Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zilele Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”

De luni până vineri, inclusiv,

Zilele Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”

De luni până vineri, inclusiv (26 - 30 mai 2008), elevii și cadrele didactice de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea sunt în sărbătoare, de „Zilele școlii”.

În luna florilor, școala e în floare!
După câteva luni de absență din peisaj, am descoperit o nouă față a Școlii cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu” din Oradea. Eleganta împrejmuire, amenajarea cu gust a spațiului verde și a noilor căi de acces spre trandafirii multicolori și “triunghiul Bermudelor” dau noi valențe de frumusețe peisajului de la intrare și noi calificative gospodarilor săi, în frunte cu directorul Ioan Mocan.
“Cel mai bun povestitor”
Astăzi (marți, 27 mai), în cea de-a doua zi a manifestărilor, am parcurs traseul de la cei mai mici școlari ai unității de învățământ la cei mai mari elevi ai ciclului primar, cu două incursiuni în sălile de comunicări științifice ale elevilor, și mai apoi ale dascălilor. 
În curtea școlii, 74 de elevi din clasele I A (înv. Ileana Lazăr), I B (înv. Florica Pop), I C (înv. Dorel Mureșan) și I D (inst. Monica Igna) s-au întrecut în a desena pe asfalt cu cretă colorată, cum au știut ei mai frumos, pe tema “Copilărie fericită” (dacă tot se apropie ziua lor). Un juriu (alcătuit din învățătoarele Stela Tăut și Domnica Nan, împreună cu patru elevi din clasa a IV-a) a trecut în revistă operele realizate și a stabilit clasamentul concursului: pe locul I – I D, urmați de I A, I B și I C.
Cu alte cuvinte, elevii institutoarei Monica Igna s-au încărcat de glorie chiar dacă au jucat în deplasare. Revenind în sala de clasă (de la clădirea veche), ei aveau să găzduiască concursul “Cel mai bun povestitor”, organizat de învățătoarea lor, la care i-au provocat pe colegii lor de la centru – I A și I B. Prin tragere la sorți, reprezentanții celor trei clase au ajuns să poarte un nume fiecare. Cei din I A s-au numit Vulpițele viclene, I B – Iezișorii ascultători, iar I D – Cocoșeii aurii. Întrecerea s-a desfășurat cu fișele de lucru (concurs) pe masă. La primul punct, se cerea concurenților să-și reamintească poezia Elenei Farago “Bondarul leneș” pentru a identifica personajele și a recita poezia pe roluri (roluri fiind extrase din cufărul cu povești). Următoarea sarcină a fost legată de citirea unui text la prima vedere, căruia trebuia să-i găsească un titlu potrivit și să răspundă la două întrebări. La cel de-al treilea punct de pe fișa de concurs li se cerea să precizeze titlul și autorul celor trei povești audiate (Punguța cu doi bani, Capra cu trei iezi și Ursul pâcălit de vulpe), la audiere însă li s-a dat doar un fragment de început. Măiestria în povestire și-au demonstrat-o la final, pe baza imaginilor de pe tablă.
După muncă și răsplată! Gazdele bune i-au îndulcit pe concurenți cu bomboane, le-au acordat bulinuțe roșii pe ecusoanele pe care le-au purtat pe piept, iar joi, într-un cadru festiv, li se vor înmâna diplomele de câștigători (Cocoșeii – locul I, Iezișorii – II, iar  Vulpițele – III).
În sala de clasă a dnei înv. Domnica Nan, elevi din trei clase a IV-a (A, B și C) au demonstrat cât de multe informații dețin ei legate de Europa și Uniunea Europeană, în cadrul concursului “Sunt copil european”. Clasele a IV-a A și C au chiar un opțional, intitulat “Educație europeană”. Jurizarea a fost făcută de un complet alcătuit din câte un elev din fiecare clasă. În frunte, s-au situat reprezentanții clasei a IV-a C (Alina Agarici, Coriolan Chiș, Kocsis Krisztina și Laurențiu Lucaci – elevii inst. Stela Tăut), urmați de a IV-a B (Iulia Curta, Camelia Flonta, Romina Purge și Raul Roxin – înv. inst. Carla Ferician) și a IV-a A (Georgiana Tănase, Laurențiu Motoca, Lobonț Cătălina și Rareș Vidican – înv. Domnica Nan). Diplomele vor fi înmânate joi, într-un cadru festiv.
“Universul sufletului meu”
În cabinetul de limba română, am urmărit, în două reprize, comunicările prezentate de elevi, și mai apoi de cadrele didactice. În cadrul a două secțiuni, reală și umană, conduse de prof. Adriana Gherman și Angela Pop, 29 de elevi din clasele a VI-a A, C și D, a VII-a B, a VIII-a A, C, D și E, au vorbit despre Triunghiul Bermudelor, OZN-uri, Găurile negre, Holograme, Civilizații dispărute...,au determinat PH-ul, iar Ruxandra Oprea (din a VIII-a A) și-a pus “universul sufletului” pe ... tavă (printre frunze și petale de bujor, diamante și o pană de păun). În mijloc, din câteva mișcări de condei și-a creionat o mască. Apoi, din jurnalul său cu 48 de file pline cu poezii, a ales trei nestemate pe care le-a îmbăcat în petale de bujor. Anda (cum îi spun colegii și prietenii), scrie versuri ca să-și elibereze sufletul atunci când o caută ideile, în momentele tensionate. O supără cumplit nedreptatea. Poate și de aceea ar vrea să se facă avocat. Până atunci, însă, se luptă cu sine, dar și cu alții (la clubul sportiv “Tac Kyon”).
“Calitatea în educație – între teorie și practică”
Sub egida C.C.D. Bihor (reprezentată de prof. metodist Adelina Iacob), cadrele didactice au vorbit despre calitatea în educație, cu exemple din experiență și cu trimiteri la lucrări de specialitate.
Mâine (miercuri, 28 mai), sunt programate concursuri (de eseuri și de istorie),un recital de poezie și... fotbal. Mâine (joi), în careul festiv, vor fi premiați elevii care fac cinste școlii, precum și cei care au câștigat diferite concursuri în cadrul manifestărilor “Zilele școlii”. Festivitățile se vor încheia cu muzică și ... fotbal (meciul elevi-profesori). Vineri, într-un arc peste timp, întâlnire între generații, program artistic, porți deschise pentru vizitarea școlii și masa festivă. (Ovidiu DAN) 
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Zilele Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:28:21 Ora standard a Europei de Est