Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vreau să merg în eXchange

Opinii necenzurate

Vreau să merg în eXchange

În calitate de membru relativ nou în AIESEC, am să vorbesc despre o oportunitate deloc de trecut cu vederea și anume Programul eXchange derulat de AIESEC.

Acesta este principalul program pe care AIESEC îl desfășoară de peste 50 de ani, oferind tinerilor oportunitatea de a realiza stagii internaționale de lucru în companii sau instituții din străinătate. Prin implicarea în acest program, atât companiile cât și tinerii au numeroase oportunități de dezvoltare.
 Aceasta este opinia mea pe care mi-am format-o în timp ce evaluam această posibilitate, comparând-o cu altele. Este unul dintre lucrurile care mi-a captat atenția și mi-a stârnit curiozitatea cel mai mult când încercam să aflu ce este AIESEC.
Cred că suntem mulți cei care dorim să explorăm lumea de peste hotare, fie pentru a intra în contact cu alte culturi, fie doar de dragul unei călătorii. Din câte mi-am dat seama din numeroasele peripeții pe care mi le-au povestit cei care au fost în eXchange, e vorba de mult mai mult decât o călătorie sau o interacțiune cu altă cultură.
Voi trece în revistă doar câteva lucruri esențiale cu care intri în contact într-o asemenea experiență. În primul rând e vorba de responsabilitatea de care trebuie să dai dovadă având în vedere că îți iei viața în propriile mâini. Dar de câte ori nu ne dorim să mergem pe un drum nou pentru a ne testa propriile abilități? În al doilea rând, experiența internațională din domeniul ales e foarte valoroasă. Este de asemenea cunoscut faptul că o limbă straină se învață optim într-o țară în care este vorbită, așadar, perfecționarea englezei, cât și învățarea unei limbi noi este la îndemâna noastră. A cunoaște o altă cultură este, de asemenea, ceva nemaipomenit, iar interacțiunea ce are loc implicit, având în vedere scopul „vizitei”, duce inevitabil la o experiență de neuitat. Cunoscând numeroase persoane și ținând legătura cu ele, ai o altă perspectivă asupra lumii din jur.
Aflând tot mai multe despre eXchange, am început să compar cu alte oportunități asemănătoare, dar, din păcate, nu sunt așa de multe. Ar fi bursele Erasmus care sunt de studiu, iar de lucrat în paralel cu ele este foarte dificil având în vedere importanța creditelor. Pentru a lucra în străinătate se mai poate merge cu Work and Travel, cu viza H2B, însă aceasta presupune muncă necalificată. Sunt și altele, dar analiza pe care eu am făcut-o mi-a demonstrat că programul eXchange, derulat de AIESEC, merită toată atenția.
În concluzie, pentru că sunt un student care vrea să guste tot ce e mai bun din viață la momentul la care se poate, fiindcă vreau să îmi fructific abilitățile dobândite, eXchange este cea mai bună alegere.
Ciprian LUPȘA,
student la Calculatoare, anul I

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:24:15 Ora standard a Europei de Est