Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 24 noiembrie 2014.

Senatul universitar, consultat în vederea numirii noului prorector
Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a fost consultat luni cu privire la desemnarea noului prorector pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale. Membrii Senatului universitar au analizat şi aprobat apoi un pachet de regulamente şi proceduri privind achiziţiile publice, contractele de cercetare, managementul paginilor web ale instituţiei şi ale structurilor sale, organigrama şi funcţionarea Biroului de Audit Public Intern, a Biroului de Prevenire şi Stingere a Incendiilor - Protecţia Muncii, desfăşurarea activităţii în cadrul fondului cinegetic Pietroasa ş.a. Totodată, legislativul universitar a examinat solicitarea de adoptare a unei Hotărâri de Guvern pentru închirierea unor spaţii aflate în administrarea Universităţii din Oradea, situaţia financiară la finele a trei trimestre din 2014, a aprobat afilierea unor cadre didactice la şcoli doctorale din universitate, organigrame şi normative pentru unele entităţi din instituţie, o seamă de posturi scoase la concurs pentru diverse categorii de personal didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi rezultatele unor alegeri parţiale în consiliile unor facultăţi şi comisii ale Senatului.
Noul prorector  este prof. univ. dr. Eugen Macocean
Noul prorector al Universităţii din Oradea pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale este prof. univ. dr. Eugen Victor Macocean, de la Facultatea de Ştiinţe. În prezentarea pe care i-a făcut-o în şedinţa de luni a Senatului universitar, rectorul Constantin Bungău a apreciat activitatea ştiinţifică deosebită a noului prorector (10 cărţi cu caracter didactic, 22 articole ISI, participarea la proiecte naţionale şi internaţionale ş.a.), precum şi experienţa sa managerială în calitate de director al Departamentului de Fizică. Între priorităţile pe care şi le va asuma, noul prorector a menţionat finalizarea bazei de date privind rezultatele cercetării ştiinţifice la nivel de universitate, resuscitarea editurii instituţiei, amplificarea colaborării cu universităţi din străinătate. Numirea noului prorector survine în urma demisiei din această funcţie a prof. univ. dr. Sorin Şipoş, a cărui activitate a fost apreciată în acelaşi cadru academic de către rectorul Constantin Bungău.
Venituri suplimentare din închirieri de spaţii
Consiliul de Administraţie al Universităţii din Oradea  a cerut aprobarea Senatului pentru a solicita emiterea unui act normativ de către Guvernul României menit să permită închirierea a mici părți din unele spaţii aflate în proprietatea publică a Statului Român şi administrarea instituţiei de învăţământ superior orădene. Acestea se află în ansamblurile în care îşi desfăşoară activitatea Facultatea de Construcţii şi Arhitectură, Facultatea de Protecţia Mediului, Facultatea de Medicină şi Farmacie (spaţii din strada Nicolae Jiga nr. 29), Universitatea din Oradea (spaţii din campusurile A şi B), Baza Didactică din Carei, Staţiunea de Cercetare şi Dezvoltare Pomicolă din Oradea - Fermele 6 şi 10. Universitatea din Oradea apreciază că prin închirierea acestor spaţii vor spori veniturile proprii şi, pe această bază, ar putea susţine mai consistent cheltuielile cu lucrările de întreţinere şi reparaţii reclamate de patrimoniul imobiliar de care dispune.
Noi conducători de doctorat
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat în şedinţa sa de luni cererile de afiliere la instituţia organizatoare a studiilor universitare de doctorat ale prof. univ. dr. Dorina Camelia Ilieş şi prof. univ. dr. Ovidiu Răzvan Gaceu pentru domeniul Geografie, respectiv prof. univ. dr. ing. Tiberiu Vesselenyi în domeniul Inginerie industrială. Cele trei cadre didactice au susţinut şi promovat cu rezultate deosebite examenul de abilitare, întrunind şi avizul şcolilor doctorale şi pe cel al Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat.
Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale de pe lângă
Senatul Universităţii din Oradea
prof. univ. dr. Lia Maria Pop

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:42 Ora standard a Europei de Est