Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Rectorul și „ghilotina angajării”

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 octombrie

Rectorul și „ghilotina angajării”

Comisia de Relații Interne și Internaționale vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 octombrie 2014.

Reforma Universității
În ședința sa de luni, 27.10.2014, Senatul universitar a luat cea mai importantă decizie structurală din existența sa, cea legată de aleșii Senatului în comisia de lucru privind optimizarea funcționării universității.
În prealabil s-a convenit cu Consiliul de Administrație să se constituie o comisie paritară alcătuită din câte 4 membri reprezentând, fiecare câte o parte a conducerii universității, respectiv, cea „normativă", Senatul și cea „executivă", Rectoratul, Comisia de promovare a optimizării activității Universității, începând cu mandatul următor.
Cei aleși în Senat pentru această misiune, au fost președintele Comisiei pentru Strategie și reformă conf. univ. dr. Radu Breja și alți trei președinți de comisii ai Senatului universitar, prof. univ. dr. Cristian Grava, conf. univ. dr. Simona Bodog și conf. univ. dr. Ioan Țarcă. Ei au fost aprobați cu doar două voturi „contra".
Informarea rectorului
Invitat la reuniunea Senatului, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău a transmis spre adunare rezultatele întâlnirii Consiliului Național al Rectorilor. Dintre acestea de mare impact au fost cele cu privire la aplicarea fermă a LEN, cum a declarat Ministrul Delegat pentru Învățământul Superior, prezent la întâlnirea rectorilor. Conform d-lui rector, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău este de reținut angajamentul guvernului de a aplica legea, nu doar în litera, ci și în spiritul său, arătând că guvernul socotește educația prioritate nu doar în declarații, ci și  prin alocare de fonduri, prin fonduri suplimentare. Pentru Universitatea din Oradea, alocațiile bugetare (de bază) au crescut de la 39.7 milioane la 41,5 milioane lei. Au crescut și fondurile pentru cercetare astfel că mai multe proiecte depuse de Universitate au șanse să fie finanțate. Pentru membrii corpului universitar se vor aloca în plus bani pentru achiziție carte de specialitate, și, respectiv, bani de burse, atât pentru bursele speciale, cât și pentru bursele de doctorat.
Acestea au fost veștile bune, cea mai puțin bună a  fost cea pe care rectorul a numit-o „ghilotina angajării". Este vorba de aplicarea cerinței LEN de a avea angajați în Învățământul Superior, exclusiv absolvenți de studii doctorale.
Rectorul a mai informat Senatul că va redacta, cât de curând posibil, un Comunicat privind recentele întrebări pe care i le-a adresat presa locală.
Tonul îl dau studenții
Începând din acest an universitar studenții s-au manifestat ca o forță care modelează deciziile Senatului.
În ședința de luni, ședință care avea pe ordinea de zi și completarea locurilor vacante din Senat, cu membrii aleși deja la ultimele alegeri, studenții au stârnit o vie dezbatere în jurul unui nume: Marius Chipurici.
Studenții au adus în discuție dreptul comunității studenților de a stabili cine îi reprezintă, fără amestecul facultăților. Este un semn de maturitate, de care Senatul a luat act, deși opoziția studenților în acest caz, nu avea toate argumentele procedurale.
Dincolo de nume și de situație, studenții pun o problemă majoră: aceea privind calitatea reprezentării.
Va fi una din sarcinile menționatei Comisii de Optimizare să găsească instrumentele electorale potrivite ca în Senat să fie cei mai reprezentativi membri ai comunității universitare, cei mai devotați dezvoltării universității, cei mai buni cunoscători ai funcționării unui organism decizional și, nu în ultimul rând, și poate chiar un segment în care să se poată asculta vocile  unui grup de înțelepți, înainte  de a lua decizii strategice.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președinte al Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:55:59 Ora standard a Europei de Est