Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Crăciunaşul”, ediţia a IV-a

Marţi, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai”

Concursul „Crăciunaşul”, ediţia a IV-a

Marţi, 16 decembrie 2014, în amfiteatrul bibliotecii a avut loc premierea participanţilor la concurs „Crăciunaşul", ediţia a IV-a, concurs naţional pentru preşcolari şi şcolari (clasele I-VIII).

Secţia pentru copii şi tineret a Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai" Oradea, în parteneriat cu Asociaţia Kids Heaven, Grădiniţa „Veselă" şi Asociaţia „Salvaţi Copiii" Iaşi, a organizat concursul „Crăciunaşul", cu scopul cultivării calităţilor umane ale copiilor, sensibilizarea faţă de cei nevoiaşi şi apropierea de Sfânta sărbătoare a Crăciunului.
Au participat elevi din clasele: pregătitoare A, I A, a II-a A, a III-a A, B, C şi a IV-a A de la Liceul Teologic Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", îndrumaţi de prof. Muscaş Ana, Hepuţiu Iuliana, Chişiu Ioana, Brege Elena Viorica, Tirpe Maria Eva, Selegean Alina, Pintea Adriana şi Hera Florica,  preşcolari din grupa mijlocie A, grupa mare A şi grupa germană A de la Grădiniţa Nr. 45 - „Ion Creangă" (prof. Niulaş Mariana, Indrie Tunde, Olar Livia, Tăut Anca, Caba Sanda şi Ciocan Rodica - directorul grădiniţei), elevi din clasa I-a de la Şcoala Gimnazială „Dacia (coordonaţi de prof. Fabian Simona), elevi din clasa I şi a III-a de la Şcoala Gimnazială „Ovidiu Drimba" din Lugaşu de Jos (însoţiţi de prof. Bondar Simona şi Gavriluţ Simona), fraţii Albuţ-Dana Cosmin şi Albuţ-Dana Rareş de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" şi elevi de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" (coordonaţi de prof. Marcu Patricia).
Copiii participanţi au avut de redactat/desenat o scrisoare adresată lui Moş Crăciun, fiecare exprimându-şi urările de bine pentru Moşul cel bun şi drag, dar şi dorinţe pentru seara de Crăciun. Elevul Popan Yannis de la Liceul Teologic Ortodox doreşte, în primul rând, sănătate pentru părinţii săi, dar şi pentru copiii bolnavi, hrană celor flămânzi, îmbrăcăminte celor goi, înţelepciune conducătorilor statelor lumii, pentru a păstra pacea în lume. Lucrările pot fi văzute pe holul secţiei pentru copii şi tineret a bibliotecii.
La eveniment au fost invitaţi elevi de la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", coordonaţi de prof. Lung Doina (ei au fost acompaniaţi de un grup de lăutari), elevi de la Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora" (coordonaţi de conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, prof. Maria Agape, Crina Miere, Aromanesei Michaela şi Popa Adina) şi eleva Oprea Daria, concurentă la Next Star 2014, care ne-au încântat cu programul lor de colinde.
Toţi copiii au primit premii şi diplome, iar cadrele didactice implicate, diplome şi adeverinţe.
Mariana Barna & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (50 de poze), accesaţi Galeria foto: Concursul  „Crăciunaşul”, ediţia a IV-a.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 23:01:04 Ora standard a Europei de Est