Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educaţia timpurie, prioritate pentru Ministerul Educaţiei Naţionale

Îşi propun să susţină activ extinderea programului, la nivel naţional

Educaţia timpurie, prioritate pentru Ministerul Educaţiei Naţionale

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, E.S. Ambasadorul Israelului la Bucureşti, Dan Ben-Eliezer, şi directorul executiv al Asociaţiei OvidiuRo, Maria Gheorghiu, au participat miercuri, 3 decembrie 2014, la videoconferinţa dedicată sprijinirii educaţiei timpurii a copiilor din România, în special a celor ce provin din familii defavorizate, ca principală modalitate de reducere a ratei abandonului şcolar, la nivel naţional.

La evenimentul desfăşurat la sediul MEN, au mai participat inspectorii şcolari generali şi adjuncţi din cele 41 de judeţe şi municipiul Bucureşti, inspectori de specialitate, reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale şi locale din comunităţile care implementează programul „Fiecare Copil în Grădiniţă", iniţiat şi susţinut de Asociaţia OvidiuRo.
În cadrul evenimentului, Excelenţa Sa Ambasadorul Israelului, Dan Ben-Eliezer, a făcut o donaţie, în numele ambasadei,  pentru programul naţional „Fiecare Copil în Grădiniţă".
Programul „Fiecare Copil în Grădiniţă" (FCG), lansat în 2010, cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale, a condus la o creştere spectaculoasă a numărului de copii din familii cu venituri reduse care s-au înscris la grădiniţă, precum şi a frecvenţei regulate a acestora. În prezent, programul este implementat în 45 de comunităţi din 11 judeţe, iar de el beneficiază 2.200 de copii. În primii 4 ani de implementare a programului, rata medie de prezenţă a copiilor la grădiniţă a fost de 81% - mai mult decât dublul prezenţei medii înregistrate anterior, indicând succesul acestei iniţiative.
Ministerul Educaţiei Naţionale, Ambasada statului Israel la Bucureşti şi Asociaţia OvidiuRo împărtăşesc viziunea că educaţia timpurie este fundamentală în construirea unei baze de cunoştinţe şi valori care asigură condiţiile necesare dezvoltării intelectuale, emoţionale şi sociale a copiilor din România. De asemenea, atât Ministerul Educaţiei Naţionale, cât şi Ambasada Israelului apreciază activităţile organizaţiilor nonguvernamentale pentru ajutarea copiilor defavorizaţi din România şi, în special, cele realizate de Asociaţia OvidiuRo, care oferă acestora şanse egale la dezvoltare personală, motiv pentru care îşi propun să susţină activ extinderea programului, la nivel naţional.
Biroul de presă

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:19:04 Ora standard a Europei de Est