Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

CN „Iosif Vulcan” este partener cu instituţii din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria

În cadrul programului Erasmus+,

CN „Iosif Vulcan” este partener cu instituţii din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria

Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, singurul liceu din judeţul Bihor, şi printre puţinele din nord-vestul României, care deţine specializarea biling spaniolă, are cinstea de a participa la un proiect internaţional în cadrul programului Erasmus+.

În cadrul proiectului, intitulat „Construim cetăţenia europeană prin intermediul educaţiei mediatice", luni, 10 noiembrie 2014, reprezentanţii celor şase ţări partenere au fost primiţi cu mare cinste de către dl viceprimar Ovidiu Mureşan, în sala mare a Primăriei Oradea, delegaţiile celor cinci ţări partenere luând loc la masa ovală a consilierilor locali. În prezidiu, alături de dl viceprimar au luat loc ataşatul pentru învăţământ al Ambasadei Spaniei în România, dl Vicente Lopez Brea Fernandez, reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, doamna inspector şcolar Elena Chivari-Moţoc, doamna Carmen Pavon Vazquez, directorul Institutului pentru învăţământ secundar din Spania, cea care a făcut posibilă existenţa acestui proiect şi care ne-a ales ca parteneri, coordonatorul proiectului în România, doamna Sonia Luque Martin, care predă limba spaniolă la C.N. „Iosif Vulcan"şi nu în ultimul rând directorul colegiului, doamna profesor Adriana Savu, care a şi deschis festivităţile. Din alocuţiunea domniei sale am dedus dimensiunea şi valoarea educativă a acestui proiect internaţional, dar şi onoarea ce i s-a făcut colegiului orădean de a fi partener în cadru acestui proiect cu instituţii de prestigiu din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria.
„Erasmus+ promovează cooperarea"
„Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea are cinstea de a participa la programul Erasmus+, alături de instituţii de prestigiu din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria. Prin activităţile pe care şi le propune programul Erasmus+, comunitatea europeană doreşte să participe la procesul de formare şi dezvoltare a competenţelor necesare unei inserţii socio profesionale optime. Prin parteneriatele transnaţionale pe care le susţine şi finanţează, Erasmus+ promovează cooperarea şi construirea unor legături între sistemele de educaţie din fiecare stat participant şi piaţa europeană a muncii. Totodată sprijină modernizarea acestor sisteme de educaţie prin accentul pus pe abordări inovative, pe colaborare între actorii învăţării, pe dezvoltarea unor noi resurse educaţionale şi nu în ultimul rând pe promovarea egalităţii. Oportunităţile de învăţare pe care acest proiect le propune prin ideea de mobilitate adresată elevilor şi profesorilor de la specializarea biling spaniolă, de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, precum şi partenerilor noştri, se circumscriu celor opt competenţe cheie necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, cetăţenie activă, incluziunea socială şi ocuparea forţei de muncă", a mai spus directorul colegiului, doamna profesor Adriana Savu.
„Educaţia  reprezintă deschiderea unor spaţii şi deschiderea unor uşi"
Ataşatul pentru învăţământ al Ambasadei Spaniei în România, dl Vicente Lopez Brea Fernandez, a privit acest proiect prin prisma educaţiei pe care o promovează: „Educaţia  reprezintă deschiderea unor spaţii şi deschiderea unor uşi spre noi posibilităţi. Prin urmare, tot ceea ce încercăm să facem este să construim un drum. Şi aici nu vorbim despre un proiect deja finalizat, ci de un proiect care se află în construcţie. Şi vă asigur că ne aflăm pe drumul bun". Dl viceprimarul Ovidiu Mureşan le-a urat un bun venit delegaţiilor din cele cinci ţări europene partenere, asigurându-le de tot sprijinul executivului primăriei pentru ca proiectul să se desfăşoare în cele mai bune condiţii. „Competenţele pe care le promovăm în acest proiect să fie un argument viabil pentru activitatea  dumneavoastră profesională atunci când nu veţi mai fi elevi în învăţământul liceal, iar buna practică a elevilor cu care vă întâlniţi din Norvegia, Spania, Ungaria, Polonia şi Bulgaria să fie un exemplu de urmat în tot ceea ce întreprindeţi în şcoală şi în afara şcolii", a spus dl viceprimar. Inspectorul şcolar Elena Chivari-Moţoc a transmis mesajul inspectorului şcolar general, dl prof. Nicolae Ioan Avram, salutându-i, şi felicitându-i pe toţi pentru câştigarea şi derularea acestui proiect.
„Construim cetăţenia europeană prin intermediul educaţiei mediatice"
De la cea care a făcut posibilă existenţa acestui proiect, doamna Carmen Pavon Vazquez, directorul Institutului pentru învăţământ secundar din Spania, aveam să aflăm denumirea proiectului, durata de implementare, obiectivele şi toate informaţiile importante.
„Proiectul se numeşte „Construim cetăţenia europeană prin intermediul educaţiei mediatice" şi se va desfăşura pe durata a doi ani şcolari. Dintre principalele obiective ale proiectului, amintim: însuşirea competenţelor de bază, creşterea nivelului de inserţie profesională, dar şi mobilitate naţională şi internaţională în rândul elevilor noştri, îmbunătăţirea competenţelor digitale şi integrarea disciplinei TIC ca spaţiu de colaborare, dezvoltarea competenţelor lingvistice ale elevilor în limba spaniolă. Proiectul nu se centrează doar pe elevi, ci implică toată comunitatea educaţională. Prin intermediul acestui proiect se urmăreşte ca elevii să integreze corect disciplina TIC în procesul de învăţământ şi să înveţe prin colaborare, familiile elevilor implicaţi în proiect vor putea învăţa şi alte forme de viaţă şi expresii culturale, iar primăriile implicate vor vedea şi alte modele de dezvoltare socială. „Vom vizita universităţi,  creându-se astfel premisele şi cadrul propice pentru dezvoltarea cercetării şi pentru a vedea şi alte bune practici..."
La rândul său, coordonatorul proiectului pentru România, doamna Sonia Luque Martin, care predă limba spaniolă la C.N. „Iosif Vulcan" Oradea, a oferit şi alte detalii tehnice ce ţin de organizarea unui concurs (Vom reveni cu amănunte).  
Înalţii oaspeţi au fost primiţi cu pâine şi sare!
Potrivit obiceiului, la intrarea în colegiu, delegaţia Spaniei, în frunte cu ataşatul pentru învăţământ al Ambasadei Spaniei în România, dl Vicente Lopez Brea Fernandez şi celelalte patru delegaţii, coordonate de Glenn Langeland (Norvegia), Jarosław Barański (Polonia), Andrea Simonovics (Ungaria) şi Elba Suárez Fuentes (Bulgaria), au fost primite cu pâine şi sare.
Apoi, în cabinetul de spaniolă „Garcia Lorca" a avut loc prezentarea delegaţiilor şi un scurt moment artistic oferit de artiştii „pedagogişti".
Astăzi şi în zilele următoare, până vineri, inclusiv, elevii şi profesorii parteneri vor cunoaşte frumuseţile şi potenţialul cultural şi turistic ale municipiului de pe Crişul Repede, dar şi ale judeţului nostru, iar elevii vor cunoaşte îndeaproape traiul şi ospitalitatea bihorenilor în cadrul familiilor care îi găzduiesc.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (140 de poze), accesaţi Galeria foto: CN „Iosif Vulcan” este partener cu instituţii din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:58 Ora standard a Europei de Est