Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Votaţi aplicația Primăriei Oradea!

Aplicația Oradea City Report participă la concursul Premiile OGP România

Votaţi aplicația Primăriei Oradea!

Primăria Oradea a inițiat aplicația Oradea City Report la începutul lunii noiembrie, o aplicație care are un succes real în cadrul cetățenilor.

Cu această aplicație, Primăria participă la concursul organizat pentru Premiul OGP România, în cadrul secțiunii Promovarea datelor deschise - Cea mai bună aplicație. Cetățenii pot vota aplicația Primăriei Oradea până în data de 10 decembrie 2014, pe acest link: http://ogp.gov.ro/concurs2014/premiul-ogp-romania-pentru-cea-mai-buna-aplicatie/
t link: http://ogp.gov.ro/concurs2014/premiul-ogp-romania-pentru-cea-mai-buna-aplicatie/ - See more at: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/aplica-539-ia-oradea-city-report-participa-la-concursul-premiile-ogp-romania#sthash.vultogDc.dpuf
t link: http://ogp.gov.ro/concurs2014/premiul-ogp-romania-pentru-cea-mai-buna-aplicatie/ - See more at: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/aplica-539-ia-oradea-city-report-participa-la-concursul-premiile-ogp-romania#sthash.vultogDc.dpuf
t link: http://ogp.gov.ro/concurs2014/premiul-ogp-romania-pentru-cea-mai-buna-aplicatie/ - See more at: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/aplica-539-ia-oradea-city-report-participa-la-concursul-premiile-ogp-romania#sthash.vultogDc.dpuf
Oradea City Report este o aplicaţie pentru telefonul mobil sau tabletă, gratuită, simplă şi intuitivă, care permite cetăţenilor cu spirit civic să transmită diverse sesizări şi incidente către Primăria Oradea şi operatorii serviciilor publice locale (Compania de Apă Oradea, Oradea Transport Local, Termoficare Oradea, Poliţia Locală Oradea, Luxten Lighting Company, RER Ecologic Service).
Aplicaţia este un exemplu al noilor tehnologii care ne pot ajuta la atingerea obiectivelor, transparenţă şi calitate ale Primăriei, oferind un instrument interactiv, modern de comunicare care economiseşte timpul cetăţenilor. Ea reprezintă o linie de urgenţă pentru probleme publice, care contribuie la dezvoltarea spiritului civic al cetăţenilor şi la creşterea încrederii în operatorii de servicii publice locale.
Acest nou serviciu pus la dispoziţia cetăţenilor are menirea de a ajuta Oradea să devină un loc mai bun pentru cetăţeni, un loc în care aceştia contribuie direct la administrarea patrimoniului public al  comunităţii. El va ajuta la identificarea în timp real a problemelor care se pot rezolva prin intervenţii rapide, pentru a nu pune în pericol spațiul public sau cetățenii orașului şi de a limita eventualele pagube materiale.
Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă (Open Government Partnership) este un acord internaţional ce vizează angajarea guvernelor în promovarea transparenţei, combaterea corupţiei şi utilizarea noilor tehnologii pentru a consolida actul de guvernare şi dialogul cu cetăţenii, în special prin elaborarea şi implementarea de politici în domeniul datelor publice deschise.
Open Government Partnership a fost lansat în mod oficial în luna septembrie 2011, când 8 state (Brazilia, Indonezia, Mexic, Norvegia, Filipine, Africa de Sud, Regatul Unit al Marii Britanii, Statele Unite ale Americii) au semnat Declaraţia pentru o Guvernare Deschisă şi au prezentat planurile naţionale de acţiune în vederea îndeplinirii obiectivelor propuse. Numărul ţărilor participante a ajuns în prezent la 64.
Pentru a deveni membru OGP, ţările participante trebuie să adopte la nivel înalt Declaraţia pentru o Guvernare Deschisă, să prezinte un plan naţional de acţiune elaborat în urma consultărilor publice şi, de asemenea, să trimită periodic un raport privind progresele înregistrate.
Guvernul României a aderat la această iniţiativă în anul 2011, iar în aprilie 2012, a aprobat prin Memorandum participarea României la Open Governement Partnership şi primul plan naţional de acţiune pentru implementarea angajamentelor asumate, pentru perioada 2012-2014.
Începând din decembrie 2014, premiile OGP România sunt  acordate anual, ca un mod de recunoaștere și încurajare a eforturilor depuse în parteneriat de administrație, societate civilă și mediul de afaceri pentru respectarea principiilor Parteneriatului pentru Guvernare Deschisă. Premiile din acest an urmăresc nominalizarea inițiativelor care sprijină dialogul guvernului cu cetățenii și societatea civilă, ajutând astfel la îmbunătățirea politicilor și serviciilor publice. Temele selectate sunt Promovarea datelor deschise, Transparența în administrație și o secțiune specială dedicată Partenerilor în demersurile OGP în România, iar juriul va fi alcătuit din reprezentanți ai administrației centrale și ai societății civile - membri ai Coaliției pentru date deschise.
Biroul de presă

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:25:23 Ora standard a Europei de Est