Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mentor pentru o zi

„Ziua ștafetei - Acum decid eu”

Mentor pentru o zi

Luni, 24 noiembrie, Colegiul Naţional „Octavian Goga" Marghita a avut posibilitatea să găzduiască microrecepția proiectului „Ziua ștafetei - Acum decid eu", în cadrul căruia elevii au avut posibilitatea să practice, pentru o zi, meseria dorită.

Proiectul  „Ziua Ştafetei" urmărește să celebreze potenţialul uriaş al copiilor şi tinerilor de a se implica în viaţa socială, de a-şi pune în valoare creativitatea! Să-şi creeze prezentul! Să-şi construiască viitorul! El se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 12-18 ani, care pe durata unei zile sau o jumătate de zi vor experimenta concret profesiile visate: ambasador, pilot, make-up artist, farmacist, actor, psiholog, jurnalist, compozitor, manager, fotograf, judecător etc.
Elevii participanţi au avut  ocazia să acţioneze autentic în meseria aleasă şi să ia decizii în mod real, în locul adulţilor, în perioada 18-20 noiembrie 2014. Ei au experimentat astfel
provocările reale ale profesiilor alese, nefiind doar simpli observatori.
Direcțiunea școlii, mentorii, coordonatorii, elevii participanți la proiect și însoțitorii lor au fost printre puținele persoane care au fost prezente la acest eveniment. Microrecepția a dat ocazia participanților să împărtășească impresii și să arate ce a însemnat pentru ei această experiență. Primii care au luat cuvântul au fost dl director Marcel Emil Sas Adăscăliții şi doamnele directoare adjuncte Bârza Manuela şi Cozma Elisabeta, felicitându-i pe cei care au îndrăznit să profeseze pentru o zi meseria visată și să devină astfel mai responsabili.
Coordonatorii au făcut o scurtă prezentare a proiectului, insistând asupra modului de desfășurare a acestuia și adresând invitația elevilor prezenți să aibă curajul ca în anii următori să experimenteze și ei în profesia visată. 
Ștafeta a fost apoi predată mentorilor și elevilor care și-au  exprimat gândurile și opiniile asupra organizării şi desfăşurării zilei, precum şi sugestii care să ajute la planificarea unor
evenimente viitoare. Cu toții au arătat că proiectul a fost un adevărat succes, fiecare având câte ceva de învățat din această experiență.
În final, curajul şi dibăcia elevilor au fost răsplătite cu diplome, înmânate de către domnii directori.
Acest proiect a oferit elevilor șansa să ia decizii importante pentru o z, să fie mai  responsabili şi a reușit să schimbe gândirea şi perspectiva elevilor asupra vieții.
Ca o preocupare constantă pentru viitorul elevilor de la Colegiul nostru, urmează în luna decembrie un alt proiect de orientare socio-profesională în care vizați sunt elevii claselor a XI-a și a XII-a. În cadrul acestuia vor fi invitați 10 specialiști care timp de o zi vor interacționa cu elevii, încercând să-și prezinte profesiile în așa fel încât aceștia să afle lucruri cât mai concrete despre meseriile visate.
Simona Stoianovici

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:49:27 Ora standard a Europei de Est