Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Masă rotundă şi lansare de carte la CCD

Festivalul Național al Șanselor Tale

Masă rotundă şi lansare de carte la CCD

Sâmbătă, 29.11.2014, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor a avut loc închiderea festivă sau ora de bilanț a uneia dintre cele mai îndrăgite manifestări derulate în școlile din învățământul preuniversitar: Festivalul Naţional al Şanselor Tale.

Aflat la a XV-a ediţie, acest program se înscrie într-o amplă mişcare de dezvoltare a Europei ca spaţiu comun al învăţării, precum şi al promovării dialogului intercultural şi al creşterii gradului de conştientizare a diversităţii culturale bazate pe valori comune. Evenimentul a fost organizat sub forma unei mese rotunde, ce a reunit cadre didactice, directori ai instituțiilor de învățământ, inspectori școlari, profesori metodiști, precum și reprezentantul Ministerului Educației Naționale, în calitate de coordonator al programului. Cu acest prilej a avut loc și lansarea cărţii „Imaginea publică a monarhiei în România, 1866-1947", în viziunea d-lui prof. dr. Cristea Niculae, o publicație ce provoacă întâlnirea dintre trecutul istoric și cercetarea prezentului.
În perioada 24 - 30 noiembrie 2014, „Festivalul Naţional al Şanselor Tale" s-a desfăşurat sub genericul „Oportunităţi de dezvoltare personală prin educaţie nonformală", România numărându-se printre cele 48 de ţări din lume care organizează anual acest eveniment. Acţiunile specifice festivalului s-au  desfăşurat în unităţi de învăţământ din întreg judeţul, 61 de şcoli răspunzând la invitaţia noastră. Parteneri implicaţi în derularea acţiunilor au fost: I.S.J. Bihor, consilii locale, biblioteci, I.P.J. Bihor, asociaţii ale părinţilor, Spitalul de copii Oradea, Detaşamentul de Pompieri Marghita, Teatrul de Stat „Regina Maria" Oradea.
Acţiunile promovate în cadrul festivalului  pun în evidenţă valenţele multiple ale educaţiei nonformale, în formarea personalităţii elevilor, prin promovarea documentelor europene şi naţionale; activităţi de învăţare nonformală, în sprijinul învăţării formale; dezbateri, colocvii, seminarii, simpozioane, lectorate; acţiuni, activităţi culturale, sportive, de educaţie civică, educaţie pentru valorile democraţiei, educaţie pentru protecţia mediului, educaţie religioasă, estetică, dar şi prin prezentări de imagini foto, colaje, expoziţii, lansări de filme, carte și programe educaţionale.  Fireşte, au fost diseminate și împărtășite celor prezenți exemplele de bune practici din școlile bihorene.
În deschiderea activității, d-na director Carmen Bodiu a adresat un cuvânt de bun venit invitaților, evidențiind implicațiile manifestării și prezentând modul în care s-a implementat acest program în școlile bihorene. D-na prof. metodist Florina Szabo, în calitate de responsabil al programului, cea care a  asigurat până în acest an continuitatea şi buna desfăşurare a festivalului, a prezentat câteva date din statisticile și rapoartele anilor anteriori, urmând ca d-na prof. metodist Popa Diana, actualul responsabil al Festivalului, să prezinte datele înregistrate în anul școlar 2014/2015.  Exemple de bună practică și impactul unor activități inedite au fost prezentate de cadrele didactice prezente: d-na prof. Turcaş Rodica Mihaela de la Lic. Teoretic „Aurel Lazăr", d-na director a G.P.P. „Aleodor", prof. Dumea Ancuţa, iar de la C.T. „Traian Vuia", d-na prof. Duminica Sofia.
În continuare, d-na director Carmen Bodiu, moderator al evenimentului, realizează trecerea de la prezent spre istorie, oferind distinsului nostru oaspete, dl. prof. dr. Niculae Cristea, prilejul incursiunii în trecut. Domnia sa aduce în faţa auditoriului o pagină importantă din istoria României, prezentând cu rigurozitate ştiinţifică  aspecte din perioada monarhiei, concentrate în lucrarea domniei sale „Imaginea publică a monarhiei în România, 1866-1947".  În prezentarea cărții dl. profesor interacţionează cu auditoriul vizibil marcat de tema şi conţinutul interesant al cărţii. În încheiere, elevii de la Liceul de Artă, Popa Bianca, cls. a VII-a, (prof. Bonţu Aurica) și Syucs Ştefania, clasa a X-a, (prof. Mircescu Ariadna, corepetitor prof. Szabo Mercedes) ne-au încântat, ca și altă data, cu un program deosebit, adecvat tematicii, impresionând auditorul cu acuratețea interpretării.
 Întreaga festivitate a fost un prilej deosebit pentru cadrele didactice participante de a-și reîmprospăta cunoștințele, experiențele, dar și de a simţi căldura şi comuniunea ce caracterizează Festivalul Naţional al Şanselor Tale, precum și atmosfera efervescentă a manifestării de la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor.
Prof. metodist Popa Diana
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Masă rotundă şi lansare de carte la CCD.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:53:37 Ora standard a Europei de Est