Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea City Report - Cea mai bună aplicaţie din România

Premiul pentru Cea mai bună aplicaţie din România a ajuns la Oradea!

Oradea City Report - Cea mai bună aplicaţie din România

Aplicaţia Oradea City Report a câştigat premiul pentru Cea mai bună aplicaţie din România, oferit de Open Government Partnership Romania (OPG) oraşului Oradea.

Primăria Oradea s-a înscris cu Oradea City Report la concursul organizat pentru Premiul OGP România, în cadrul secțiunii „Promovarea datelor deschise - Cea mai bună aplicație". Aplicaţia a fost votată online de 1.997 de cetățeni, iar în urma votului, dintre toate aplicațiile înscrise în concurs, a ajuns pe locul I.
În cursul zilei de joi, 11 decembrie 2014,  în Aula Bibliotecii Centrale Universitare ,,Carol I" din București, un juriu format din reprezentanți ai guvernului și ai societății civile au analizat aplicațiile înscrise în concurs și au apreciat nivelul de transparență în administrație precum și îmbunătățirea politicilor și serviciilor publice oferite de Primăria Oradea cu sprijinul aplicației Oradea City Report.
Astfel aplicația Oradea City Report a primit premiul pentru Cea mai bună aplicație din România în anul 2014, iar diploma a fost înmânată domnului Eduard Florea, city managerul Oradiei, prezent la eveniment. „Premiul obţinut este o recunoaştere, dar totodată un imbold pentru Primăria Oradea de  a continua politicile publice axate pe grija faţă de cetăţeni prin măsuri de creştere a vitezei de comunicare şi de transparenţă în relaţia cu aceştia", a declarat Eduard Florea.
Oradea City Report este o aplicaţie pentru telefonul mobil sau tabletă, gratuită, simplă şi intuitivă, care permite cetăţenilor cu spirit civic să transmită diverse sesizări şi incidente către Primăria Oradea şi operatorii serviciilor publice locale (Compania de Apă Oradea, Oradea Transport Local, Termoficare Oradea, Poliţia Locală Oradea, Luxten Lighting Company, RER Ecologic Service).
Primarul Ilie Bolojan a apreciat în mod deosebit realizarea aplicaţiei Oradea City Report, spunând: „Îi mulţumesc dlui Eduard Florea pentru că a iniţiat acest proiect, care permite sesizarea rapidă a Primăriei de către cetăţeni, prin telefonul mobil, cu privire la aspectele care nu sunt în regulă în municipiul Oradea. În acelaşi timp le mulţumesc zecilor de orădeni care în fiecare zi ne sesizează problemele din oraş, dându-ne posibilitatea să intervenim rapid. În acest fel, avem cu toţii de câştigat. Vă mulţumesc pentru acest parteneriat!"
Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă (Open Government Partnership) este un acord internaţional ce vizează angajarea guvernelor în promovarea transparenţei, combaterea corupţiei şi utilizarea noilor tehnologii pentru a consolida actul de guvernare şi dialogul cu cetăţenii, în special prin elaborarea şi implementarea de politici în domeniul datelor publice deschise.
Guvernul României a aderat la această iniţiativă în anul 2011, iar în aprilie 2012, a aprobat prin Memorandum participarea României la Open Governement Partnership şi primul plan naţional de acţiune pentru implementarea angajamentelor asumate, pentru perioada 2012-2014.
http://www.oradea.ro/subpagina/oradea-city-report
Biroul de presă

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 02:45:01 Ora standard a Europei de Est