Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Model de analiză, de profesionalism şi onestitate intelectuală”

Sorin Şipoş: Cartea „Istoria, adevărul şi miturile”

„Model de analiză, de profesionalism şi onestitate intelectuală”

În contextul manifestărilor aniversare cu titlul „50 de ani de la începuturile învăţământului istoric universitar la Oradea 1964-2014", organizate de Departamentul de Istorie din cadrul Facultăţii de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Oradea, marţi 25 noiembrie 2014, în Aula Magna a Universităţii din Oradea, avut loc lansarea cărţii „Istoria, adevărul şi miturile", a d-lui acad. Ioan-Aurel Pop, rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca.

În deschiderea evenimentului, dl rector Constantin Bungău a mulţumit d-lui academician Ioan-Aurel Pop pentru tot sprijinul acordat Universităţii din Oradea de-a lungul anilor, pentru bunele relaţii statornicite între Universitatea din Oradea şi Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca.
„Astăzi dorim să fie un regal al istoriei"
Despre cartea distinsului academician clujean  a vorbit dl prof. univ. dr. Sorin Şipoş.
„Astăzi dorim să fie un regal al istoriei şi îi mulţumesc şi eu d-lui rector pentru onoarea pe care ne-a făcut-o de a fi prezent astăzi, aşa cum a fost şi în urmă cu 12 ani, în 2002, când în această Aulă, şi-a lansat şi prima ediţie a lucrării „Istoria, adevărul şi miturile".
Aşa după cum spuneam, ne propunem un regal al istoriei, scrise onest, profesionist, un model de analiză. În acest caz, lucrarea istoricului Lucian Boia („Istorie şi mit în conştiinţa românească") a generat numeroase discuţii în istoriografia română, şi cu deosebire în rândul intelectualilor români. Problema este că lucrarea d-lui Lucian Boia este mai mult decât o lucrare de analiză istoriografică este o carte mai aproape de o lucrare de eseistică, prin maniera ei de alcătuire şi argumentare... Alt fel, lucrarea este frumos scrisă, într-un limbaj accesibil publicului larg. Aşa se explică într-un fel şi succesul de piaţă. Dar marea problemă a acestei lucrări este că ea condamnă două lucruri; este o carte care pune sub semnul întrebării toate temele, relativizează totul în scrisul istoric românesc. Tocmai pentru că analiza făcută nu are nicio regulă şi metodă de cercetare".
În continuare, dl Sorin Şipoş ne prezintă raţiunile (motivele) pentru care dl academician Ioan-Aurel Pop a simţit nevoia să vină într-o nouă ediţie, în care să analizeze cu maximă atenţie lucrarea lui Lucian Boia, adăugând  faptul că „lucrarea academicianului Ioan-Aurel Pop s-a născut din această negare, a cunoaşterii trecutului, a statutului istoriei şi a istoricului, din a condamna generaţii de istorici şi scriitori, intelectualii, în general, reprezentaţii bisericilor pentru instaurarea comunismului şi falsificarea scrisului istoric...
Problema principală este că istoricul trebuie să caute adevărul!
Să nu înceapă o cercetare având deja concluziile prestabilite, să nu se pună niciodată în slujba factorului politic.
Dl academician Ioan-Aurel Pop ne îndeamnă la o analiză profundă, critică şi onestă a trecutului. Trecutul românilor trebuie în mod obligatoriu legat de contextul vremii. Cartea distinsului academician Ioan-Aurel Pop este un model de analiză critică, un adevărat atelier de lucru al istoricului care trebuie să-şi probeze pe surse afirmaţiile, supoziţiile şi cu atât mai mult concluziile. Este o lucrare scrisă onest, fără ură şi părtinire şi care relevă şi părţile pozitive ale demersului lui Lucian Boia. Este o adevărată pledoarie pentru istoria scrisă bine şi profesionistă, indiferent de curentul căruia îi aparţine specialistul, iar pentru tânăra generaţie, este un model de analiză, de profesionalism şi onestitate intelectuală", a conchis dl prof. univ. dr. Sorin Şipoş.
În numărul următor, vom publica punctul de vedere al autorului cărţii, academicianul Ioan-Aurel Pop.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:44 Ora standard a Europei de Est