Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Din Cîmpani, în ţara lui Picasso

Denisa, Loredana, Edward şi prof. Denisa Lucuţa au ajuns în Spania

Din Cîmpani, în ţara lui Picasso

Regatul Spaniei, anume oraşul Olivares, din provincia Sevilia, regiunea Andaluzia, a fost gazda celei de-a cincea reuniuni de proiect din cadrul Proiectului şcolar multilateral european Comenius „Culture and Environment” al Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa”, Cîmpani, în perioada 24-28 noiembrie 2014.

Elevii Denisa Tocuţ, Loredana Petruse (clasa a VIII-a) şi Edward Stana (clasa a VI-a) alături de doamna profesoară, Denisa Lucuţa (responsabil proiect) au poftit în exotica Spanie pentru a se alătura celor şase instituţii partenere din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franţa şi Grecia, la şcoala Instituto de Educacion Secundaria Heliche din Olivares.
Invitaţii au fost întâmpinaţi la şcoală de către directoarea Carmen Serrano Polo, de profesori, primarul oraşului Olivares şi de familiile care urmau să-i găzduiască pe elevi. A urmat un program de muzică şi dans flamenco, specifice regiunii de sud a ţării, Andaluzia şi o explorare a instituţiei de învăţământ. Ca de fiecare dată, am avut atât activităţi exterioare, cât şi în şcoală. Fiecare partener a prezentat materialele PowerPoint şi video realizate de elevii lor, coordonaţi de dascăli, cu tema Monumente aflate în pericol în ţara noastră. Totodată s-a realizat partea de sfârşit dintr-un produs video în care copiii cer ajutorul instituţiilor europene să sprijine acţiunea de a lupta pentru un mediu mai sănătos. Elevii au participat la o sesiune de amenajare a unei grădini verticale, grădini care se regăsesc atât pe pereţii interiori, cât şi pe cei exteriori ai şcolii gazde. Mai mult, echipele partenere au plantat un măslin, simbol al prieteniei care s-a format şi a crescut atât de frumos  între cei implicaţi în proiectul Comenius, finanţat de Comisia Europeană prin intermediul ANPCDEFP.
Am descoperit Parcul Naţional Donana, monument UNESCO din 1994, cu La Dehesa de Abajo, El Acebuche şi El Rocio şi am încercat pentru prima oară birdwatching. Am respirat briza Oceanului Atlantic şi am călcat pe nisipul extra fin al plajei din Mazagon.
O altă zi ne-a dus spre Planta cu energie solară din Sanlucar la Mayor şi Coridoarele verzi ale râului Guadiamar. După ce am studiat şi respirat natura, am continuat în altă zi cu descoperirea istoriei şi culturii oraşului Sevilia, capitala regiunii Andaluzia.
În itinerariul nostru, delegaţia română nu a ratat oraşul  Malaga, unde s-a născut renumitul pictor Pablo Picasso cu fortăreaţa Alcazaba, Teatrul roman, Muzeul Picasso situat în Palatul Buenavista şi Parcul Botanic din Malaga.
În cea din urmă zi ne-am aşezat în jurul mesei „rotunde” şi am discutat despre parcursul proiectului, fapte şi aşteptări şi am stabilit sarcinile de lucru pentru următoarea mobilitate din Franţa, programată pentru luna martie a anului 2015.
Prof. Denisa Lucuţa

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:34:40 Ora standard a Europei de Est