Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Prietenie fără frontiere”, între Oradea şi Gyula

Un proiect educativ judeţean, cu participare internaţională

„Prietenie fără frontiere”, între Oradea şi Gyula

În acest noiembrie „fierbinte" (2014), la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea s-a născut un nou proiect educativ judeţean, cu participare internaţională, girat de directorul instituţiei, dl prof. Mircea Mitran şi coordonat de directorul adjunct, d-na prof. dr. Liliana Bocoi şi d-na prof. Laura Ienei-David, sugestiv intitulat „Prietenie fără frontiere".

Proiectul vizează compartimente sensibile ale educaţiei, precum: prietenia, toleranţa, voluntariatul şi acţiunile caritabile, cartea, biblioteca şi lectura...
Apropierea copiilor de carte
„Proiectul educaţional pe care-l propunem reprezintă o încercare de a repune în drepturi cartea şi biblioteca, aducându-le în atenţia copiilor şi părinţilor, în ideea de a redescoperi lectura ca o plăcere, o relaxare, un izvor nesecat de cunoaştere şi de visare fără egal. Cunoscând rivalii redutabili ai cărţii şi cititului, televizorul, calculatorul şi internetul, ne întrebăm, adesea, asemenea lui Tudor Arghezi: mai este cartea „o făgăduinţă, o bucurie, o călătorie prin suflete, gânduri şi frumuseţi?"
Proiectul nostru tocmai aceasta şi-a propus, printre altele: stimularea gustului pentru lectură, apropierea copiilor de carte şi de cuvântul tipărit, prin donare de carte copiilor români din Gyula - Ungaria...", susţine d-na prof. Laura Ienei-David.
La derularea acestuia pe perioada actualului an şcolar (cu posibilitate de prelungire), vor participa sute de copii de la trei şcoli: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" şi Şcoala Gimnazială Internaţională Agora, ambele din Oradea şi Liceul „Nicolae Bălcescu" din Gyula (Ungaria), având ca parteneri: Primăria Municipiului Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Uniunea Naţională „Vatra Românească".
De la şcoala iniţiatoare de proiect, Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", participă nu mai puţin de 11 clase primare: clasele îndrumate de prof. Laura Ienei-David, Daniela Oros, Diana Borz, Viorica Mitran, Doina Sabău, Rodica Fechete, Romelia Ciarnău, Luminiţa Petca, Ilinca Tămăşan, Rodica Foltuţ, Luciana Morlocan, la care se adaugă bibliotecarul şcolii, d-na Maria Dana Teşedan, consilierul educativ, doamna prof. Florentina Socolan, precum şi zeci de gimnazişti, sub coordonarea doamnelor profesori: Claudia Zbârcea, Eva Laza, Florina Musca, Patricia Faur şi Claudia Derecichei.
Acestui colectiv de cadre didactice li se alătură, cele de la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora: conf. univ. dr. Alina Manolescu, Alina Popa - directorul şcolii, prof. Maria Agape şi Crina Miere; directorul Liceului „Nicolae Bălcescu" din Gyula, doamna prof. Gurzău Maria; dl viceprimar Ovidiu Mureşan; reprezentanţii ISJ Bihor: dl inspector şcolar general Nicolae Avram şi doamna inspector şcolar Elena Moţoc-Chivari şi nu în ultimul rând dl ec. Ioan Chivari şi dl prof. Teodor David, reprezentanţii „Vetrei Româneşti".
Întâlnire de suflet şi donare de carte la Gyula
Cărţile achiziţionate, precum şi cele donate de elevii şcolilor gimnaziale „Oltea Doamna" şi „Agora" au ajuns la destinaţie cu ajutorul reprezentanţilor „Vetrei Româneşti", al d-nei inspector şcolar Elena Chivari-Moţoc şi al studentului Ionuţ Popescu, de la Universitatea „Agora".
Întâlnirea de suflet de la Gyula (Ungaria), pentru donarea cărţilor, s-a încheiat cu un moment artistic emoţionant, creat de prinţesa naiului românesc, d-na Oana Lianu; la eveniment a fost prezent şi directorul Direcţiei pentru Cultură Bihor, dl Lucian Silaghi.
Următoarele activităţi din proiect vor avea loc la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" şi Şcoala Gimnazială Internaţională Agora.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Prietenie fără frontiere”, între Oradea şi Gyula.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:24:14 Ora standard a Europei de Est