Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Pregătire practică pentru inserţia pe piaţa muncii a tinerilor absolvenţi”

Proiect de mobilitate în domeniul formării profesionale Erasmus +

„Pregătire practică pentru inserţia pe piaţa muncii a tinerilor absolvenţi”

Având în vedere exigenţele pieţei muncii europene şi nevoile de formare profesională ale elevilor săi, Liceul Tehnologic „Ioan Bococi" a depus în cadrul apelului 2014 un proiect de mobilitate în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea KA1, mobilități VET, derulat prin Agenţia Naţională pentru programe comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educaţiei.

Proiectul „Pregătire practică pentru inserţia pe piaţa muncii a tinerilor absolvenţi" a fost aprobat spre finanţare şi se va desfăşura în perioada octombrie 2014 - septembrie 2015.
 Acest proiect are o durată de 12 luni și vizează plasamentul a 10 elevi aflaţi în formare profesională iniţială, înscriși în clasele de învăţământ profesional şi stagii de practică în domeniul Estetica şi îngrijirea corpului uman, nivel 2 de calificare, tineri care vor obţine în urma promovării examenului de competenţă profesională calificarea: frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist. Mobilitatea se va desfășura pe o perioadă de 3 săptămâni.
Pe durata celor 90 ore de instruire practică, elevii vor parcurge modulul „Adaptarea lucrărilor la cerinţele clienţilor" care vizează dobândirea de competenţe specifice calificării „Frizer - coafor - manichiurist - pedichiurist" în perspectiva folosirii tuturor achiziţiilor de specialitate în practicarea acestei calificării prin abordarea de teme de complexitate ridicată, teme care necesită o perfecționare datorită noilor tehnologii și tehnici de lucru moderne. 
 Totodată, proiectul își propune să contribuie la: accentuarea laturii practice a formării profesionale a tinerilor aflaţi în formare iniţială de la specializarea frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist; perfecționarea și consolidarea competențelor profesionale şi antreprenoriale, precum şi a competenţelor generale care vor adăuga şanse în integrarea pe piaţa muncii; promovarea egalității de șanse, asigurarea accesului la educație de calitate și a incluziunii sociale.
Rolul acestui stagiu de pregătire practică este de a veni în sprijinul elevilor de la Liceul Tehnologic „Ioan Bococi" care doresc să dobândească şi să dezvolte noi competenţe profesionale, lingvistice şi culturale, necesare integrări mai rapide pe piaţa muncii din Europa.
În perioada 3-14 noiembrie 2014, în cadrul proiectului s-a desfăşurat Concursul de selecţie a participanţilor la mobilitate, iar în perioada următoare, elevii selectaţi vor participa la un program de pregătire pedagogică, lingvistică şi culturală.
Prof. Mihaela Şumălan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:
„Pregătire practică pentru inserţia pe piaţa muncii a tinerilor absolvenţi”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:21:03 Ora standard a Europei de Est