Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior”

La Oradea şi Băile Felix,

Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior”

Departamentul pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului Didactic (DPPPD) din cadrul Universităţii din Oradea, în colaborare cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Direcţia Generală Management, Resurse Umane şi Reţea Şcolară Naţională, Direcţia Formare Continuă, a organizat vineri şi sâmbătă (28 şi 29 noiembrie 2014) Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor în învăţământul superior".

„Evenimentul este organizat în continuarea proiectului cu acelaşi nume, cofinanţat din Fondul  Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea resurselor Umane 2007 - 2013, Axa prioritară 1: „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere".
„Instituţie academică de prestigiu în învăţământul bihorean, Universitatea din Oradea îşi scrie istoria prin valorile pe care le creează şi promovează. Preluând tradiţii mai vechi într-un nou cadru social, politic şi cultural, Universitatea din Oradea se afirmă ca o prestigioasă instituţie de învăţământ superior în zona de nord-vest a României, fiind, în opinia noastră, o instituţie fundamentală a societăţii româneşti care clădeşte societatea civilă, îi dă sens şi o articulează...
La acest eveniment de mare importanţă ştiinţifică, culturală, educaţională, avem posibilitatea de a discuta şi aprofunda cele mai importante probleme ale învăţământului românesc contemporan, concentrându-ne în deosebi asupra rolului pe care în au Didactica şi Ştiinţele educaţiei în asigurarea calităţii activităţilor formative", a spus doamna prof. univ. dr. Florica Orţan, directorul DPPPD, în deschiderea conferinţei. În amplul său discurs, directorul DPPPD a punctat atât realizările celor două domenii, cât mai cu seamă neîmplinirile şi problemele rămase neelucidate.
„Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior" îşi propune, în primul rând, un schimb de experienţă privind aportul Didacticii şi al Ştiinţelor educaţiei la formarea profesională a cadrelor didactice. În al doilea rând îşi propune analiza modului de funcţionare a instituţiilor care asigură pregătirea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, semnalând, în acelaşi timp, o serie de disfuncţionalităţi şi probleme critice, atât în modalitatea de formare a profesorilor, cât şi la nivelul Didacticii. O altă direcţie importantă o constituie desprinderea şi analiza unor perspective inovatoare în domeniul Didacticii şi Ştiinţelor educaţiei, tematica abordată în cadrul conferinţei fiind structurată de altfel în patru secţiuni", a conchis directorul DPPPD şi moderator al conferinţei.
Dl rector i-a rugat pe didacticieni să-i încurajeze „să devină dascăli pe cei care au har"
Invitat să ia cuvântul în deschiderea reuniunii, dl rector Constantin Bungău a prezentat instituţia pe care o conduce, care numără  „20.154 de studenţi, 1.064 de cadre didactice pentru foarte multe domenii de studii, unde eu cred că facem performanţă, pentru că suntem mândri de absolvenţii noştri care ne fac cinste şi care până la urmă sunt rodul muncii noastre de dascăli".
Dl rector i-a rugat pe didacticieni să-i încurajeze „să devină dascăli pe cei care au har să predea, care iubesc meseria de dascăl, pentru că este o meserie care necesită sacrificii din toate punctele de vedere. Şi ştim cu toţii că nu cel mai performant într-un anumit domeniu este şi cel mai bun dascăl în acel domeniu". În continuare, dl rector avea să aducă mulţumiri, felicitând DPPPD-ul orădean pentru performanţele obţinute, „fiind acreditat, cu grad de încredere ridicat; sunt foarte puţine sau poate singurul departament la nivel naţional care, deocamdată, are această acreditare, din ceea ce cunosc eu", a precizat dl rector. La sfârşitul discursului, organizatorii i-au înmânat d-lui rector Constantin Bungău o diplomă de excelenţă; la rândul său, managerul de proiect, dl inspector, prof. univ. dr. Niculae Cristea, i-a oferit d-lui rector una dintre cele mai apropiate cărţi pentru inima şi sufletul domniei sale „Imaginea publică a monarhiei în România". În replică, doamna director Florica Orţan i-a înmânat d-lui inspector Cristea o diplomă de excelenţă.
Mesajul Senatului Universităţii din Oradea, al preşedintelui său, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a fost transmis de doamna prof. univ. dr. Lia Pop. „În numele domnului preşedinte şi al întregului Senat, vreau să aduc salutul şi mulţumirea Senatului pentru toţi participanţii de la această reuniune".
„Oare n-ar fi nevoie şi de competenţe relaţionale, tutoriale..., morale de nivel superior"?
Felicitând DPPPD-ul orădean şi pe toţi cei prezenţi la conferinţă, reprezentantul Senatului universitar a ţinut să împărtăşească didacticienilor prezenţi o serie de întrebări „despre ce competenţe avem de format, de reluat şi de reluat, încă o dată şi încă de o mie de ori în învăţământul superior şi de ce nu în învăţământul mediu". Domnia sa a lansat provocarea de a se face saltul de la competenţele cognitive la competenţele creative, dar nu s-a oprit doar la acestea, adăugând: „oare n-ar fi nevoie şi de competenţe relaţionale, tutoriale..., morale de nivel superior, de nivelul V, VI?"
Domnia sa şi-a încheiat intervenţia oferindu-i  managerului de proiect, d-lui Niculae Cristea, cartea „De la politicile educaţionale la realităţile educaţiei".  În cuvântul său, consilierul Ministerului Educaţiei Naţionale, doamna conf. univ. dr. Oana Ciuchi, a felicitat colectivul DPPPD, şi pe dl rector, pentru sprijinul acordat în organizarea conferinţei naţionale. În principal, domnia sa a ţinut să informeze participanţii în legătură cu proiectul „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor în învăţământul superior", implementat de Ministerul Educaţiei Naţionale, în parteneriat cu Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea din Piteşti, Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba-Iulia, S.C. The Red Point S.A. din Iaşi şi S.C. Trenkwalder S.R.L. (prezentând conţinutul proiectului, echipa de proiect şi activităţile principale: trei conferinţe de didactică, trei academii de vară şi un program de formare şi dezvoltare profesională, acreditat de Direcţia Generală Învăţământ Superior din cadrul MEN, la care au participat 1.467 de cadre didactice, certificate pentru competenţe de didactică în 29 de specializări).
„Consider că prin educaţie şi cunoaştere, avem şansa să reuşim să facem faţă cerinţelor"
Din prezidiul conferinţei au mai cuvântat doamna Claudia Timofte, director al Cancelariei Prefecturii Bihor, care a făcut cunoscut mesajul d-lui prefect Claudiu Pop, care apreciază importanţa educaţiei în formarea noii generaţii şi a specialiştilor de mâine.
„Consider că prin educaţie şi cunoaştere, avem şansa să reuşim să facem faţă cerinţelor. Pentru că trăim din ce în ce mai mult într-o lume nu doar globalizată, dar într-o lume care se bazează pe cunoaştere"...Mesajul inspectorului şcolar general, dl Nicolae Avram, a fost prezentat de doamna inspector şcolar Elena Chivari-Moţoc. Generalul Inspectoratului Şcolar Bihor, „dl prof. Nicolae Avram salută iniţiativa Universităţii din Oradea de a organiza Conferinţa Naţională de Didactică. Tema conferinţei, „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor în învăţământul superior", este una de actualitate şi interes", s-a spus, printre altele, în mesajul ISJ Bihor.
În continuare, directorul DPPPD, d-na prof. univ. dr. Florica Orţan, şi-a prezentat membrii departamentului, mulţumindu-le pentru implicare în organizarea conferinţei naţionale, iar în final, a înmânat  o diplomă de excelenţă fondatorului departamentului, d-lui prof. univ. dr. Vasile Marcu. Deschiderea festivă din Aula Magna s-a încheiat cu un moment artistic, susţinut de studenţi ai Facultăţii de Muzică.
În după-amiaza zilei de vineri şi sâmbătă, lucrările în plen şi pe secţiuni s-au desfăşurat în sălile de conferinţe ale Hotelului President din Băile Felix.
Am fost şi noi martori la prezentarea câtorva teme, la dezbateri despre competenţe şi la o prezentare de excepţie a  doi studenţi medicinişti orădeni.
Nu puteam rata nici expoziţia organizată cu acest prilej, onorând astfel invitaţia adresată de doamna profesor Renata Cercel, în numele organizatorilor, domnia sa numărându-se şi printre cei care aveau expuse câteva picturi interesante.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (117 poze), accesaţi Galeria foto: Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior” 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:28 Ora standard a Europei de Est