Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La 1 decembrie - Gala Responsabilității Sociale Corporative, ed. a II-a

Așteptăm nominalizările comunității bihorene!

La 1 decembrie - Gala Responsabilității Sociale Corporative, ed. a II-a

Fundația Comunitară Oradea aduce la cunoștința publicului larg că pe data de 1 decembrie 2014 organizează Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a II-a, ocazie cu care va premia companiile implicate în comunitatea bihoreană prin acțiuni de responsabilitate socială.

Prin acest demers, Fundația Comunitară Oradea stimulează implicarea companiilor în comunitate asigurând o mai bună vizibilitate proiectelor de responsabilitate socială a întreprinderilor, ca exemplu de bună practică ce poate fi însușit și de alte companii. În această perioadă devine imperios necesar ca mediul de afaceri să promoveze un mod de dezvoltare care permite satisfacerea nevoilor generației actuale fără a compromite capacitatea generației viitoare de a le satisface pe ale sale.
Până la data de 1 decembrie 2014 este deschis sezonul nominalizărilor și toți cei care cunosc sau lucrează la o firmă care merită premiată pentru una sau mai multe acțiuni de responsabilitate socială desfășurate în județul Bihor în 2014 sunt invitați să completeze chestionarul de pe site-ul nostru:
www.fundatiacomunitaraoradea.ro/gala-csr
În urma propunerilor venite din rândul comunității bihorene, Fundația Comunitară Oradea a acordat în decembrie 2013 următoarele premii:
Premiul pentru cel mai bun proiect/program de Responsabilitate Socială: Benvenuti pentru programul - „Autismul, o problemă socială care nu poate fi ignorată"
Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale: Celestica România
Premiul pentru implicarea angajaților în acțiuni de Responsabilitate Socială: Celestica România
Premiul pentru cel mai promițător new-entry în aplicarea de politici de Responsabilitate Socială: VPK Packaging pentru desfășurarea programului YouthBank în Salonta
Premiul pentru cel mai implicat manager în activități de Responsabilitate Socială: Codruța Bala - Celestica România
Premiul pentru cel mai longeviv program de CSR: Holcim România
Premiul pentru cel mai nominalizat program de CSR: Plexus Services Ro
Anul acesta premiile se vor acorda pentru 2 categorii de companii după cum urmează:
Pentru IMM-uri (< 250 angajaţi, CA < 50 mil euro şi/sau active totale < 43 mil euro)
Pentru companii mari (> 250 angajaţi, CA > 50 mil euro şi/sau active totale > 43 mil euro)
Premiul pentru cel mai promițător new-entry în aplicarea de politici de Responsabilitate Socială; Premiul pentru implicarea angajaților în acțiuni de Responsabilitate Socială;
Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială; Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială; Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale; Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul Responsabilității Sociale; Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială; Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială
Așteptăm nominalizările comunității bihorene!
Ioana Șandor,
director executiv

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:03 Ora standard a Europei de Est