Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O viață mai bună pentru copiii cu CES”

În „Săptămâna Comenius”,

„O viață mai bună pentru copiii cu CES”

Săptămâna 26 – 30 mai 2008 este considerată la nivel european „Săptămâna Comenius”.
În cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius „O viață mai bună pentru copiii cu CES” a fost stabilită o activitate de proiect în cadrul căreia se vor derula mai multe manifestări, atât relaționate cu proiectul amintit cât și în vederea marcării implicării C.S.E.I. nr. 1, Oradea, în tot ceea ce înseamnă dimensiunea europeană.

Astfel vor fi organizate activități de diseminare, reabilitare, activități din seria „Comenius - mare pedagog”, activități de socializare...
Prima a avut loc, în avans, vineri, 23 mai 2008: prezentarea lucrării „Educația culturală din prisma proiectelor educaționale europene”, la Simpozionul național „Roman Ciorogariu – spirit european” (autori, prof. Elena Erdeli, psih. Teodora Pantazi).
Miercuri (28 mai 2008), la ora 10.30, va avea loc diseminarea informațiilor obținute în urma participării la cursul de formare continuă „Scrierea și managementul proiectelor europene”, în noiembrie 2007, în Agros, Cipru (susținută de psih. Teodora Pantazi), iar la ora
10.45 - prezentarea colțului Comenius-expoziție (prezentarea proiectului, a informațiilor și rezultatelor obținute la finele primului an de proiect, expoziție cu materialele realizate pe parcursul primului an de proiect și/sau realizate pe parcursul întregii săptămâni) - organizator, echipa de proiect; de la ora 11.00 - vizionarea unor DVD-uri conținând metode de reabilitare prezentate în timpul vizitei de proiect din Suedia (echipa de proiect).
Joi, 29 mai, ora 17.00 - prezentarea lucrării „Parteneriat școlar multilateral Comenius. Exemplu de bune practici”, la Sesiunea de comunicări D.P.P.P.D. (psih. Teodora Pantazi)
Activități de reabilitare:
Luni, 26 mai, între orele 9.00 și 13.00 - Terapie ocupațională: confecționarea de sticluțe colorate cu teme europene (clasa a VII-a C, prof Camelia Poszet, prof. ed. Alina Savu).
Marți, 27 mai, la ora 11.45 - Teatru experiențial: „Scufița roșie” (clasele: V A, VI A, VII C; psih. Ramona Bota, psih. Teodora Pantazi, prof. ed. Lavinia Gorgan. Prof. ed. Cristina Pop).
Miercuri, 28 mai, la ora 13.30 - Artterapie: colaj – „Sportul în Europa” (clasa a VII-a B, prof.ed. Anca Ducu, psih. Valeria Colesnicov).
Activități din seria „Comenius - mare pedagog”:
Luni, 26 mai, ora 13.30 – „Azi te învăț eu!” – elevii clasei a VII-a C vor juca pentru o zi rolul de profesori/consilieri în activitatea „Furia și agresivitatea față de ceilalți” (psih. Teodora Pantazi, prof.ed. Alina Savu).
Miercuri, 28 mai, la ora 12.00 – „La sfârșitul clasei a IV-a” – realizarea unui CD cu impresii și a unui jurnal ilustrat (clasa a IV-a, psih. Laura Bochiș).
Activități de socializare:
Luni, 26 mai, între orele 9.00 și13.00 - excursie la Băile Felix pentru călărie – grupele de preșcolari.
Miercuri, 28 mai, la ora 13.00 - vizitarea expoziției relizate de către elevii integrați de la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc”,  însoțiți de profesorul de sprijin, Carmen Ilisie.
Vineri, 30 mai, între orele 9.00 și 16.00 - excursie de 1Iunie, la Paleu (clasele primare și gimnaziale și toți profesorii, organizator, prof. Ioan Silaghi).
Activități în cadrul altor proiecte europene
Discuție on-line în cadrul parteneriatului bilateral „Comunicarea prin internet” între elevii claselor a VII-a C și a VIII-a B și elevii școlii partenere din Rybnic, Polonia (psih. Teodora Pantazi, prof.ed. Anca Ducu, Alina Savu); schimb de experiență cu studenții belgieni în cadrul proiectului „Comunicarea cu sprijinul semnelor” (psih. Oana Tuduce).
Joi, 29 mai, la ora 14.30 - masă rotundă cu specialiști belgieni, cu tema „Relevanța proiectelor internaționale în general și importanța continuării proiectului CES în special” (psih. Oana Tuduce). (Teo D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:18 Ora standard a Europei de Est