Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 100 de tineri, angrenaţi în Concursul preventiv „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”

Siguranţa copiilor, prioritate a poliţiştilor de prevenire bihoreni

Peste 100 de tineri, angrenaţi în Concursul preventiv „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”

În perioada 25 noiembrie - 10 decembrie 2014, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Uniunea Femeilor Bihor au desfăşurat o serie de activităţi preventive în instituţii şcolare din Municipiul Oradea, Municipiul Salonta şi Tileagd, în scopul promovării unor comportamente nonviolente, în cadrul campaniei preventive „Împreună împotriva violenţei".

La finalul activităţilor de informare desfăşurate în instituţiile şcolare, elevii au fost implicaţi într-un concurs preventiv, pentru a dovedi cunoştinţele preventive acumulate în cadrul întâlnirilor cu poliţiştii de prevenire bihoreni şi cu partenerii de program.
Astfel, miercuri, 10 decembrie a.c., începând cu ora 13.00, la Palatul Copiilor, din Municipiul Oradea  s-a desfăşurat Concursul cu tematică preventivă „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră".
Competiţia a avut ca scop formarea unei conduite în rândul tinerilor, menită să prevină manifestarea violenţei în mediul şcolar. Printre obiectivele concursului se numără implicarea tinerilor în activităţi preventive, optimizarea mesajelor preventive şi diversificarea canalelor prin care acestea sunt transmise
tinerilor, astfel încât să fie cât mai apropiate caracteristicilor de vârstă ale acestora.
Opt echipaje de elevi din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale şi liceale din Judeţul Bihor au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
Cei peste 100 de elevi din clasele IX- XI, care au fost angrenaţi în competiţie, au avut de parcurs o probă, practică, în cadrul căreia concurenţii au prezentat o scenetă cu un mesaj nonviolent.
Momentul  artistic a fost punctat de membrii juriului format din poliţişti bihoreni, reprezentanţi ai Asociaţiei Uniunii Femeilor Bihor, Palatului Copiilor şi Serviciului Probaţiune din cadrul Tribunalului Bihor fiind punctate aspecte precum: adaptarea momentului la tema concursului, impactul general al prezentării, forma şi originalitatea de prezentare, sugestivitatea motto-ului şi adaptarea acestuia la momentul artistic ales, spiritul de echipă.
Astfel, elevii şi profesorii din cadrul Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller", Liceului Sanitar „Vasile Voiculescu", Colegiului Naţional „Mihai Eminescu", Liceului Teoretic „Aurel Lazăr", Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Liceul Teoretic „Lucian Blaga" şi Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" s-au transformat pentru o perioadă în regizori, scenarişti şi actori, iar expresivitatea, originalitatea, jocul scenic, muzica, dansul şi costumaţia, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe şi pentru a fi declaraţi cei mai buni în confruntarea şcolilor pentru supremaţia de „şcoală fără violenţă".
Mesaje precum „Violenţa ucide", „Violenţa nu are ce căuta în viaţa mea!", „Fii inteligent. Nu judeca cu pumnul!", „Nu lăsa violenţa să te învingă", „Violenţa este arma celor slabi, demonstrează că eşti puternic", „Alege-ţi cu grijă prietenii!", „Tu poţi să-ţi controlezi libertatea", „Spune NU tuturor celor ce promovează violenţa", „Agresivitatea, forţă sau slăbiciune?", „Violenţa distruge familii", „Nu lăsa violenţa să te transforme într-un infractor" au fost mesajele preventive promovate în cadrul concursului.
Premiul special a fost obţinut de elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" şi cei ai Liceului cu Program Sportiv „Bihorul" , Premiul pentru „Cea mai bună prezenţă scenică", a fost obţinut de elevii Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" şi cei
ai Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller", Premiul pentru „Cel mai sugestiv mesaj preventiv" a revenit elevilor Liceului Teoretic „Lucian Blaga", iar Premiul pentru „Originalitate" a revenit elevilor de la Colegiului Naţional „Mihai Eminescu" şi cei ai Grupului Şcolar Sanitar „Vasile Voiculescu".
Totodată, în cadrul acestei activităţi au fost premiaţi şi elevii voluntari ai Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor, respectiv elevii de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" şi cei ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", pentru implicarea în activităţile preventive desfăşurate de Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bihor în cadrul unor campanii preventive derulate în acest an pentru prevenirea furturilor din locuinţe, din buzunare şi genţi, a tâlhăriilor, pentru siguranţa bunurilor personale şi alte activităţi derulate pe perioada sezonului estival în tabere, ştranduri şi alte locuri de petrecere a timpului liber.
Alina DINU
P.S. Pentru mai multe poze (55 de poze), accesaţi Galeria foto: Peste 100 de tineri, angrenaţi în Concursul preventiv „Să exmatriculăm violenţa din viaţa noastră”.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:04:15 Ora standard a Europei de Est