Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prezentarea a două proiecte

Miercuri, în cadrul „Zilelor C.C.D.”, la „Dimitrie Leonida”, Oradea

Prezentarea a două proiecte

În cadrul “Zilelor C.C.D.”, miercuri (21 mai 2008), la Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” din Oradea, au fost prezentate partenerilor și colaboratorilor școlii ultimele două proiecte câștigate, și finanțate de Consiliul local al municipiului Oradea. Este vorba despre proiectele: “Voluntari fără frontiere”, și "Nume de străzi - oameni care contează".

“Noi credem într-o educație complementară, formal-nonformal…”
„Ziua de astăzi nu este o zi oarecare. Este o zi  pe care am înscris-o în calendarul „Zilelor C.C.D. Bihor” tocmai pentru că ceea ce noi vrem să facem astăzi (miercuri, 21 mai 2008 – n.n.), aici, se încadrează perfect în tematica acestei ediții - „Parteneriatul de ieri și de azi”...
Noi credem într-o educație complementară, formal-nonformal, credem că  educația non-formală poate fi un spațiu aplicativ pentru educația formală și credem într-o educație permanentă în care se implică toți factorii educaționali interesați în formarea viitorului acestei comunități.
Sunt prezenți aici parteneri ai noștri în multe din activitățile de până acum sau care vor urma: reprezentanți ai părinților, ISJ Bihor, Centrului unic de voluntariat comunitar Oradea,  coordonatori ai caselor de copii care ne sunt partenere în SNAC, DGASPC și Fundația Life”.
Am citat-o pe directoarea colegiului, prof. Georgeta Sadoveanu.
A fost prezentată apoi, pe scurt, activitatea desfășurată de elevii și dascălii școlii în cadrul  S.N.A.C. (Strategia Națională de Acțiune Comunitară) și  disciplina opțională ("Voluntariat comunitar") propusă elevilor (o noutate în școli), începând cu anul școlar viitor (la clasele a XI-a și a XII-a, profil  matematică-informatică, o inițiativă bine primită de dl inspector școlar Florin Negruțiu, Adina Patroc și Marius Hărduț (reprezentanți ai C.U.V.C., respectiv, fundația Life).
Proiectul “Voluntari fără frontiere” urmărește informarea și conștientizarea elevilor cu privire la acțiunile de voluntariat în vederea implicării lor în astfel de acțiuni; cu alte cuvinte, promovarea voluntariatului în rândul elevilor colegiului. Concret, elevii Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” urmează să fie implicați în trei acțiuni, programate în lunile iunie, septembrie și octombrie (proiectul derulându-se în perioada 1 mai – 30 noiembrie 2008), iar la final de proiect, se intenționează elaborarea unui “ghid al voluntarului licean”.
“Nume de străzi – oameni care contează”
Cel de-al doilea proiect se derulează în paralel cu primul (în perioada 15 mai - 30 noiembrie 2008) și are  drept scop “promovarea marilor personalități ale culturii surprinse în numele străzilor municipiului Oradea”. În acest sens, echipa de proiect și-a propus: selectarea personalităților, colectarea de informații despre viața, activitatea și realizările acestor personalități, realizarea unui calendar cu aceste personalități, distribuirea lui în școlile din municipiul Oradea, organizarea unui concurs on-line (pentru identificarea geografică a străzilor), și a unui simpozion…
La final, conducerea colegiului, arătându-se încântată de cele două proiecte câștigate, a felicitat echipele de proiect (și pe cea de S.N.A.C.), fiind convinsă de reușita acțiunilor. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:22 Ora standard a Europei de Est