Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 24 noiembrie 2014.

Senatul universitar, consultat în vederea numirii noului prorector
Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a fost consultat luni cu privire la desemnarea noului prorector pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale. Membrii Senatului universitar au analizat şi aprobat apoi un pachet de regulamente şi proceduri privind achiziţiile publice, contractele de cercetare, managementul paginilor web ale instituţiei şi ale structurilor sale, organigrama şi funcţionarea Biroului de Audit Public Intern, a Biroului de Prevenire şi Stingere a Incendiilor - Protecţia Muncii, desfăşurarea activităţii în cadrul fondului cinegetic Pietroasa ş.a. Totodată, legislativul universitar a examinat solicitarea de adoptare a unei Hotărâri de Guvern pentru închirierea unor spaţii aflate în administrarea Universităţii din Oradea, situaţia financiară la finele a trei trimestre din 2014, a aprobat afilierea unor cadre didactice la şcoli doctorale din universitate, organigrame şi normative pentru unele entităţi din instituţie, o seamă de posturi scoase la concurs pentru diverse categorii de personal didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi rezultatele unor alegeri parţiale în consiliile unor facultăţi şi comisii ale Senatului.
Noul prorector  este prof. univ. dr. Eugen Macocean
Noul prorector al Universităţii din Oradea pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale este prof. univ. dr. Eugen Victor Macocean, de la Facultatea de Ştiinţe. În prezentarea pe care i-a făcut-o în şedinţa de luni a Senatului universitar, rectorul Constantin Bungău a apreciat activitatea ştiinţifică deosebită a noului prorector (10 cărţi cu caracter didactic, 22 articole ISI, participarea la proiecte naţionale şi internaţionale ş.a.), precum şi experienţa sa managerială în calitate de director al Departamentului de Fizică. Între priorităţile pe care şi le va asuma, noul prorector a menţionat finalizarea bazei de date privind rezultatele cercetării ştiinţifice la nivel de universitate, resuscitarea editurii instituţiei, amplificarea colaborării cu universităţi din străinătate. Numirea noului prorector survine în urma demisiei din această funcţie a prof. univ. dr. Sorin Şipoş, a cărui activitate a fost apreciată în acelaşi cadru academic de către rectorul Constantin Bungău.
Venituri suplimentare din închirieri de spaţii
Consiliul de Administraţie al Universităţii din Oradea  a cerut aprobarea Senatului pentru a solicita emiterea unui act normativ de către Guvernul României menit să permită închirierea a mici părți din unele spaţii aflate în proprietatea publică a Statului Român şi administrarea instituţiei de învăţământ superior orădene. Acestea se află în ansamblurile în care îşi desfăşoară activitatea Facultatea de Construcţii şi Arhitectură, Facultatea de Protecţia Mediului, Facultatea de Medicină şi Farmacie (spaţii din strada Nicolae Jiga nr. 29), Universitatea din Oradea (spaţii din campusurile A şi B), Baza Didactică din Carei, Staţiunea de Cercetare şi Dezvoltare Pomicolă din Oradea - Fermele 6 şi 10. Universitatea din Oradea apreciază că prin închirierea acestor spaţii vor spori veniturile proprii şi, pe această bază, ar putea susţine mai consistent cheltuielile cu lucrările de întreţinere şi reparaţii reclamate de patrimoniul imobiliar de care dispune.
Noi conducători de doctorat
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat în şedinţa sa de luni cererile de afiliere la instituţia organizatoare a studiilor universitare de doctorat ale prof. univ. dr. Dorina Camelia Ilieş şi prof. univ. dr. Ovidiu Răzvan Gaceu pentru domeniul Geografie, respectiv prof. univ. dr. ing. Tiberiu Vesselenyi în domeniul Inginerie industrială. Cele trei cadre didactice au susţinut şi promovat cu rezultate deosebite examenul de abilitare, întrunind şi avizul şcolilor doctorale şi pe cel al Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat.
Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale de pe lângă
Senatul Universităţii din Oradea
prof. univ. dr. Lia Maria Pop

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:48:09 Ora standard a Europei de Est