Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rectorul și „ghilotina angajării”

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 octombrie

Rectorul și „ghilotina angajării”

Comisia de Relații Interne și Internaționale vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 octombrie 2014.

Reforma Universității
În ședința sa de luni, 27.10.2014, Senatul universitar a luat cea mai importantă decizie structurală din existența sa, cea legată de aleșii Senatului în comisia de lucru privind optimizarea funcționării universității.
În prealabil s-a convenit cu Consiliul de Administrație să se constituie o comisie paritară alcătuită din câte 4 membri reprezentând, fiecare câte o parte a conducerii universității, respectiv, cea „normativă", Senatul și cea „executivă", Rectoratul, Comisia de promovare a optimizării activității Universității, începând cu mandatul următor.
Cei aleși în Senat pentru această misiune, au fost președintele Comisiei pentru Strategie și reformă conf. univ. dr. Radu Breja și alți trei președinți de comisii ai Senatului universitar, prof. univ. dr. Cristian Grava, conf. univ. dr. Simona Bodog și conf. univ. dr. Ioan Țarcă. Ei au fost aprobați cu doar două voturi „contra".
Informarea rectorului
Invitat la reuniunea Senatului, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău a transmis spre adunare rezultatele întâlnirii Consiliului Național al Rectorilor. Dintre acestea de mare impact au fost cele cu privire la aplicarea fermă a LEN, cum a declarat Ministrul Delegat pentru Învățământul Superior, prezent la întâlnirea rectorilor. Conform d-lui rector, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău este de reținut angajamentul guvernului de a aplica legea, nu doar în litera, ci și în spiritul său, arătând că guvernul socotește educația prioritate nu doar în declarații, ci și  prin alocare de fonduri, prin fonduri suplimentare. Pentru Universitatea din Oradea, alocațiile bugetare (de bază) au crescut de la 39.7 milioane la 41,5 milioane lei. Au crescut și fondurile pentru cercetare astfel că mai multe proiecte depuse de Universitate au șanse să fie finanțate. Pentru membrii corpului universitar se vor aloca în plus bani pentru achiziție carte de specialitate, și, respectiv, bani de burse, atât pentru bursele speciale, cât și pentru bursele de doctorat.
Acestea au fost veștile bune, cea mai puțin bună a  fost cea pe care rectorul a numit-o „ghilotina angajării". Este vorba de aplicarea cerinței LEN de a avea angajați în Învățământul Superior, exclusiv absolvenți de studii doctorale.
Rectorul a mai informat Senatul că va redacta, cât de curând posibil, un Comunicat privind recentele întrebări pe care i le-a adresat presa locală.
Tonul îl dau studenții
Începând din acest an universitar studenții s-au manifestat ca o forță care modelează deciziile Senatului.
În ședința de luni, ședință care avea pe ordinea de zi și completarea locurilor vacante din Senat, cu membrii aleși deja la ultimele alegeri, studenții au stârnit o vie dezbatere în jurul unui nume: Marius Chipurici.
Studenții au adus în discuție dreptul comunității studenților de a stabili cine îi reprezintă, fără amestecul facultăților. Este un semn de maturitate, de care Senatul a luat act, deși opoziția studenților în acest caz, nu avea toate argumentele procedurale.
Dincolo de nume și de situație, studenții pun o problemă majoră: aceea privind calitatea reprezentării.
Va fi una din sarcinile menționatei Comisii de Optimizare să găsească instrumentele electorale potrivite ca în Senat să fie cei mai reprezentativi membri ai comunității universitare, cei mai devotați dezvoltării universității, cei mai buni cunoscători ai funcționării unui organism decizional și, nu în ultimul rând, și poate chiar un segment în care să se poată asculta vocile  unui grup de înțelepți, înainte  de a lua decizii strategice.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președinte al Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:25:41 Ora standard a Europei de Est