Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile”, autori: conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian

Ieri, la Universitatea „Agora”, a avut loc

Lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile”, autori: conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian

Ieri, miercuri 10 decembrie 2014, la ora 17,00, la Universitatea Agora, a avut loc lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile", autori conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian, publicată la Editura PRO Universitaria.

Volumul de faţă, prin modul în care a fost structurate şi formulate noţiunile importante ale unei materii atât de vaste precum cea a obligaţiilor civile, se doreşte, în principal, a fi un punct de pornire în aprofundarea unor teme importante atât pentru studenţi cât şi pentru practicienii în drept.
La eveniment a participat d-na prof .univ. dr. Adriana Manolescu, președinte al Senatului Universității AGORA, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decan al Facultății de Drept și Științe Economice, Universitatea AGORA.
Evenimentul a fost  moderat de către doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, directorul Departamentului de Ştiinţe Sociale din cadrul Universităţii Agora.
Domnul av. Cristian Domocoş - decanul Baroului de Avocaţi Bihor a fost  invitatul de onoare al evenimentului şi cel care a făcut o prezentare a cărţii din punct de vedere profesional, dar mai ales imparţial şi avizat.
Experienţa profesională a celor doi autori, atât în calitate de cadre didactice, dar şi de practicieni în drept, şi-a pus amprenta asupra lucrării de faţă, dovadă fiind stilul concis şi clar cu care a fost scrisă lucrarea. Domnul conf. univ. dr. Adam Drăgoi are o experienţă de peste 20 de ani la catedră, iar experienţa sa ca practician al dreptului este una remarcabilă: prim-procuror, notar și judecător financiar. Domnul lector univ. drd.  Radu-Gheorghe Florian este cadru didactic la Universitatea Agora de peste 12 ani şi avocat în cadrul Baroului de Avocaţi Bihor din anul 2004, specializarea sa în ambele domenii de activitate fiind dreptul civil.
Autorii acestui volum se află la cea de-a doua colaborare de acest gen, prima carte - „Drept civil. Drepturi reale" - fiind publicată anul trecut.
Evenimentul a fost găzduit în Sala de Procese Simulate din cadrul Universităţii Agora, fiind sugestivă pentru măsurarea indicatorilor de performanţă a actului predării, respectiv a procesului învăţării, precum şi a legăturilor pe care Universitatea Agora le are cu specialiştii din practică, reprezentativi pentru profesiile juridice.
În pregătire: Concursul Studenţesc de Procese Simulate
Universitatea Agora se află în procesul de pregătire a Concursului Studenţesc de Procese Simulate pe care  Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice  îl organizează în prima săptămână din luna mai, 2015. Şi-au anunţat până în prezent participarea în competiţie, alături de echipele Universităţii Agora (coordonator prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu), echipe ale Facultăţilor de Drept din cadrul Universităţii Transilvania Braşov (coordonate de prof. univ. dr. Cristinel Murzea, decanul Facultăţii de Drept şi conf. univ. dr. Ioana Nicolae), Universitatea din Piteşti (coordonată de prof. univ. dr. Ionel Didea, rectorul universităţii), Universitatea „Dunărea de Jos" Galaţi (coordonată de prof. univ. dr. Florin Tudor, decanul Facultăţii de Drept şi prof. univ. dr. Floroiu Mihai);
Un nou master: Cercetări Criminalistice Aplicate
În deschiderea evenimentului a fost anunţat un nou masterat ce urmează a fi lansat oficial la începutul anului 2015, acreditat ARACIS (Hotărâre a Consiliului ARACIS din data de 27.11.2014), pe domeniul DREPT, masterat de Cercetări Criminalistice Aplicate, cu durata de 2 ani, 120 de credite. Alături de programele de masterat care se desfăşoară în prezent: Managementul resurselor umane şi  cel de Ştiinţe penale şi criminalistică,  acest nou masterat va fi o oportunitate de a aprofunda şi de a cerceta în mod aplicat ceea ce preocupă cu precădere persoanelor implicate în activitatea poliţienească, militară, de securitate şi jurisdicţională, interesate de funcţionarea corectă a mediului juridic şi de utilizarea tuturor oportunităţilor legate de cadrul legal al dreptului, dar mai ales al criminalisticii ca element definitoriu al programului de pregătire, în ceea ce priveşte relaţiile ce se stabilesc prin intermediul instituţiilor juridice.
De asemenea, cursurile oferite prin acest program de studii de masterat se adresează persoanelor interesate de buna funcţionare a sistemului juridic penal de la noi şi de implicaţiile pe care acesta le are în viaţa economică şi socială prin accentuarea rolului organelor jurisdicţionale în ceea ce priveşte calitatea lor de instituţie de reglementare dar şi de aplicare a legii în materia cercetării criminalistice aplicate.
Toţi cei care au luat cuvântul au reliefat condiţiile de desfăşurare a procesului didactic în universitate, care evident, urmăresc logoul: „Acces la succes!" (C.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Lansarea cărţii „Drept civil. Obligaţiile”, autori: conf. univ. dr. Adam Drăgoi şi lect. univ. drd. Radu-Gheorghe Florian.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:12 Ora standard a Europei de Est