Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a 13-a conferință a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei

La Sibiu, în 21 și 22 octombrie

Cea de-a 13-a conferință a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei

Centrul Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei, înființat în anul 2007 în scopul întăririi și dezvoltării relațiilor dintre instituțiile de profil din această regiune geografică, și-a desfășurat cea de-a 13-a conferință în România, la Sibiu, în zilele de 21 și 22 octombrie 2014.

Alături de reprezentanți ai SPO din țările membre (Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Croația, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, România, Serbia, Slovenia și Turcia), au participat invitați de la Asociația Mondială a Serviciilor Publice de Ocupare, precum și din instituții omoloage din Austria, Franța, Lituania și Republica Moldova.
La acest eveniment a fost invitat în calitate de expert din partea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, domnul Csaba  Bekesi, director executiv.
Lucrările conferinței au fost deschise de doamna Cristiana Barbu, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, care a salutat prezența participanților străini și români, a domnului Levente-Akos Horvath, secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, precum și a domnului Jean-Pierre Calais, șeful Departamentului Cooperare și Relații Internaționale, Pôle Emploi (Franța), prezent la conferință și ca reprezentant al Asociației Mondiale a Serviciilor Publice de Ocupare.
În cuvântul său de deschidere, doamna  Cristiana Barbu a subliniat că „în managementul SPO este necesară definirea și utilizarea unor indicatori care să reflecte cât mai fidel activitatea și performanțele serviciului public de ocupare, ținând cont de resursele financiare și umane disponibile, astfel încât toate eforturile să fie concentrate către satisfacerea cât mai bună a nevoilor clienților noștri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori".
Prima zi a reuniunii a fost dedicată managerilor SPO și a avut ca temă, pentru prezentări și dezbateri, „Managementul SPO prin indicatori de performanță".
Prezentând experiența românească în managementul bazat pe indicatori de performanță, domnul Eugen Preda, consilier al președintelui ANOFM, a subliniat importanța pe care o prezintă stabilirea de obiective și ținte realiste și de niveluri de performanță pentru actul de conducere, precum și necesitatea de a optimiza corelația dintre performanță și resursele alocate. De asemenea, s-a referit la contractele de performanță managerială pe care, potrivit legii, le încheie anual președintele ANOFM cu ministrul Muncii, Protecției Sociale, Familiei și Persoanelor Vârstnice, precum și cu directorii executivi ai agențiilor teritoriale de ocupare a forței de muncă.
 „Pentru managementul Serviciului Public de Ocupare din România indicatorii de performanță constituie repere esențiale. În cadrul contractului de performanță managerială pentru anul 2014 sunt prevăzuți 10 indicatori de performanță, care reflectă prioritățile momentului: ocuparea tinerilor, ocuparea șomerilor de lungă durată și a persoanelor din grupuri cu nevoi speciale, creșterea eficienței măsurilor active de stimulare a ocupării ", a precizat domnul Eugen Preda.
Reprezentanții SPO din țările invitate și din cele membre CPESEEC au prezentat sistemele manageriale bazate pe indicatorii de performanță, oferind o bună ocazie pentru schimb de bune practici în acest domeniu.
În cea de-a doua zi, experții SPO participanți au discutat despre „Sistemele utilizate de SPO pentru analiza pieței muncii, evaluarea impactului măsurilor active și a altor acțiuni pe piața muncii". Cu această ocazie au făcut expuneri reprezentanți ai SPO din România, Franța, Bosnia - Herțegovina, Bulgaria, Croația, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, Serbia și Slovenia, urmate de dezbateri care au constituit un util schimb de bune practici.
Director  executiv,
Bekesi Csaba
 

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:31:46 Ora standard a Europei de Est