Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Master Chef pentru copiii cu CES”

Lansarea proiectului

„Master Chef pentru copiii cu CES”

Grădina senzorială de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1, Oradea, s-a umplut joi, 13 noiembrie 2014, de voci cristaline ale copiilor, muncă şi voie bună. Aici a avut loc prima activitate a proiectului educativ judeţean „Master Chef pentru copiii cu CES", coordonat de prof. Nica Nicoleta - de la şcoala aplicantă - Colegiul Economic „Partenie Cosma" şi prof. de sprijin Oros Luminiţa, de la şcoala gazdă.

Acest eveniment a reunit o parte din voluntarii şi cadrele didactice care au participat şi în vară la amenajarea acestei minunate grădini senzoriale.
Activităţile din cadrul proiectului au ca scop dezvoltarea spiritului civic şi responsabilizarea la nivelul comunităţii a elevilor din 7 şcoli din judeţ din învăţământul preuniversitar de masă implicate ca parteneri în proiect, prin activităţi lunare de voluntariat în sprijinul copiilor cu CES (cerinţe educative speciale).
Proiectul vizează și elevii cu CES, urmărindu-se sprijinirea şi integrarea în viaţa socială a acestora prin organizarea lunară a unor activităţi de nutriţie şi preparare a hranei, sub îndrumarea voluntarilor.
Activitatea de joi, cu tema „ Toamna cea bogată", a debutat în grădina senzorială cu lansarea proiectului de către coordonatori şi cuvântul de bun venit adresat de către conducerea şcolii. Ne-au încântat apoi pe toţi cu un minunat program artistic într-un cadru de toamnă bogată, elevii clasei     a II-a B de la Liceul Greco-Catolic „I. Maniu", coordonaţi de d-nele prof. Lucaci Mariana şi Gaşpar Monica.
Coşurile pline cu fructe şi legume aduse de voluntarii de la şcolile participante la activitate, precum şi prin sponsorizare de la SC WEST FRUTA SRL şi Asociaţia CES, au fost duse apoi în clase unde elevi din şcoală împreună cu voluntarii au lucrat pe două ateliere de lucru. La activităţile de aici, cu tema Salată de fructe -cu frişcă şi Fructe şi legume hazlii, voluntarii au dat dovadă de multă seriozitate, hărnicie şi creativitate, împreună cu elevii cu cerinţe educative speciale din CSEI Nr.1.
Voluntarii  de la Liceul Greco-Catolic „I. Maniu", Oradea, din clasele a VII-a A, a VIII-a B, a IX-a A şi a XI-a A  au fost însoţiţi de  d-nele prof. Radu Adina, Haş Emilia, Danciu Mihaela, consilier şcolar Popa Ana, preot Popa Paul - reprezentant al Biroului Pastoral Eparhial Greco-Catolic pentru Laici şi un musafir din Italia, Don Giordano Goccini, responsabil cu pastoraţia tineretului din dieceza Reggio Emilia.
Voluntarii de la  C.N. „M. Eminescu" din clasa a III-a A, a IV-a Step by Step şi a XI-a E au fost însoţiţi de d-na prof. Sere Simona şi Corodeanu Lavinia. Clasa a III-a A ne-a pregătit o surpriză, făcând „Parada costumelor" prin toate clasele, spre deliciul şi amuzamentul tuturor.
Tot de delicii, însă de alt gen, culinar, de astă-dată, s-au ocupat şi voluntarii de la Colegiul Economic,  viitori bucătari, însoţiţi de d-nele prof. Nica Nicoleta, maistru Benţan Elena şi prof. Andreea Puşcuţ, care împreună cu elevii cu CES integraţi la celelalte două şcoli cu învăţământ de masă, şi-au manifestat măiestria în sculpturile şi frigăruile din fructe în  cadrul natural al grădinii senzoriale.
Marea bucurie a tuturor sau „cireaşa de pe tort", a reprezentat-o fântâna de ciocolată, adusă de d-na maistru, copiii fiind motivaţi să-şi facă frigărui din fructele preferate.
Grădina părea un furnicar scăldat în razele soarelui de toamnă târzie, iar buna dispoziţie şi entuziasmul se puteau citi pe feţele tuturor.
Ne-am luat rămas bun de la copiii de aici şi de la voluntarii inimoşi, cărora le mulţumim pentru implicare şi suntem deja nerăbdători să ne reîntâlnim la următoarea activitate, în 3 decembrie, de Ziua persoanelor cu dizabilităţi, când tot împreună îi vom sărbători printr-o masă festivă, oferindu-le încă o mică bucurie acestor copii minunaţi, care de multe ori ne dau o lecţie de viaţă.
Prof Oros Luminiţa

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:56 Ora standard a Europei de Est