Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zilele Carierei de Impact Social

Timp de trei zile, la Universitatea Agora, s-au desfăşurat

Zilele Carierei de Impact Social

Joi, vineri şi sâmbătă (13-15 noiembrie 2014), la Universitatea Agora din Oradea, s-au desfăşurat Zilele Carierei de Impact Social, în cadrul proiectului „ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională şi practică studenţească".

Proiectul este cofinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, POSDRU, Axa prioritară nr. 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii", Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă".
Manifestările au fost deschise, joi, în Amfiteatrul Albastru al Universităţii Agora de către preşedintele Senatului Universităţii Agora, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, care a salutat distinşii invitaţi şi parteneri, precum şi participanţii la programul de consiliere.
„Mă bucur că vă aflaţi în Agora. Sunt convinsă că prezenţa dumneavoastră aici, şi felul în care va decurge programul Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională şi practică studenţească - ETIC, va determina ca în cele din urmă să aveţi în dezvoltarea carierei Dvs. viitoare un reper important, ştiinţific, profesional în acest spaţiu geografic, dar şi ideatic".
Preşedintele Senatului universitar a prezentat apoi distinşii invitaţi care susţin proiectul: decanul Facultăţii de Medicină şi Farmacie a Universităţii din Oradea, dl prof. univ. dr. medic Florian Bodog, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice a Universităţii Agora, doamna lect. univ. dr. Laura Dumitrana Boşca, director al Centrului de informare, orientare şi consiliere al Universităţii Agora şi d-ra doctorand Raluca David, doctorand în psihologie la Universitatea Oxford, şi expert în acest proiect.
Facilitarea tranziţiei de la şcoală la viaţa activă
Înainte să prezinte proiectul „ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională şi practică studenţească", managerul de proiect, d-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a salutat studenţii economişti, viitorii medici şi psihologi, dar şi experţii din practica medicală, prezenţi la eveniment, care doresc să participe la acest proiect generos. Proiectul este implementat de Fundaţia Agora Oradea, începând din 7 mai 2014, pe durata a 18 luni, în parteneriat cu SC eDava Innovation SRL şi SC Consult Plus SRL.
Obiectivul general al proiectului urmăreşte facilitarea tranziţiei de la şcoală la viaţa activă prin creşterea relevanţei educaţiei universitare pentru piaţa muncii, eficientizarea stagiilor de practică şi organizarea unui program de orientare, consiliere vocaţională, în vederea continuării studiilor, orientării în carieră şi integrării pe piaţa muncii.
După prezentarea celor patru obiective specifice, au fost amintite şi activităţile  principale ale proiectului care includ: managementul implementării, achiziţionarea bunurilor şi serviciilor necesare, informare şi publicitate, dezvoltarea a două campanii de informare, crearea unei Alianţe regionale CIS (parteneriate între universităţi şi mediul angajator pentru consilierea profesională şi practica studenţilor), constituirea şi organizarea stagiilor de orientare  şi consiliere profesională, a vizitelor „Zilele porţilor deschise" şi a stagiilor de practică pentru grupul ţintă (500 de studenţi, la specializările management şi psihologie, nivel licenţă şi masterat); organizarea, implementarea, monitorizarea stagiilor de practică şi a vizitelor la angajatorii din Alianţa regională CIS etc.
Subliniind faptul că ideea proiectului aparţine domnişoarei doctorand Raluca David, managerul de proiect, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a prezentat agenda celor trei zile de manifestări, care cuprinde: prezentări de bune practici din partea unor specialişti în domeniul medical, al managementului şi în psihologie.
„Să înveţe ce înseamnă etică şi mai ales să o aplice în viaţa de zi cu zi"
Luând cuvântul în deschiderea evenimentului, decanul Facultăţii de Medicină şi Farmacie a Universităţii din Oradea, dl prof. univ. dr. Florian Bodog, a subliniat faptul că „este important şi pentru studenţii de la Medicină, dar şi pentru ceilalţi studenţi, să vorbească despre Etică, să înveţe lucruri noi, să înveţe ce înseamnă Etica şi mai ales să o aplice în viaţa de zi cu zi, atât la locul de muncă, cât şi acasă, cât şi pe stradă. Este important pentru fiecare dintre noi să inter relaţionăm cu celelalte specializări. Să ne cunoaştem mai bine".
Povestea impactului social
Iniţiatorul proiectului, domnişoara doctorand Raluca David, ne-a spus „povestea" - Cum s-a născut ideea proiectului: „din perspectiva de student şi actualmente doctorand în psihologie, una dintre preocupările principale la care te gândeşti pentru cariera ta şi pentru viitorul tău este cum să ai un impact social. Asta este poate şi prin definiţia facultăţii de psihologie şi cred că cu atât mai mult a celei de medicină, şi sper, de-a lungul anilor, să fie şi a celei de management. Fac studiile doctorale în psihologie experimentală... Dar, în afara doctoratului meu, căutam şi alte metode prin care pot să am un impact social. La Oxford se vorbeşte foarte mult, şi în general, în Marea Britanie şi în America, despre ideea de a avea o carieră de impact social. Aşa că nu mi-a luat multă vreme să găsesc o oportunitate de a afla mai multe despre asta. Şi o oportunitate a fost similară cu evenimentul pentru care ne-am adunat noi astăzi aici, adică se numea „Ziua carierelor de impact social". Această conferinţă a avut loc în primăvară. Am mers la conferinţa respectivă, care avea foarte mulţi invitaţi din toate mediile; unii erau din afaceri, alţii erau din mediul guvernamental, care încercau să schimbe sistemul public, alţii erau din mediul nonguvernamental, ONG-uri, şi-am fost foarte impresionată de ce se întâmpla acolo şi am decis că mi-ar plăcea să ştiu mai multe despre acest subiect. Aşa că am continuat să caut în Oxford oportunităţi de acest fel şi aşa am găsit o organizaţie neguvernamentală înfiinţată de nişte studenţi, şi care era ataşată într-un fel universităţii. Scopul acestei organizaţii era să aducă studenţii de la Oxford mai aproape de ideea de cariere cu impact social, pornind de la voluntariatul pe care studenţii puteau să-l facă în timpul facultăţii", a precizat Raluca David.
Oferind exemple multiple, Raluca a încercat să convingă auditoriul de importanţa şi avantajele proiectului, „de a ne implica în politici publice, de a inova pentru comunităţi dezavantajate, pentru o economie mai sustenabilă, pentru a încuraja antreprenoriatul, atunci când ia în considerare şi latura socială; de a face investiţii şi inovare în educaţie, pentru că prin educaţie putem deschide ochii oamenilor. Tot aşa schimbări din interiorul sistemului, ne putem referi şi la sistemul privat. Firmele ar trebui să fie tot mai conştiente de responsabilitatea care o au în societate şi să şi-o asume tot mai mult", a spus Raluca David, gojdista pe care am avut bucuria să o reîntâlnesc după ani buni, într-o ipostază fericită.
Prezentări de bune practici
Agenda celor trei zile de manifestări a cuprins, aşa după cum am aflat de la managerul de proiect, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, „prezentări de bune practici din partea unor specialişti în domeniul medical, al managementului şi în psihologie".
Am ascultat prelegerea Ralucăi: Tranziţia către cariere de impact social - un trend global; Importanţa consilierii studenţilor pentru tranziţia la viaţa activă, prelegere susţinută de lector univ. dr. Laura Dumitrana Boşca; prelegerea d-lui consultant în afaceri Dacian Palladi, intitulată „Ce uită managerii (români)?" Workshop-ul Caritate în sănătate, studii de caz, prezentate de Florina David (past president Lions Club Oradea 22, expert proiect, eDava Innovation), Rodica Dacin şi Florian Dacin (past guvernatori District 124 România Lions Club Oradea); Managementul de arii protejate prin antreprenoriat social, prelegere susţinută de Acs Andrei (manager conservare, sit Natura 2000 Pădurea Craiului); Munca în mediul non-guvernamental - o provocare cu impact social, susţinută de psiholog Oana Marchiş (manager proiecte Centrul Raţiu pentru Democraţie Turda); ETICA la nivel universitar, prelegere susţinută de managerul de proiect, d-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa; Voluntariatul şi importanţa lui în zonele de conflict militar (Andrei Ailenei); Resuscitează nonformal - concept şi abordări nonformale în domeniul educaţiei de prim ajutor (Roxana Şuhanea, de la Asociaţia SART ISS); birou de consiliere profesională - psiholog Ioana Checiu etc.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesaţi Galeria foto: Zilele Carierei de Impact Social.     

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:18 Ora standard a Europei de Est