Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Universitatea din Oradea în clasamentul internațional Scimago

De la locul 18 la locul 8

Universitatea din Oradea în clasamentul internațional Scimago

La sfârşitul lunii trecute a fost publicată a șasea ediție (2014) a clasamentului internațional Scimago (http://www.scimagoir.com/), realizată pe baza productivității științifice a universităților și institutelor de cercetare din lume.

Clasamentul internațional Scimago are la bază prestigioasa bază de date Scopus și publicațiile indexate de aceasta.
După criteriul „output", adică numărul de articole publicate, Universitatea din Oradea s-a clasat, ca și anul trecut, pe locul 18 (16 printre universități). În schimb la nivel mondial a reușit să urce în clasament 9 poziții, de la 2.213 la 2.204.
La criteriile de excelență, universitatea ocupă poziții și mai prestigioase. După criteriul de excelență (Excellence), determinat de procentul articolelor publicate în cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial (output științific de nivel înalt), Universitatea Oradea ocupă locul 16 pe nivel național (12 printre universități). Considerând criteriul „Leadership and Excellence", adică numărul de studii de excelență demarate de către cadrele didactice ale Universității din Oradea în calitate de coordonator principal, instituția se clasifică pe locul 8 (a 7-a ca universitate), foarte aproape de universitățile românești de prestigiu.
Clasamentul Scimago ia în considerare mai multe criterii, cum este numărul de articole publicate în reviste cotate Scopus, numărul de citări, colaborarea internațională, diversitatea domeniilor de cercetare, dacă autorii principali aparțin instituției, criterii de excelență etc.
Ediția 2014 a clasamentului cuprinde peste 5.100 de universități și institute de cercetare din întreaga lume. Din România au fost incluse în ierarhizare în total 23 de instituţii din care 19 sunt universități. Detalii găsiţi în link-ul: 
(http://www.scimagoir.com/research.php?indicator=Output§or=&country=ROU).
În clasamentul din 2014
- pe baza datelor 2008-2012
-23 institute de cercetare şi universităţi din România
-UO pe locul 2.204 la nivel mondial / locul 18 la nivel naţional / locul 16 printre universităţi RO (după output - publicaţii ştiiţifice)
Universitatea din Oradea în clasamentul din 2014 (detaliat)
-Indicatorul „Output" (după numărul de articole cotate Scopus): locul 18 la nivel naţional;
-Indicatorul „Normalized Impact" (se ia în considerare şi citările articolelor nu numai numărul acestora): locul 15 la nivel naţional;
- Indicatorul „Excellence" (cât la sută din articolele publicate se regăsesc în cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial): locul 16 la nivel naţional;
-Indicatorul „Leadership" (numărul de articole cu autor principal de la UO): locul 8 la nivel naţional;
-Indicatorul „Excellence with Readership" (cât la % din articolele publicate cu autor principal de la UO se regăsesc printre cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial): locul 8 la nivel naţional;
-Indicatorul „Q1" (după numărul de articole din cuartila 1, adică în reviste din topul de 25%): locul 17 la nivel naţional;
-Indicatorul „Scientific Talent Pool" (în total câţi autori independenţi au toate articolele publicate - adică după numărul de cadre/cercetători care publică articole): locul 18 la nivel naţional;
-Indicatorul „Internaţional Collaboration" (nr. de articole cu minimum un institut din străinătate): locul 16 la nivel naţional;
-Indicatorul „Specialization" (cât de vaste sunt domeniile de cercetare în care au fost realizate articolele publicate - o valoare ridicată înseamnă o universitate specializată în anumite domenii): locul 12 la nivel naţional
Amalia Bicazan,
referent Comunicare

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:03:41 Ora standard a Europei de Est