Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea în clasamentul internațional Scimago

De la locul 18 la locul 8

Universitatea din Oradea în clasamentul internațional Scimago

La sfârşitul lunii trecute a fost publicată a șasea ediție (2014) a clasamentului internațional Scimago (http://www.scimagoir.com/), realizată pe baza productivității științifice a universităților și institutelor de cercetare din lume.

Clasamentul internațional Scimago are la bază prestigioasa bază de date Scopus și publicațiile indexate de aceasta.
După criteriul „output", adică numărul de articole publicate, Universitatea din Oradea s-a clasat, ca și anul trecut, pe locul 18 (16 printre universități). În schimb la nivel mondial a reușit să urce în clasament 9 poziții, de la 2.213 la 2.204.
La criteriile de excelență, universitatea ocupă poziții și mai prestigioase. După criteriul de excelență (Excellence), determinat de procentul articolelor publicate în cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial (output științific de nivel înalt), Universitatea Oradea ocupă locul 16 pe nivel național (12 printre universități). Considerând criteriul „Leadership and Excellence", adică numărul de studii de excelență demarate de către cadrele didactice ale Universității din Oradea în calitate de coordonator principal, instituția se clasifică pe locul 8 (a 7-a ca universitate), foarte aproape de universitățile românești de prestigiu.
Clasamentul Scimago ia în considerare mai multe criterii, cum este numărul de articole publicate în reviste cotate Scopus, numărul de citări, colaborarea internațională, diversitatea domeniilor de cercetare, dacă autorii principali aparțin instituției, criterii de excelență etc.
Ediția 2014 a clasamentului cuprinde peste 5.100 de universități și institute de cercetare din întreaga lume. Din România au fost incluse în ierarhizare în total 23 de instituţii din care 19 sunt universități. Detalii găsiţi în link-ul: 
(http://www.scimagoir.com/research.php?indicator=Output§or=&country=ROU).
În clasamentul din 2014
- pe baza datelor 2008-2012
-23 institute de cercetare şi universităţi din România
-UO pe locul 2.204 la nivel mondial / locul 18 la nivel naţional / locul 16 printre universităţi RO (după output - publicaţii ştiiţifice)
Universitatea din Oradea în clasamentul din 2014 (detaliat)
-Indicatorul „Output" (după numărul de articole cotate Scopus): locul 18 la nivel naţional;
-Indicatorul „Normalized Impact" (se ia în considerare şi citările articolelor nu numai numărul acestora): locul 15 la nivel naţional;
- Indicatorul „Excellence" (cât la sută din articolele publicate se regăsesc în cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial): locul 16 la nivel naţional;
-Indicatorul „Leadership" (numărul de articole cu autor principal de la UO): locul 8 la nivel naţional;
-Indicatorul „Excellence with Readership" (cât la % din articolele publicate cu autor principal de la UO se regăsesc printre cele mai citate 10% de articole pe nivel mondial): locul 8 la nivel naţional;
-Indicatorul „Q1" (după numărul de articole din cuartila 1, adică în reviste din topul de 25%): locul 17 la nivel naţional;
-Indicatorul „Scientific Talent Pool" (în total câţi autori independenţi au toate articolele publicate - adică după numărul de cadre/cercetători care publică articole): locul 18 la nivel naţional;
-Indicatorul „Internaţional Collaboration" (nr. de articole cu minimum un institut din străinătate): locul 16 la nivel naţional;
-Indicatorul „Specialization" (cât de vaste sunt domeniile de cercetare în care au fost realizate articolele publicate - o valoare ridicată înseamnă o universitate specializată în anumite domenii): locul 12 la nivel naţional
Amalia Bicazan,
referent Comunicare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:38 Ora standard a Europei de Est