Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De Halloween, am sărbătorit, iarăși, românește!

La „Oltea Doamna”

De Halloween, am sărbătorit, iarăși, românește!

Trebuie să recunoaștem că sărbătoarea de Halloween, implementată în școlile noastre de profesorii de engleză, i-a cucerit pe toți copiii, ei dorind să iasă în evidență prin ceva spectaculos și printr-o schimbare de identitate, atribuindu-și o altă identitate și un rol neașteptat

Nimeni nu face caz de semnificația ei și nici nu-și trădează sau își uită prin aceasta propriile obiceiuri și credințe, împrumutându-le pe cele ale americanilor. Cred că am devenit prea circumspecți și grijulii, peste noapte, cu credința, exagerând  sau interzicând aceste plăceri, de a se costuma și a deveni, pentru moment, altcineva și altceva.
 Elevii o privesc ca pe o activitate extracurriculară pe care o așteaptă cu mult interes, care îi motivează și la care participă cu plăcere. Considerăm că ar fi exagerat să ne lovim de prejudecățile celor din jur pentru a o condamna și a o interzice (desființa).
Elevii clasei a IV-a A de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" au așteptat de anul trecut o reiterare a activității de Halloween, sărbătorită și atunci tot românește. Costumați  în vampiri cu pelerine, cămăși și papioane,  zâne bune, zeițe, clovni cu peruci colorate sau îngerași, albinițele clasei a IV-a A au aflat cum a ajuns această sărbătoare de origine celtică în Statele Unite ale Americii, de unde provine numele ei și chiar au putut face o paralelă cu Noaptea Sfântului Andrei.
Și pentru că au respectat tradiția americană (Ne dați ori nu ne dați?), au fost răsplătiți cu tot felul de dulciuri făcute acasă de părinții lor: brioșe, amandine, fursecuri cu ciocolată, bomboane sau saleuri. În cadrul activității, ei au confecționat o cutie-cadou în formă de bufniță.
Asemenea nouă, în cadrul acestui proiect, au sărbătorit evenimentul, confecționând diferite cadouri sau realizând picturi sau lucrări grafice și alte clase (clasele îndrumate de prof. Daniela Oros, Ilinca Tămășan, Rodica Fechete, Doina Sabău, Lucia Pavel, Laura Ienei-David)...
Evenimentul  în sine produce mare bucurie copiilor, și nu semnificația lui, fără nicio conotație sau coloratură de neam și țară!

Cristiana Vidican & Ovidiu Dan

P.S. Pentru mai multe poze (97 de poze), accesați Galeria foto: De Halloween, am sărbătorit, iarăși, românește! 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:46 Ora standard a Europei de Est