Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a născut proiectul interjudeţean „Tradiţie strămoşească - oază de cultură şi spiritualitate”

Un nou parteneriat, de bun augur

S-a născut proiectul interjudeţean „Tradiţie strămoşească - oază de cultură şi spiritualitate”

Nenumăratele proiecte implementate fac dovada unei frumoase prietenii care dăinuie de ani între trei şcoli orădene: şcolile gimnaziale „Oltea Doamna" şi „Nicolae Bălcescu" şi Liceul de Arte.

Vinovate de bunele relaţii de colaborare statornicite între cele trei unităţi de învăţământ sunt trei doamne profesori, Elena Pavel, Stela Tăut şi Valeria Bunica.
În luna octombrie, Elena, Stela şi Valeria au pus de un parteneriat cu Ioana Moiş, profesor la Şcoala Gimnazială „Dr. Ilie Lazăr" din Giuleşti, judeţul Maramureş.
Aşa s-a născut proiectul interjudeţean „Tradiţie strămoşească - oază de cultură şi spiritualitate", care are drept scop dobândirea de către elevii celor patru învăţători profesori a unor cunoştinţe şi norme privind obiceiurile cultural-religioase, tradiţionale din cele două zone ale ţării, Bihorul şi Maramureşul; cunoaşterea, păstrarea şi promovarea lor cu sfinţenie prin schimburi de experienţă şi bune practici între cele patru şcoli partenere.
Lansarea proiectului a fost urmată, în 24 octombrie 2014, de un descălecat al bihorenilor în oaza de frumuseţe şi binecuvântare a Maramureşului, la Giuleşti, unde a avut loc prima întâlnire de suflet. Prin cântece şi poezii, dansuri, scenete (glume) şi jocuri de socializare, copiii s-au cunoscut şi au legat prietenii. Gazdele le-au prezentat bihorenilor şcoala şi împrejurimile, după care au ieşit în natură. Şi oaspeţii şi-au prezentat municipiul de pe Crişul (cel) Repede şi judeţul prin intermediul PPT. Profitând de ocazie, bihorenii au vizitat Ţara Oaşului, Cimitirul vesel de la Săpânţa, au ajuns la Memorialul Durerii de la Sighetul Marmaţiei, la Muzeul de mineralogie de la Baia Mare, la Fabrica de ciocolată de la Baia Sprie, la Vişeul de Sus au urcat în trenul cu aburi (Mocăniţa), au trecut pe la Mănăstirea Bârsana, loc de închinăciune şi reculegere întru binecuvântare, iar la întoarcere s-au abătut pe la Valea lui Mihai, unde au ţinut să viziteze renumita Fabrică ARA, cunoscută mai degrabă peste hotare decât în judeţ şi în ţară (Hai că v-am făcut curioşi)!
Dacă nu am reuşit să vă convingem, în puţine cuvinte, despre naşterea unui parteneriat ce se anunţă a fi de bun augur, imaginile vă vor spune mult mai multe; pentru protagonişti, însă, trăirile au dăltuit în minte şi în suflete urme vizibile, care rămân amintiri, ele vor întreţine şi dezvolta parteneriatul născut în ajunul unei sărbători de eliberare.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: S-a născut proiectul interjudeţean „Tradiţie strămoşească - oază de cultură şi spiritualitate”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:45 Ora standard a Europei de Est