu CES prin artă, care este o modalitate eficientă de recuperare a lor, iar prin activitățile cuprinse în acest proiect (obiceiuri, teatru, desen, muzică, pictură, instrumente ale artterapiei), noi ne propunem să ameliorăm într-o oarecare măsură dizabilitățile elevilor noștri și să demonstrăm că în ciuda deficiențelor de care suferă și ei pot să realizeze „lucruri mari".
Festivalul s-a derulat sub forma unui concurs cu temă religioasă, cu trei secțiuni: decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică/dans (cântece, dans, instrumente muzicale), teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume).
Pe scena festivalului au urcat 22 de grupuri din diferite județe (11 ca număr) și de la diferite școli implicând 435 de cadre didactice din învățământul special bihorean din țară, dar și alți parteneri de peste hotare din proiectele Comenius derulate de școala noastră, aceștia trimițând activitatea elevilor lor pe DVD-uri.
Colaboratorii prezenți prin câte un reprezentant în juriu au fost de la următoarele instituții: Inspectoratul Școlar Județean Bihor (insp. de specialitate prof. Alina Vese și insp. prof. Daniela Duma), Teatrul „Regina Maria" Oradea (actorul Rin Tripa), Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Bihor (d-l Crăciun Parasca), Episcopia Ortodoxă a Oradiei (pr. prof. Radu Rus și insp. prof. pr. Florin Negruțiu), Universitatea din Oradea (lect. univ. dr. Karla Peter), Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea (dir. prof. Dan Peter).
La expoziția de podoabe de Crăciun au jurizat următorii profesori: dir. prof. Marcela Todica - Liceul Tehnologic „George Barițiu", dir. prof. Ervin Călinescu - C.S.E.I.  Nr. 1 Tileagd, dir. adj. prof. Mihaela Șumălan - Liceul Tehnologic „Ioan Bococi", dir. prof. Lucia Popa - C.S.E.I.  Nr. 1, dir. prof. Rodica Lezeu - C.S.E.I.  Cristal.
Pe perioada de jurizare a festivalului, scena a fost plină cu obiceiuri de Crăciun, susținute de profesorul Marius Marcu împreună cu elevii instruiți de domnia sa, la  Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea.
Activitățile de pe scenă au reprezentat două dintre lecțiile finale ale inspecției de gradul întâi ale d-lui profesor coordonator, celelalte două fiind susținute la instituția mai sus amintită. Comisia care a evaluat activitatea d-lui profesor Marius Marcu a fost constituită din prof. univ. dr. Florica Orțan, conf. univ. dr. Zorica Pitic și metodist al ISJ Bihor prof. Alina Zaha. 
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt elevii cu CES din școlile speciale și integratoare, iar cei indirecți, colegii elevilor integrați, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinții elevilor participanți, dar și comunitatea.
Prin desfășurarea acestui festival se dorește menținerea unei bune relații de colaborare cu familiile elevilor și cu reprezentanții autorităților locale. De asemenea se dorește creșterea stimei de sine și încrederea în forțele proprii la elevii implicați în festival, ținând cont că unii elevi nu au mai urcat pe scenă niciodată, legarea de prietenii și nu în ultimul rând îmbinarea utilului cu plăcutul, dar și cunoașterea, păstrarea și promovarea tradițiilor și obiceiurilor.
La ieșirea fiecărui grup de pe scenă, Moș Crăciun i-a recompensat cu un mic dar pe fiecare, acest lucru fiind posibil prin generozitatea sponsorilor care an de an îi recompensează cu dulciuri.
Cadrele didactice ale Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea mulțumesc tuturor colegilor parteneri, iar acum, în prag de Crăciun, le urează tuturor sănătate, sărbători liniștite și bucurii!
Prof. Maria Pașcalău
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:54 Ora standard a Europei de Est