Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diversitatea lingvistică și plurilingvismul

Săptămâna limbilor străine la C.T. „Traian Vuia

Diversitatea lingvistică și plurilingvismul

Venind în întâmpinarea Săptămânii limbilor străine, profesoarele din catedra de limbi străine de la C.T. „Traian Vuia" (prof. lb. engleză: Urs Marcela, Albu Anca, Avram Ioana; prof. lb. franceză: Drugaș Corina; prof. lb. germană: Cotuțiu Mariana) au organizat în cadrul orelor de curs diferite activități marcând acest eveniment.

Prof. Urs Marcela a realizat împreună cu elevii clasei a  X-a G o activitate prin care au celebrat diversitatea lingvistică și plurilingvismul. Această manifestare a avut ca obiectiv conștientizarea elevilor cu privire la importanța limbilor străine și sensibilizarea lor cu privire la existența și valoarea tuturor limbilor vorbite în Europa. În cadrul activității, elevii au prezentat filmulețe despre țări precum Anglia, Franța și Germania, planșe cu  tema „Languages link us together" și au participat la un joc în cadrul căruia au răspuns la întrebări variate legate de limbile vorbite pe cuprinsul Europei.                
Prof. Anca Albu a realizat împreună cu elevii claselor a X-a F şi a XII-a E activităţi precum: o dezbatere legată de importanţa învăţării limbilor străine, crearea de postere şi prezentări PowerPoint. Printre obiectivele acestor activităţi se numără conştientizarea importanţei învăţării limbii engleze, o îmbunătăţire a abilităţilor de comunicare în limba engleză şi cunoaşterea unor aspecte ce ţin de cultura şi civilizaţia britanică.
În urma dezbaterii organizate, elevii au ajuns la următoarele concluzii în ceea ce priveşte cunoaşterea limbii engleze: arată bine în CV-ul oricărei persoane, te ajută când călătoreşti sau să înţelegi mai bine cultura britanică sau americană. Unele dintre aceste idei s-au materializat în crearea unor postere. Prof. Avram Ioana în cadrul aceleiași săptămâni a desfășurat o activitate sub denumirea de „O călătorie de-a lungul Europei" joc de cultură generală cu elevii claselor a IX-a A şi a X-a A. S-au purtat discuții despre necesitatea învăţării a cel puţin două limbi străine, în scopul cunoaşterii culturii şi civilizaţiei celorlalte popoare europene. Ghicitori despre țările din U. E. (un elev da niște indicii, iar clasa trebuie să identifice  despre ce țară este vorba). Traducerea unor saluturi în cât mai multe limbi europene;
În Săptămâna limbilor moderne, în cadrul orelor de limba franceză, prof. Drugaș Corina a realizat la clasele a X-a G şi a XI-a H activități ce a stimulat creativitatea și imaginația copiilor, ajutându-i să înțeleagă că poezia este un mijloc creativ de expunere a gândurilor și sentimentelor, atât în română, cât și în franceză. Principalul obiectiv  a fost crearea de poezii în limba franceză pornind de la „cuvinte cheie" date de profesor. Activitatea a fost realizată în grupe de 4 elevi, pornind de la idei în limba română. Totodată copiii au primit informații despre marii poeți ai Franței și despre câteva din principalele frumuseți care fac din Franța o țară unică în lume.
 La ora de limba germană, elevii clasei a X-a F, împreună cu prof. Cotuțiu Mariana, au realizat o scurtă „călătorie" prin cele 3 țări vorbitoare de limba germană. Fiecare grup de elevi au prezentat câte un punct turistic din aceste țări. Manifestarea a avut ca scop familiarizarea elevilor cu limba germană, cu obiectivele cultural turistice importante din aceste țări, cu obiceiurile şi tradițiile. La sfârșitul orei, elevii au făcut o scurtă comparație între țara noastră și țările vorbitoare de limba germană, asemănări şi deosebiri, fiind subliniată interculturalitate, aprecierea valorilor şi spiritul european, prietenia şi armonia dintre naţiuni, ţări şi popoare.
Prof. Cotuțiu Mariana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:22 Ora standard a Europei de Est