Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe primul loc - echipajele liceelor „L. Blaga” și ”I. Vulcan”

Joi, în finala concursului „Cel mai bun câștigă”

Pe primul loc - echipajele liceelor „L. Blaga” și ”I. Vulcan”

În finala celei de-a VIII-a ediții a concursului interliceal „Cel mai bun câștigă”, desfășurată, astăzi (joi, 22 mai 2008), la Casa de Cultură a municipiului Oradea, s-au întâlnit echipajele Colegiului Național „Emanuil Gojdu”, Colegiului Economic „Partenie Cosma”, Liceului de Artă, Liceului Teoretic „Lucian Blaga” și Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”. Concursul este organizat de Casa de Cultură a municipiului Oradea și Inspectoratul Școlar.

Pentru prima oară, în cele opt ediții ale concursului, pe primul loc s-au situat două echipaje, la egalitate de puncte (92 de puncte): Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, a ținut să sublinieze prof. Alexandru Pop, directorul Casei de Cultură a municipiului, președintele juriului. Pe locul III, s-a clasat echipajul Liceului de Artă (cu 91, 5 puncte), urmat de cel al C. E. „Partenie Cosma” (cu 91 de puncte) – locul IV, și echipajul C.N. „Emanuil Gojdu” (cu 86 de puncte) – locul V.
Egalitate la proba teoretică
În deschiderea competiției, echipajele au luat loc la masă pentru proba teoretică ( de recunoaștere a unei imagini din albumul municipiului reprezentând clădiri monument importante ale urbei de pe Crișul Repede, precum și de răspuns la o întrebare). La această probă, toate echipajele au luat maximum de puncte, pornind cu șanse egale în escaladarea „Everestului”.
Meda Horjan (moderatorul concursului) a invitat apoi pe scenă reprezentanții echipajelor pentru proba artistică (interpretare live a unei piese muzicale la alegere, recitarea unei poezii, pregătite de concurent, probele de dans și de mimică).
Rezultatele probei literare au fost comunicate de poetul Lucian Scurtu, membru al juriului. Pentru această probă fiecare echipaj a avut de trimis organizatorilor un eseu pe tema „Cât de dreaptă și nedreaptă este societatea în care trăiești”. Lucrările au fost notate cu 3  puncte (Lic. de Artă, Lic. Pedagogic și C.N. „E.Gojdu”) și respectiv, 4 puncte (C.E. „P. Cosma” și Lic. T. „L. Blaga”). Așa încât, la final, clasamentul a arătat așa cum l-am prezentat în deschiderea articolului: locul I – Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” și Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, locul III – Liceul de Artă, locul IV – Colegiul Economic „Partenie Cosma”, locul V – Colegiul Național „Emanuil Gojdu”. Echipajele de pe locul I urmau să primească din partea dlui prof. Alexandru Pop, directorul C.C.M., câte 400 de lei fiecare echipaj, iar reprezentanții Liceului de Artă, 200 de lei, pentru locul III.
Spectacolul a fost frumos, iar „vina” pentru concepție și realizarea artistică o poartă artiștii și îndrumătorii celor cinci școli concurente.
Nemulțumiți de prestația juriului au fost și vor fi la orișice concurs (notele acordate mai cu seamă la proba de dans au lăsat un gust amar și au ridicat multe semne de întrebare, vizavi de modul cum au fost cotate tema, mesajul și realizarea artistică).  
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe primul loc  - echipajele liceelor „L. Blaga” și ”I. Vulcan”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:54 Ora standard a Europei de Est