Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la teorie la experiențe, reflecții și perspective în activitatea cu persoanele cu dizabilități

În 3 dec., la Universitatea din Oradea

De la teorie la experiențe, reflecții și perspective în activitatea cu persoanele cu dizabilități

De 3 Decembrie, Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, la Facultatea de Științe Socio-Umane, s-a derulat o activitate sub forma unei dezbateri la care au participat studenți din cei trei ani de studii, specializarea Psihopedagogie Specială, profesori psihopedagogi și profesori de sprijin din instituțiile de învățământul special și special integrat din județul Bihor, reuniţi la Universitate cu ocazia cursului intitulat „Metode de bună practică în educaţia incluzivă" şi organizat în cadrul proiectului Comenius Regio „Integrarea socială şi şcolară a copiilor cu CES"

Activitatea a fost coordonată de lect. univ. dr. Peter Karla și lect. univ. dr. Bochiș Laura, de la Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, activitate al cărei obiectiv a fost să creeze situații de cooperare și chiar competiție între grupuri formate mixt, din cele trei categorii de participanți menționate anterior, pentru a-și împărtăși idei, experiențe sau dificultăți întâmpinate în activitatea didactică cu persoanele cu dizabilități.
S-a pornit de la întrebări de tipul CE, CINE, UNDE, DE CE, CÂND, CUM? grupurile de participanți schimbând idei și oferind chiar modele de bune practici legate de modul în care au reușit să integreze copiii cu cerințe educative speciale în unitățile de învățământ din care fac parte.
Întrebările formulate precum: Cum reușim să sensibilizăm comunitatea cu privire la nevoile persoanelor cu dizabilități? Ce se întâmplă cu persoanele cu dizabilități, după ce își finalizează parcursul școlar? De când începe integrarea unui copil cu dizabilități? De ce există tensiuni în relațiile dintre familie și școală în contextul în care se dorește integrarea copiilor cu dizabilități în instituțiile de învățământ de masă? Cine își alege ca specializare Psihopedagogia specială, la facultate? și altele, au provocat participanții la interacțiune în grup și au creat prilejul de a se face relatări fine legate de modul în care cadrele didactice care își desfășoară activitatea cu persoanele cu dizabilități, cu menționarea elementelor care dau satisfacție profesională dar și a obstacolelor cu care se confruntă. 
Ideile vehiculate au condus la concluzia că un prim pas - esențial - pentru integrarea școlară și socială a persoanelor cu dizabilități  îl reprezintă formarea unei atitudini de acceptare și înțelegere a nevoilor unui copil cu dizabilități chiar de către cadrele didactice din școlile integratoare întrucât modelul și atitudinea acestuia poate avea o influență mare asupra modului în care ceilalți copii și familiile lor se raportează la copilul cu dizabilități.
Peter Karla

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:06 Ora standard a Europei de Est